Czym są brązowe przebarwienia na świecach zapłonowych

, 25 kwietnia 2016, 9:42

Zbierający się brązowy osad na świecach zapłonowych może wpędzić mechanika w zakłopotanie. Czy świeca z takimi przebarwieniami nadaje się do wymiany?

Choć na pierwszy rzut oka zdawać by się mogło, że jest to wynik usterki świecy, to nic bardziej mylnego. Na używanych świecach na izolatorze tworzy się brązowy nalot, który mogłoby się wydawać powstaje na wskutek przedostawania się gazów między metalową obudową, a izolatorem. W rzeczywistości to zabarwienie, zwane efektem koronnym tworzą znajdujące się w powietrzu cząsteczki oleju, które naładowane elektrycznie zbierają się na izolatorze. To zabarwienie nie ma żadnego wpływu na funkcjonowanie świecy zapłonowej.

Zatem jest to zjawisko jak najbardziej normalne i nie należy zakładać, że jest to wynik defektu świecy zapłonowej.

Dowiedz się więcej

BMW i8 ze świecami zapłonowymi NGK
BMW i8 ze świecami zapłonowymi NGK

Flagowy model bawarskiego producenta samochodów, hybrydowe BMW i8, napędzany jest 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do tego pojazdu jest NGK Spark Plug. BMW i8 łączy w sobie elektryczny silnik o mocy 131 KM oraz pierwszy w historii BMW 3-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyprodukowany dla samochodów osobowych. Ten […]

Irydowe i niklowe świece zapłonowe TT DENSO
Irydowe i niklowe świece zapłonowe TT DENSO

Skorzystaj ze światowej klasy technologii, która jest wykorzystywana w każdej świecy zapłonowej DENSO Twin Tip. Skonsolidowana oferta świec zapłonowych TT przeznaczona dla klientów rynku wtórnego zapewnia szerokie pokrycie najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. Linia świec zapłonowych DENSO TT składa się z niklowych świec TT oraz świec Iridium TT. Niklowe świece zapłonowe TT zostały wprowadzone […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Damian, 25 kwietnia 2016, 21:44 0 0

Czy nie powinno chodzić raczej o "efekt koronowy" ? Mechanizm powstawania rzeczywiście związany jest z wyładowaniem koronowym. W wyładowaniu koronowym obserwowany jest przepływ elektronów. Niewidoczny jest natomiast przepływ ciężkich jonów w drugą stronę. Tutaj przepływ jonów ciężkich pochodzących z cząstek oleju jest niejako wizualizowany na izolatorze świecy w postaci przebarwień. Nie jestem pewny - dlatego zadaje pytanie ? Czy na pewno to o "efekt koronny" a nie "koronowy"? Może autor poda jakieś źródło z którego czerpał informacje ?

Odpowiedz

Kamil, 1 maja 2016, 8:43 0 0

Słuszna uwaga przedmówcy

Odpowiedz