Tak wygląda silnik, w którym nie wymieniono oleju od 130 tys. km

12 lutego 2016, 13:49

Dlaczego regularna wymiana oleju w silniku jest niezbędna? Żadne tłumaczenie nie jest w stanie przebić obrazu. Zobaczcie jak wygląda wnętrze silnika po przejechaniu 84 tysięcy mil, a więc około 135 tys. km bez wymiany oleju.

Uważamy, że tego typu plakaty powinny wisieć na ulicach, by przestrzegać ludzi przed skutkiem niedbalstwa o silniki we własnych samochodach.

Dowiedz się więcej

Złożyli jedną Hondę z dwóch Hond – wszystko pokazali w Internecie
Złożyli jedną Hondę z dwóch Hond – wszystko pokazali w Internecie

Niewielu blacharzy, którzy dokonują podobnych operacji chwali się nimi w sieci. Filmik pokazuje jak z dwóch, na pozór całkowicie rozbitych aut, zrobić jedno „bezwypadkowe”. Fachowość i moralność tej procedury pozostawiamy do oceny naszych Czytelników. Recz działa się za oceanem, jednak nie mamy wątpliwości, że podobne "naprawy" przeprowadzane są także na naszym kontynencie, czego dowodzi np. […]

Z tą naprawą to już przesadzili
Z tą naprawą to już przesadzili

Szanujemy mechaników, którzy w warsztacie potrafią zdziałać cuda. Praca mechanika wymaga niesamowitej precyzji, lat nauki i doświadczenia. Umiemy również docenić, gdy ktoś z beznadziejnego przypadku umie uratować to, co zostało z samochodu. Naprawy po mocnych stłuczkach należą do jednych z najtrudniejszych. Są jednak pewne granice, których przekraczać nie wolno, a o których Ci rosyjscy mechanicy […]

Posłuchaj jak brzmi silnik Malucha w… wersji Turbo!
Posłuchaj jak brzmi silnik Malucha w… wersji Turbo!

Kto z nas nie tęskni za Fiatem 126p, czyli popularnym Maluchem, który zmotoryzował Polskę. Ten pasjonat postanowił wziąć na warsztat fabryczny, dwucylindrowy silnik małego Fiata i tchnąć w niego rajdową duszę. Brzmi co najmniej jak Subaru! Konstruktor, znany w internecie jako 91cinek10 budował sportowego Malucha przez kilka lat. Początkowo chciał tylko podnieść niewielką moc silnika, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 lutego 2016, 17:05 1 0

Chyba po Castrolu :)

Odpowiedz

Anonim, 16 lutego 2016, 15:48 0 0

Tam pewnie łąki taki lepszy

Odpowiedz

Mechanik, 19 lutego 2016, 0:17 0 0

Tak ale jak widac po krzywkach tego walka... Temu silnikowi nic sie nie stalo. Nie zatarl sie.
Co do samych interwalow... Wiele zalezy od auta i silnika. Im wiecej oleju do niego wczodzi np nissan 3.5v6 i 3.8l oleju
A mercedes m272 3.5lv6 8litrow oleju
To interwaly merca sa inne niz nissana.
Dlaczego tak jest? Polityka firmy.
Jedna woli sprzedac 8l przy 1 wymianie co 30tys a inna 4l przy wymianie co 15.
Na 1 rzut ok lepiej w nissanie bo co 15 nowy filtr powietrza itd.
Wcale nie. Bo nie przy kazdej obsludze sie go wymienia. To tylko przykład. Bo nie pamietam dokladnych planow obslug ale pracowalem w serwisach obu marek.
I w zadnym nie bylo problemow.
Olej nalezy wymieniac nie rzadziej niz zaleca producent. A gdy robimy cykle miejskie lub jezdzimy po zakurzonych drogach to warto obslugi silnika robic czesciej.
Ale i tak nie ma szans aby silnik padl na gwarancji gdy dbamy o obslugi.
Dzisiejsze jednostki sa dobrze wyliczone

Odpowiedz