Problem z prowadnicą łańcucha w silniku Volkswagena

, 27 sierpnia 2015, 13:50

W silniku 1.2 Grupy Volkswagena zdarza się, że łańcuch rozrządu przeskakuje, mimo że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane. Przeskakujący łańcuch rozrządu może powodować nieprawidłową pracę silnika i prowadzić do jego uszkodzenia.

Przyczyną problemu jest zamontowanie przez producenta zbyt krótkiej szyny prowadzącej. Wówczas łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika.

Rozwiązaniem jest dopasowanie odpowiedniej szyny prowadzącej. W ofercie SWAG znajduje się prowadnica łańcucha rozrządu odpowiednia do silników VW | Škoda | Seat 1.2 12V-Motoren (AZQ, BME, BZG).

Szyna prowadząca, która jest dłuższa, zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha w każdych warunkach i zapobiega jego przeskakiwaniu.

Zalecenie: w przypadku wymiany łańcucha rozrządu należy w zasadzie wymienić wszystkie elementy (np. szyny prowadzące, napinacz paska, ewentualnie koła zębate), aby zapewnić niezawodną pracę przez cały okres użytkowania.

 

Uwaga

Łańcuchy rozrządu, szyny prowadzące i napinacze łańcucha rozrządu są bardzo wrażliwe na nieodpowiednie rodzaje oleju silnikowego. Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego prowadzi często do uszkodzenia tych części i może powodować nieoczekiwane awarie. Należy zwracać uwagę swoim klientom, aby stosowali tylko oleje zalecane przez producenta.

Dowiedz się więcej

Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW
Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW

Tuleje metalowo-gumowe montowane na wahaczach poprzecznych nie mogą być ponownie użyte, ponieważ podczas ich demontażu ulega uszkodzeniu wewnętrzna tuleja łożyska. Firma febi ma w swojej ofercie zestawy wahaczy poprzecznych ze wstępnie zamontowanymi tulejami. Opisywane zestawy wahaczy poprzecznych są przeznaczone do BMW E 46: 316 i – 330 d (z wyjątkiem 4×4) 02.98 – 02.07 BMW […]

Gigantyczna afera z udziałem Volkswagena – koncern fałszował testy emisji spalin
Gigantyczna afera z udziałem Volkswagena – koncern fałszował testy emisji spalin

Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) dokonała odkrycia, które może zachwiać międzynarodowym rynkiem motoryzacyjnym. Jeden z największych światowych producentów samochodów fałszował wyniki badań emisji spalin, po to by jego silniki zostały dopuszczone do sprzedaży. Mowa o co najmniej 11 milionach pojazdów sprzedanych na całym świecie. Diesel musi kopcić… To znane powiedzenie, od dłuższego czasu było sukcesywnie […]

Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ
Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ

Audi A3 napędzany silnikiem 1.8T (ARZ) jest bardzo popularnym samochodem. Powodem jego popularności jest połączenie klasycznego hatchback’a zawierającego nowoczesne rozwiązania ze stupięćdziesięciokonnym silnikiem 1.8T, co czyni go niezwykle żwawym przyjacielem na drodze o umiarkowanym apetycie na paliwo. Napęd rozrządu w opisywanym silniku jest realizowany za pomocą paska rozrządu, gdzie podczas jego wymiany mogą powstać istotne […]

Awaria przewodu ciśnieniowego filtra cząstek stałych
Awaria przewodu ciśnieniowego filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych wyposażony jest w przewód ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. W niektórych modelach Forda przewód ten często ulega uszkodzeniu. Gdy na desce rozdzielczej pojazdu wyświetla się symbol „Filtr cząstek stałych“ (DPF)" może to wskazywać na awarię przewodu ciśnieniowego. Poniższy opis naprawy dotyczy pojazdów marki Ford: Mondeo 07 / S-Max 06 […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

xx, 22 stycznia 2016, 12:45 0 0

gdyby napinacz mial blokade powrotu .wtedy by nieprzeskakiwal

Odpowiedz