Nie „ugotuj” swoich hamulców

, 23 października 2015, 15:09

Bogata wiedza i długoletnie doświadczenie inżynierów BREMBO w sporcie wyczynowym, w tym Formule 1, oraz nowoczesne centrum badawcze w Kilometro Rosso pozwala BREMBO od lat być liderem w zakresie innowacyjnych rozwiązań w układach hamulcowych, mających na celu poprawę komfortu ale przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowników.

PVTplus – doskonała wentylacja

Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzony na aftermarket kierunkowy (ang. directional) i filarowy (ang. pillar) system wentylacyjny tarcz hamulcowych. System kierunkowy polega na zastosowaniu odpowiednio tarczy lewej i prawej natomiast system filarowy (Pillar Venting Technology) poprawia zdolność chłodzenia i podnosi odporność na pękanie termiczne o przeszło 30% a także redukuje masę tarczy o ok 10% co z kolei przekłada się na niższe spalanie i niższą emisję spalin. System PVT po raz pierwszy został zastosowany przez BREMBO w połowie lat 80-tych w Lancii Thema. Obecnie stosowane jest rozwinięcie tego systemy o nazwie PVT Plus (różny kształt słupków) i można go znaleźć m.in. w Audi A6, BMW serii 5 oraz Mercedesie Klasy E.

Płyn hamulcowy

Temperatura wytworzona w wyniku tarcia klocka o tarczę może w ekstremalnych sytuacjach przenosić ciepło na cały układ hamulcowy doprowadzając do wrzenia płynu hamulcowego. To z kolei prowadzi do powstawania pęcherzy pary wodnej – płyn jest nieściśliwy natomiast gaz tak. Duża siła nacisku na pedał hamulca nie przekłada się na wystarczająco duże ciśnienie wytwarzane przez pompę hamulcową a to powoduje, że tłoczek cylinderka niedostatecznie dociska klocek do tarczy. Z myślą o bezpieczeństwie użytkowników samochodów firma BREMBO wprowadza na rynek BREMBO Premium Brake Fluid czyli płyn hamulcowy o podwyższonej temperaturze wrzenia oraz niskiej lepkości. Płyn hamulcowy BREMBO dostępny będzie w 3 wariantach:

  • DOT 4 – zalecany do samochodów z ABS starego typu
  • DOT 4 LV (Low Viscosity) – płyn o bardzo niskiej lepkości zalecany do samochodów z najnowszymi elektronicznymi systemami poprawiającymi i ułatwiającymi hamowanie (ABS, ESP, ASR, TCS, EBD itd.)
  • DOT 5.1 – zalecany do samochodów sportowych z uwagi na swoją wysoką odporność na temperaturę


 

Artykuł przygotowany przez firmę Brembo

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!