Cewki zapłonowe Delphi – wyprzedzając konkurencję

22 kwietnia 2015, 14:23

Cewki zapłonowe firmy Delphi charakteryzują precyzyjne ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu, zapewniające bardziej ekonomiczne zużycie paliwa oraz sprawniejszy rozruch.

Dzięki dostarczaniu odpowiedniej ilości energii elektrycznej, potrzebnej do wytworzenia napięcia w świecy zapłonowej, cewki zapłonowe firmy Delphi zwiększają osiągi silnika, dopasowując się do warunków jazdy i warunków środowiskowych.

Podobnie jak wszystkie pozostałe elementy układu zapłonowego firmy Delphi, pozwalają ściślej kontrolować emisję spalin systemowi zarządzania pracą silnika. Objawy związane z awarią cewki zapłonowej obejmują cofnięcie płomienia, przerwy zapłonu, dymienie z rury wydechowej oraz przegrzanie silnika. Wiedza, w jaki sposób szybko i poprawnie zdiagnozować wspomniane problemy ma kluczowe znaczenie dla współczesnych mechaników.

Gdy problem i/lub awaria zostaną rozpoznane, równie istotne jest zapewnienie wymiany cewki na element wysokiej jakości, tak aby zagwarantować identyczny poziom osiągów jak ten, który określony został przez producenta pojazdu. Części zamienne firmy Delphi, producenta oryginalnych części zamiennych z ponad 100-letnim doświadczeniem w dziedzinie technologii motoryzacyjnej, zostały zaprojektowane w taki sposób, aby sprostać wymogom surowych norm dotyczących oryginalnych części zamiennych. Nie zawsze dzieje się tak w przypadku innych dostawców części zamiennych, czego przykładem są produkty niskiej, które mogą mieć negatywny wpływ na osiągi pojazdu i ulec awarii szybciej niż ich oryginalne odpowiedniki. Mechanicy i dystrybutorzy części muszą zdawać sobie sprawę z tego, że nie wszystkie elementy układów zapłonowych są takie same. Jak je odróżnić? Poniżej przedstawiamy kilka różnic pomiędzy technologią oryginalnych cewek zapłonowych firmy Delphi, a innymi tego typu rozwiązaniami.

Najwyższe parametry znajdziesz wewnątrz

 

Przeprowadzając szczegółowe porównania konstrukcji rdzeni wewnętrznych stwierdzono, że gdy cewki zapłonowe firmy Delphi 
wykorzystują rezystory przeciwzakłóceniowe, zmniejszające poziom szumu elektromagnetycznego, niższej jakości konkurencyjne konstrukcje nie posiadają takiego rezystora. Brak kompatybilności elektromagnetycznej prowadzi do zakłóceń sygnału oraz problemów związanych z czułością i odpornością, które wywierają wpływ na działanie cewki w ogóle oraz połączonych z nią podzespołów elektrycznych podatnych na zakłócenia. Firma Delphi podkreśla konieczność montowania produktów wysokiej jakości. Ta sama zasada dotyczy elektroniki pojazdowej. Niskiej jakości części zamienne mogą być przyczyną kosztownych awarii, a ryzyko związane z ich stosowaniem nie jest tego warte. Niskiej jakości części zamienne mogą być przyczyną kosztownych awarii, a ryzyko związane z ich stosowaniem nie jest tego warte. Jest to najlepszy dowód na to, że klient dostaje to, za co zapłacił. Pomóż nam dbać o jakość, wybierając firmę produkującą części, z którymi samochody się rodzą, wybierz Delphi. Dystrybutorzy części i mechanicy muszą zdawać sobie sprawę z tego, że nie wszystkie elementy układów zapłonowych są takie same. Różnice stają się jeszcze bardziej widoczne po przyjrzeniu się przekrojom tych części.

Jak widać na zdjęciach rentgenowskich produktów po prawej, połączenia przewodów konkurencji  (zdjęcie skrajnie po prawej) znacząco różnią się od połączeń w produkcie firmy Delphi, które zostały umieszczone na płytce z obwodem drukowanym. Cewkę i połączenia konkurencji zrealizowano za pomocą przewodów, co naraża je na przerwanie, jak również ogranicza trwałość i wytrzymałość połączenia. Przerwanie jednego z przewodów prowadzi do awarii cewki, która skutkuje kolejną naprawą i wymianą. Osłabione lub przerywane połączenie wywiera negatywny wpływ na niezawodność cewki i może prowadzić do przerw zapłonu, cofnięcia płomienia, trudności przy rozruchu silnika, zwiększonej emisji spalin i/lub nadmiernego zużycia paliwa.

