Kolejny rekord prędkości na lądzie na celowniku Castrol EDGE

, 10 listopada 2015, 10:38

Już w przyszłym roku konsorcjum Bloodhound spróbuje pobić aktualny rekord prędkości na lądzie. Celem Andy’ego Greena, który zasiądzie za sterami bolidu o mocy 135 000 KM będzie 800 mil/h (1287 km/h), a później także 1000 mil/h (1609 km/h).

Do Greena należy aktualnie najlepszy wynik na świecie (1228 km/h), ustanowiony w 1997 roku. Także wtedy, 18 lat temu, w przedsięwzięcie był zaangażowany Castrol. Ogółem marka ma na koncie współpracę przy 21 z 38 rekordów, jakie ustanowiono od lat 20. XX wieku, kiedy wprowadzono obowiązujący do dziś system pomiaru, z dwoma przejazdami. Zaczęło się w latach 20., a na liście rekordzistów, którzy korzystali ze wsparcia Castrol, są m.in. Malcolm Campbell, Henry Seagrave, George Eyston, a wśród pojazdów są takie legendy jak Sunbeam, Blue Bird i Thunderbolt.

Najnowszy rozdział historii współpracy przy biciu rekordów prędkości z marką Castrol został napisany przez Richarda Noble’a w 1983 roku (pojazd Thrust 2) i 14 lat później – Andy Greena, w samochodzie Thrust SSC. Obaj chcą zapisać kolejne strony dzięki Bloodhoundowi SSC, smarowanemu przez Castrol EDGE.

Pojazd Bloodhound będzie wykorzystywał zarówno specjalistyczne środki smarne Castrol, jak i takie, których używają miliony kierowców na całym świecie. W silniku odrzutowym będzie wykorzystany olej Castrol 5000/BP Turbo 2380, w układzie hydraulicznym znajdzie się Castrol Hyspin AWH-M46, a za działanie hamulców będzie odpowiadać stosowany w motorsporcie płyn Castrol React SRF. Do smarowania łożysk kół posłuży Castrol Alphasyn T32, w pojeździe będzie stosowany także smar Castrol Intertox Medium 150. Nie wolno zapomnieć również o oleju Castrol EDGE – jego zadaniem będzie smarowanie silnika Jaguara, który posłuży jako… pompa do paliwa rakietowego.

Dowiedz się więcej

Castrol EDGE wspiera sportowców
Castrol EDGE wspiera sportowców

Marka Castrol EDGE jest zaangażowana w niemal każdą dyscyplinę motorsportu. Także w Polsce nie brakuje wspieranych przez nią zawodników, którzy z sukcesami startują w rajdach samochodowych, drifcie czy wyścigach na jedną czwartą mili. Grzegorz Staszewski, który od najmłodszych lat stale coś poprawia we wszelkich pojazdach wyposażonych w silnik, kilka lat temu stworzył potwora – napędzaną […]

Zmiana oleju przed zimą – dlaczego warto?
Zmiana oleju przed zimą – dlaczego warto?

Już od wielu lat w samochodach osobowych nie stosuje się tzw. olejów sezonowych – zimowych i letnich. Jest to nie tylko wygodne (nie ma potrzeby wymiany oleju co pół roku), lecz także zapewnia znacznie mniejszą zależność lepkości oleju od temperatury otoczenia. Czy więc wymiana oleju silnikowego bezpośrednio przed zimą może przynieść jakieś korzyści? Specjaliści z […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!