Zobacz, jak testować alternator z przystawką MasterAlt2

, 3 sierpnia 2016, 14:41

Firma Magneti Marelli dodała nowy film, prezentujący działanie testera alternatorów MasterAlt 2. Przedstawia on między innymi sposób podłączenia do alternatora oraz metody diagnostyki poszczególnych parametrów podzespołu.

Przystawka ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU). Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe. Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych regulatorów – przy użyciu standardowego testera. Przystawka umożliwia stwierdzenie, czy regulator napięcia jest w stanie poprawnie komunikować się z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.

Obsługiwane standardy sterowania:

  1. COM – interfejsy LIN, BSS(BSD)
  2. SIG – FORD
  3. P-D – Mazda
  4. L-RVC – GM
  5. RLO – Toyota

Obsługa urządzenia

Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Pojawia się wtedy menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybiera się strzałkami góra,dół i zatwierdza przyciskiem OK co powoduje przejście w tryb testu. W tym momencie na wyświetlaczu pojawiają się następujące informacje:

  • napięcie panujące w badanym obwodzie (duże cyfry)
  • napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)
  • stopień obciążenia alternatora DF/DFM [% ].
     

Przewody RC oraz M należy podłączyć do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Należy mieć na uwadze, że niektóre regulatory do prawidłowego działania wymagają dodatkowo podłączenia innych sygnałów (najczęściej B+) osobnym przewodem. Przewód M podczas pracy w trybie COM może pozostać niepodłączony. W trybie testowania wybierając strzałkami "góra" "dół" zmienia się wartość zadanego napięcia. Podczas sprawdzania należy obserwować, czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM odpowiada stanowi faktycznemu.


Szczegóły na stronie: wyposazeniemm.pl/product-pol-2780-Tester-Alternatorow-Masteralt-2.htm


 

Dowiedz się więcej

Aktualizacja oprogramowania Magneti Marelli
Aktualizacja oprogramowania Magneti Marelli

Magneti Marelli Aftermarket informuje o pojawieniu się aktualizacji oprogramowania do urządzeń Magneti Marelli Vision, Magneti Marelli Flex, Magneti Marelli Smart oraz Magneti Marelli Logic. Zaktualizowane zostały zarówno program aktualizacyjny (3.56), software roboczy testerów (9.26 / 9.38), jak i bazy danych – Car (153) oraz Truck (31). W oprogramowaniu wprowadzone zostały poprawki przyspieszające i ułatwiające pracę; informacje o dostępnych […]

Magneti Marelli: Nowa aktualizacja oprogramowania
Magneti Marelli: Nowa aktualizacja oprogramowania

Jest już dostępna do pobrania nowa aktualizacja oprogramowania testerów wtryskiwaczy Magneti Marelli serii CRU2i/CRU4i. Plik z aktualizacją można pobrać tutaj: https://1drv.ms/u/s!Ahfikio8vNBd-VuwpmuUtjN6YKOG Magneti Marelli zachęca również do stosowania specjalnego płynu testowego (007936200000), spełniającego wszelkie normy, tak producenta testerów wtryskiwaczy, jak i producentów samych wtryskiwaczy. Zapewni to niezbędną dokładność pomiarów i zabezpieczy urządzenie przed uszkodzeniem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!