Targi ProfiAuto Show 2016: Liqui Moly

, 6 czerwca 2016, 10:54

Wśród producentów oleju zaczyna panować coraz większa moda na dynamiczną wymianę oleju w skrzyniach biegów. Liqui Moly w tym roku na targach prezentowało specjalną maszynę stworzoną właśnie do tego celu.

Gear Tronic to maszyna skonstruowana do dynamicznej wymiany oleju w skrzyniach automatycznych. Liqui Moly chce propagować tę metodę wymiany oleju, jak też samo wymienianie oleju w skrzyniach biegów. "Panuje przekonanie, że oleju nie powinno się wymieniać, a my chcemy edukować i mechaników i użytkowników samochodów." – przekonywał Rafał Kobza, Specjalista ds. technicznych Liqui Moly Polska.

 


Mogliśmy dowiedzieć, że zasada działania takiej maszyny jest dość prosta. Trzeba podłączyć się w obieg między skrzynię auta, a chłodnicę oleju. W tym celu wykorzystuje się specjalne złączki. W momencie uruchomienia silnika można rozpocząć dynamiczną wymianę, albo rozpocząć płukanie, gdy olej jest znacznie bardziej zużyty. Taka sytuacja ma miejsce na ogół w starszych skrzyniach. Do wymiany oleju wraz z płukaniem potrzeba 30% więcej oleju, bowiem trzeba utworzyć obieg do mieszania oleju i robić tak długo, aż kolory oleju się wyrównają.

Długość trwania dynamicznej wymiany oleju na ogół zależna jest od stopnia skomplikowania podłączenia samej maszyny, jednak sama wymiana oleju trwa od 20 do 30 min. Jest to metoda zdecydowanie przyszłościowa, jednak potrzeba do niej specjalnej maszyny.

Dowiedz się więcej

Samochód u klienta, kasa wzięta
Samochód u klienta, kasa wzięta

Dla mechanika to zdecydowanie najlepszy scenariusz każdej naprawy. Usterkę udało się usunąć, a klient rozliczył się za usługę. Tymczasem sytuacja widziana od drugiej strony wcale nie musi wyglądać tak różowo. Klient wprawdzie jest szczęśliwy, że samochód udało się szybko naprawić, że cena wprawdzie nieco wyższa niż się spodziewał, ale do przyjęcia, jednak już po kilku […]

Jak wyczyścić kolektor dolotowy w silnikach Diesla?
Jak wyczyścić kolektor dolotowy w silnikach Diesla?

Pro Line Oczyszczacz kolektorów dolotowych (5168) jest środkiem do czyszczenia układów dolotowych we wszystkich silnikach Diesla. Detergent rozpuszcza typowe zanieczyszczenia gromadzące się na ściankach kolektora dolotowego, co jest problemem eksploatacyjnym większości silników wysokoprężnych. Obecność turbosprężarki oraz wysoki stopień recyrkulacji spalin silników Diesla powodują, że na ściankach kolektora dolotowego osadza się mieszanina kondensatu olejowego i sadzy, […]

Liqui Moly wprowadza do sprzedaży nowe produkty
Liqui Moly wprowadza do sprzedaży nowe produkty

Liqui Moly prezentuje dwie nowości: specjalny bardzo silny rozpuszczalnik do zapieczonych wtryskiwaczy i półsyntetyczny, wolny od metali specjalny smar do montażu wtryskiwaczy oraz świec żarowych i zapłonowych. Pro Line Płyn do demontażu wtryskiwaczy Specjalny bardzo silny rozpuszczalnik do zapieczonych wtryskiwaczy, świec żarowych oraz zapłonowych. Rozpuszcza różne rodzaje zanieczyszczeń oraz korozję dzięki czemu pozwala na łatwy […]

Komentarze

Brak komentarzy