Porównując przekrój cewki zapłonowej firmy Delphi z produktem konkurencji można zauważyć oczywistą różnicę w uzwojeniu cewki pierwotnej, która jest pierwszym dowodem różnicy w jakości. Niskiej jakości uzwojenie konkurencji jest trójwarstwowe. Pęcherzyki w tworzywie epoksydowym (kruchej, termoutwardzalnej mieszance polimerów, która utrzymuje cewkę w całości) wskazują, że cewka jest niedostatecznie wypełniona i zabezpieczona. Jeżeli tworzywo epoksydowe zostanie wystawione na działanie wysokiej temperatury układu zapłonowego, pęcherzyki powietrza występujące w tworzywie najprawdopodobniej spowodują powstanie pęknięć. W przypadku pęknięć tworzywa , wystąpi znaczne obniżenie wytrzymałości cewki, która stanie się mniej trwała i mniej wydajna. Uzwojenie wysokiej jakości, takie jak w cewce firmy Delphi, zapewnia ścieżkę dla prądu stałego docierającego do cewki pierwotnej. Indukuje on pole magnetyczne w cewce wtórnej, po to by wytworzyć impuls wysokiego napięcia, potrzebny do wygenerowania iskier elektrycznych w świecach zapłonowych, które doprowadzają do zapłonu mieszanki paliwa z powietrzem. Niskiej jakości uzwojenie produktu konkurencji wywiera negatywny wpływ na przenoszenie strumienia elektromagnetycznego, co z kolei negatywnie wpływa na moment dostarczania napięcia z rdzenia pierwotnego do wtórnego. Ogólnie można stwierdzić, że producent produktu konkurencyjnego zdecydował się zastosować dodatkową warstwę uzwojenia, aby skompensować bałagan w ułożeniu warstw i niskiej jakości wypełnienie tworzywem epoksydowym. Uważa się, że pomaga to zoptymalizować wytwarzanie impulsów wysokiego napięcia w rdzeniu pierwotnym. Pomimo w miarę poprawnej początkowej pracy – generowaniu iskier na świecach i rozruchu silnika – to jednak z uwagi na brak odpowiedniej jakości uzwojenia i wypełnienia tworzywem epoksydowego, nie można przewidzieć, jak długo element będzie działał zanim ulegnie całkowitej awarii.

Dowiedz się więcej

Diagnostyka układów klimatyzacji i chłodzenia silnika według Delphi
Diagnostyka układów klimatyzacji i chłodzenia silnika według Delphi

Zanim klient wejdzie do warsztatu należy sprawdzić na ile warsztat jest przygotowany do napraw układu klimatyzacji oraz, czy mechanicy mają odpowiednie doświadczenie, przeszkolenie i są wyposażeni w niezbędne narzędzia. Każdy mechanik powinien posiadać podstawową wiedzę na temat funkcjonowania systemów klimatyzacji i procesów termodynamicznych oraz być w stanie poprawnie analizować poziomy ciśnienia w układzie. W celu […]

Bremi przedstawia nowości
Bremi przedstawia nowości

Bremi z początkiem roku poszerza swoją ofertę. U producenta pojawiły się 23 nowe cewki zapłonowe, które uzupełniają jego bogatą ofertę. Nowe cewki zapłonowe od Bremi obejmą prawie 600 dodatkowych możliwości montażu. Więcej informacji odnośnie specyfikacji znajdą Państwo pod tym linkiem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 15 sierpnia 2016, 15:20 1 -1

Wymieniałem po awarii jaką miałem jadąc nad morze ,spalanie zmniejszyło się .mechanik wymienił świecę na delphi oraz świece,jestem bardzo zadowolony.

Odpowiedz

Ktośtam, 10 sierpnia 2017, 21:48 10 0

weźcie kupcie sobie SKV, połowa ceny a ta sama fabryka robi

Odpowiedz

ciekawski, 18 stycznia 2018, 18:33 1 0

a to ciekawe co piszesz gdzie to produkują wydawało mi się że skv to chiński wyrób

Odpowiedz

Ktośtam, 23 marca 2018, 7:58 6 0

a kto powiedział, że Delphi to nie Chiny? Kup sobie po jednej sztuce 03SKV001 z SKV i CE2001 z Delphi zobaczysz, że to to samo w sporo niższej cenie.

Odpowiedz

Grzegorz, 22 stycznia 2019, 19:57 1 -1

Znawcy tematu.
Czytajac wasze wpisy placze ze smiechu i stwierdzam iz kolejni frajerzy ktorych “mechanicy” polscy nabili w butelke hahaha

Odpowiedz