Driftujący Polonez Caro z silnikiem 3.0 V6 – zobacz film

, 2 czerwca 2016, 9:51

Nie sztuką jest poddać tuningowi doskonale się do tego nadające BMW czy Nissana. Naprawdę ciężkiej pracy w warsztacie i kreatywnego myślenia wymagają takie przeróbki jak ta – ponad 200-konny Polonez. Zobacz, co potrafi ta maszyna.

W poczciwego Poloneza z rocznika 1995 włożono silnik od Opla Omegi – lubiany przez specjalistów od tuningu motor 3.0 M V6 o mocy 215 KM. Na hamowni auto uzyskało aż 281 Nm momentu obrotowego. Zmodyfikowano układ hamulcowy, zapożyczając go od Lancii Delty II generacji (tarcze Brembo).

Mimo naprawdę ciekawej konstrukcji, pojazd ma pewne słabości, które nie pozwalają mu na wykorzystanie w pełni możliwości drzemiących w jednostce napędowej. Przede wszystkim duży, oplowski silnik znacznie zwiększył masę auta. Przydałaby się więc bardziej kompleksowa modyfikacja zawieszenia. Na filmie, Polonez ma zamontowane, cytując właściciela: "zawias przód: sprężyny od Żuka, amortyzatory z VW T4, zawias tył: dołożone grube pióro (robione u kowala). Oczywiście barierą dla większych modyfikacji były koszty. Właściciel auta niedawno wystawił pojazd na sprzedaż.

Poniżej drugi filmik z Polonezem w akcji:

Dowiedz się więcej

Stuningował Fiata 125p – ma 250 KM i jest wart 100 tysięcy! Zobacz film.
Stuningował Fiata 125p – ma 250 KM i jest wart 100 tysięcy! Zobacz film.

Polski pasjonat postanowił wziąć na swój warsztat samochód, który „motoryzował” Polskę. Jego ideą stało się przerobienie leciwego Fiata 125p na sportowe coupe. Efekt metamorfozy jest piorunujący i robi furorę na całym świecie. Pewnego dnia na jednym z for dla osób interesujących się tuningiem pojawił się człowiek, który twierdził, że zamierza przerobić poczciwego Dużego Fiata na […]

Innowacyjne podejście do podnośnika w warsztacie [WIDEO]
Innowacyjne podejście do podnośnika w warsztacie [WIDEO]

Jiří Jeřábek czeski wynalazca chce zrewolucjonizować wyposażenie współczesnego warsztatu. Od połowy lat 90. projektuje innowacyjne podnośniki do samochodów, a w roku 2008, jego produkt o nazwie AUTOLIFT 2000 otrzymał homologację na podnoszenie pojazdów do 2000 kg. Jiří Jeřábek cały czas udoskonala swoje wynalazki i właśnie z tego powodu w 2012 r. powstał AUTOLIFT 3000, w […]

Jak wymienić żarówkę w samochodzie? Najpopularniejszy temat.
Jak wymienić żarówkę w samochodzie? Najpopularniejszy temat.

Czy zastanawialiście się kiedyś nad najczęściej poszukiwaną poradą motoryzacyjną w Internecie? Otóż to. Polacy najczęściej szukają pomocy przy… wymianie żarówki. Czynność to pozornie banalna, lecz mechanicy dobrze wiedzą, że nie w przypadku każdego modelu samochodu. Wydaje się, że wymiana żarówki to czynność, z którą musi się zmierzyć każdy posiadacz samochodu. Choć nie uczą tego na […]

Praca lakiernika w kraju trzeciego świata
Praca lakiernika w kraju trzeciego świata

Jak widać poniżej, w stwierdzeniu „potrzeba jest matką wynalazków” jest wiele prawdy. Oczywistym jest, że w ekstremalnych warunkach przetrwa ten, kto najlepiej się dostosuje. Ten orientalny lakiernik już udowodnił, że poradzi sobie w każdych warunkach. Przykładem może być jego aerograf wykonany z przedmiotów codziennego użytku, który działa bez zastrzeżeń. Jednak jak mawiają: jeżeli coś wygląda […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

jocker, 3 czerwca 2016, 5:22 0 0

ze złomu cuda nie zrobisz. Sprężyny od żuka pióra od kowala haha a wydech od pana kazia z bryczki bo tak pierdzi. Polonez to był jest i będzie złom. jeremy clarkson fajnie go opisał i miał rację. Wiadomo idzie ale zostanie tylko zewnętrzna skorupka i tak zmodyfikowana czyli z poloneza zostanie może 5%

Odpowiedz