Klocki hamulcowe – rygorystyczne podejście do uzyskania produktów o jakości elementów fabrycznych OE

, 22 kwietnia 2015, 13:24

Inżynierowie rozwoju produktu Delphi przeprowadzają precyzyjnie zdefiniowane i wyczerpujące testy jakości okładzin hamulcowych. Zapewnia to kompleksowe sprawdzenie wydajności okładzin w skrajnych warunkach drogowych. Na rynek zostają wypuszczone tylko te produkty, które spełnią rygorystyczne testy.

Zespół inżynierów rocznie opracowuje około 150 rodzajów okładzin hamulcowych, obejmujących do 600 modeli pojazdów. Ten skomplikowany proces jest najczęściej zakończony w trzy miesiące. Dla każdej okładziny hamulcowej przeprowadzana jest pełna analiza szczegółowa, ze szczególnym naciskiem na:

  • rodzaj i jakość podkładek antyszumowych
  • budowę płyty tylnej i rodzaj stali
  • konstrukcję i rodzaj materiału ciernego
  • rodzaj i jakość akcesoriów

 

Najczęściej w Unii Europejskiej materiały dobierane są pod kątem wydajności przy wysokiej prędkości (dla zapewnienia bezpieczeństwa), podczas gdy na innych rynkach priorytetem może być szybkość zużywania (lub zanieczyszczenie felg). Ostatecznie, wszystkie projekty zawierają element kompromisu. Na przykład, niemożliwe do osiągnięcia jest zapewnienie stałego poziomu siły tarcia i nieskończonej trwałości przy braku hałasu. Główny cel to zmniejszenie zmienności siły tarcia, z utrzymaniem stopniowej zmiany ze wzrostem temperatury, celem zapewnienia sygnału dla kierowcy, że hamulce są używane zbyt mocno i granica jest coraz bliżej. Gama materiałów ciernych używanych przez firmę Delphi jest aktualizowana w sposób ciągły. Co roku testowane i oceniane jest około 200 materiałów, a wyniki końcowe są porównywane z materiałami używanymi w aktualnej gamie produktów. Główne obszary porównywania obejmują poziom siły tarcia, stabilność siły tarcia oraz zużycie (w określonych temperaturach lub warunkach).

Po przeprowadzeniu pełnej analizy produktu fabrycznego, inżynierowie mogą przejść do tworzenia rysunków produkcyjnych. Wybierany jest również rodzaj używanych materiałów ciernych dla każdego modelu pojazdu. Rodzaj materiału ciernego jest określany przez wiele czynników: zastosowanie pojazdu, rynek docelowy, montaż na przedniej lub tylnej osi, oraz rozkład ciężaru pojazdu na osie.

Po wytworzeniu okładzin przedprodukcyjnych poddawane są one wnikliwej ocenie i testom trwałości w laboratoriach, na hamowniach oraz w pojazdach. Po wewnętrznym zatwierdzeniu produktów, zlecana jest obróbka produktów i występuje się o zatwierdzenie R90 gotowego produktu – jest to standard jakości wymagany przez przepisy prawa europejskiego.

Wszystkie wypuszczane na rynek części zamienne podlegają takim samym rygorystycznym procesom rozwoju produktu, łącznie z Weryfikacją Części Produkowanej (PPV) celem potwierdzenia, że produkowana część działa dokładnie tak jak zaprojektowany prototyp, oraz Procesem Zatwierdzenia Produkowanej Części (PPAP) dla zapewnienia, że każda część spełnia wymagania zdefiniowane w próbkach inżynieryjnych.

Okładziny hamulcowe podlegają wielu testom w warunkach rzeczywistych. Należą do nich: Test wg normy AK Master European, test Auto Motor und Sport (AMS), analiza hałasu na hamowni, testowanie na drogach wysokogórskich (Alpy), testy na autostradach przy wysokiej prędkości, testy FMVSS oraz Ameca (w celu spełnienia amerykańskich norm). Hamownia jest skalibrowana w sposób odpowiadający charakterystyce danego pojazdu. W celu odtworzenia występujących sił, z masy pojazdu i promienia toczenia (wynikającego z rozmiaru opon pojazdu) obliczany jest właściwy moment bezwładności. Używane są elementy hydrauliczne oraz tarcze zgodne z zastosowaniem pojazdu, a prędkość w teście można ustawić zgodnie z osiągami danego zastosowania. Firma Delphi przyjmuje tak samo rygorystyczne podejście przy rozwoju i konstruowaniu wszystkich rodzajów okładzin hamulcowych. Warsztaty wybierające produkty Delphi mogą mieć pewność, że inwestują w trwałe produkty wysokiej jakości, które usatysfakcjonują ich klientów i zadbają o ich bezpieczeństwo na drogach.

Dowiedz się więcej

Nowości w ofercie Delphi
Nowości w ofercie Delphi

Przedstawiamy nowości Delphi wprowadzone do oferty firmy w ostatnim czasie – ponad 1 070 numerów zamówieniowych. Są to nowe produkty w 7 grupach produktowych. Oferta nowości jest przeznaczona do takich marek samochodów jak m.in.: Mercedes, Ford, Volkswagen, BMW, Renault, Peugeot, Opel, Toyota, Nissan, czy Audi oraz wiele innych. Sprawdź dostępność oferty u dystrybutorów Delphi oraz […]

Technologia Delphi OE w najnowszych pojazdach
Technologia Delphi OE w najnowszych pojazdach

W czasie targów motoryzacyjnych Genewa 2014, czołowi producenci z całego świata zaprezentowali gamę nowych samochodów wyposażonych w technologię Delphi. Zaprojektowano ją z myślą o ochronie bezpieczeństwa pasażerów, skutecznej komunikacji oraz trosce o ochronę środowiska naturalnego. Bezpieczeństwo pasażerów pojazdu dzięki systemom aktywnych zabezpieczeń Obecny w kilku modelach Forda, w tym nowym Focusie, wielokrotnie nagradzany elektroniczny radar […]

Standardy bezpieczeństwa Delphi
Standardy bezpieczeństwa Delphi

Inżynierowie Delphi są zobowiązani do projektowania i wytwarzania produktów oferowanych dla rynku części zamiennych o jakości co najmniej równej odpowiedniego produktu fabrycznego OE. Można zadać pytanie na jakiej podstawie producent twierdzi, że części Delphi są w stanie spełnić te wymagania? Pierwszą możliwą odpowiedzią jest stwierdzenie, że skoro wyglądają wystarczająco podobnie do produktu OE muszą posiadać […]

Diagnostyka układów klimatyzacji i chłodzenia silnika według Delphi
Diagnostyka układów klimatyzacji i chłodzenia silnika według Delphi

Zanim klient wejdzie do warsztatu należy sprawdzić na ile warsztat jest przygotowany do napraw układu klimatyzacji oraz, czy mechanicy mają odpowiednie doświadczenie, przeszkolenie i są wyposażeni w niezbędne narzędzia. Każdy mechanik powinien posiadać podstawową wiedzę na temat funkcjonowania systemów klimatyzacji i procesów termodynamicznych oraz być w stanie poprawnie analizować poziomy ciśnienia w układzie. W celu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!