Stuningował Fiata 125p – ma 250 KM i jest wart 100 tysięcy! Zobacz film.

, 5 maja 2016, 9:33

Polski pasjonat postanowił wziąć na swój warsztat samochód, który „motoryzował” Polskę. Jego ideą stało się przerobienie leciwego Fiata 125p na sportowe coupe. Efekt metamorfozy jest piorunujący i robi furorę na całym świecie.

Pewnego dnia na jednym z for dla osób interesujących się tuningiem pojawił się człowiek, który twierdził, że zamierza przerobić poczciwego Dużego Fiata na sportowego klasyka. Początkowo wielu forumowiczów nie traktowało jego zapowiedzi poważnie. Gdy jednak pokazał przygotowany, 250-konny silnik i zdjęcia z warsztatu, szybko zyskał dużą popularność. To, czego dokonał przerosło wszelkie oczekiwania.

Fiat 125p to auto raczej nie kojarzone ze sportowymi osiągami czy luksusowym wyposażeniem. Zobaczcie efekty pracy tunera:

Auto po modyfikacjach nazwano Fiatem 125 p R32 Coupe. Wszystko za sprawą skróconego nadwozia, wyeliminowania tylnych drzwi oraz zastosowania silnika z Volkswagena Golfa R32. Sportowa skrzynia z Toyoty Supry, zawieszenie wraz ze szperą i przyciągające wzrok dodatki (w tym klasyczny licznik wyskalowany do 320 km/h!) sprawiły, że auto szybko stało się popularne na zlotach nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Gdy projekt został ukończony, autor wystawił go na giełdzie z ceną bazową 99 tys. zł. Nabywca znalazł się bardzo szybko.

Dowiedz się więcej

Ten żart mechaników mógł skończyć się tragicznie
Ten żart mechaników mógł skończyć się tragicznie

Pracownicy warsztatu chcieli zażartować sobie ze swojego kolegi po fachu. Subtelnie przygotowana intryga, która miała zapewnić świetną zabawę, omal nie skończyła się tragicznie… "Hej, stary, zajrzyj pod maskę tego auta" – to na pewno tekst, który każdy mechanik słyszy kilka razy w ciągu dnia swojej pracy. W tym przypadku jednak ta z pozoru niewinna prośba […]

Zajrzyj do cylindra pracującego silnika
Zajrzyj do cylindra pracującego silnika

Każdy wie, na jakiej zasadzie działa silnik spalinowy. Trudno jednak zajrzeć do jego wnętrza w trakcie pracy. Co trudne dla człowieka, możliwe dla kamery endoskopowej. Trzeba przyznać, że obserwowanie pracy silnika potrafi działać hipnotyzująco…

Wulkanizacja po filipińsku
Wulkanizacja po filipińsku

Pewnie nie jednemu mechanikowi rośnie ciśnienie, gdy w warsztacie nie ma odpowiednich narzędzi do przeprowadzenia naprawy lub musi pracować na przestarzałej aparaturze. Warto wtedy pomyśleć, jak w mniej uprzemysłowionych regionach świata radzą sobie mechanicy, jak chociażby ten filipiński zakład wulkanizacyjny. Ta filipińska przydrożna wulkanizacja jest znakomitym przykładem, że nie sprzęt jest najważniejszy w tym fachu. […]

Niezwykła reklama Fiata Uno z lat 80. – film
Niezwykła reklama Fiata Uno z lat 80. – film

Trzeba przyznać, że marketingowcom, odpowiedzialnym za sprzedaż Fiata Uno w latach 80. nie brakowało pomysłów. Dysk z informacjami o modelu zdecydowanie wyprzedził swoją epokę i do dziś robi wrażenie, nawet na specjalistach od reklam. Adapter z nagraniem to pomysł zarazem klasyczny, jak i innowacyjny. Oczywiście to nie Fiat jest wynalazcą tego typu urządzenia, jednak wykorzystanie […]

Driftujący Polonez Caro z silnikiem 3.0 V6 – zobacz film
Driftujący Polonez Caro z silnikiem 3.0 V6 – zobacz film

Nie sztuką jest poddać tuningowi doskonale się do tego nadające BMW czy Nissana. Naprawdę ciężkiej pracy w warsztacie i kreatywnego myślenia wymagają takie przeróbki jak ta – ponad 200-konny Polonez. Zobacz, co potrafi ta maszyna. W poczciwego Poloneza z rocznika 1995 włożono silnik od Opla Omegi – lubiany przez specjalistów od tuningu motor 3.0 M […]

Jak bardzo można obniżyć Tico? Film.
Jak bardzo można obniżyć Tico? Film.

Japońscy specjaliści od tuningu wpadli na szalony pomysł. Zdecydowali się maksymalnie obniżyć zawieszenie małego auta. Efekt? Pierwsza nagroda zlotu! Zobaczcie maksymalnie obniżone Tico. Przedstawione na filmie auto to znane z naszych dróg Daewoo Tico, w Japonii sprzedawane jako Suzuki Alto (Daewoo wykupiło licencję na produkcję od Suzuki). Samochód to tani, lekki i niezbyt skomplikowany technologicznie, […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Brs, 5 maja 2016, 23:26 0 0

Nie chce bron Boze obrazac autora projektu bo jestem jak najbardziej za tego typu inicjatywami ale porucznik borewicz lepiej wymiatal swoim seryjnym p125

Odpowiedz