Japońscy producenci samochodów doceniają elektroniczny hamulec postojowy TRW

, 2 grudnia 2014, 12:37

Firma TRW, światowy lider w dziedzinie aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, wprowadziła najnowszą generację technologii elektrycznego hamulca postojowego (EPB) u trzech znaczących japońskich producentów pojazdów i planuje w niedalekiej przyszłości rozpocząć współpracę z czwartym. System EPB łączy funkcje konwencjonalnego hamulca hydraulicznego o standardowym zastosowaniu oraz elektrycznego hamulca postojowego do użytku w czasie parkowania i hamowania awaryjnego.

– ,,Jako że EPB jest sterowany elektronicznie, a nie mechanicznie, może być łatwo zintegrowany z różnymi systemami i czujnikami w pojeździe” – mówi Peter Lake, wiceprezes działu sprzedaży TRW. – ,,W Stanach Zjednoczonych, ostatnie zmiany NHTSA w ustawie FMVSS 111 mówią, iż produkowane pojazdy muszą być wyposażone w tylne kamery cofania. System EPB może być przykładowo zintegrowany z sygnałami wideo z tych kamer i automatycznie zatrzymać pojazd, gdy na jego drodze wykryta zostanie przeszkoda”.

– „Po zintegrowaniu EPB z systemem elektronicznej kontroli stabilności pojazdu, w czasie hamowania awaryjnego unika się blokowania wszystkich czterech kół, zwiększając tym samym bezpieczeństwo. EPB utrzymuje także pojazd w miejscu bez konieczności trzymania przez cały czas wciśniętego pedału hamulca – doskonałe rozwiązanie na jazdę w korku”, powiedział Lake.

System EPB, zamiast typowego pedału lub dźwigni, wykorzystuje wiązkę przewodów i włącznik, co ułatwia jego stosowanie i pozwala na większą swobodę projektowania wnętrza pojazdu. Małe wymiary systemu czynią go bardzo atrakcyjnym, jako  że producenci pojazdów dążą dziś do pozyskiwania nowej przestrzeni w pojeździe. Ponadto system cechuje się znacznie niższą wagą w porównaniu do tradycyjnych systemów hamulca postojowego.

TRW jest światowym liderem w technologii elektrycznych hamulców postojowych z ponad 25 milionami egzemplarzy EPB zamontowanymi w samochodach na świecie. Firma była pierwszą na rynku, która w 2001 roku, wprowadziła do sprzedaży technologię elektronicznie sterowanych hamulców postojowych.

Dowiedz się więcej

Innowacje TRW w dziedzinie układów kierowniczych na targach IAA w Hanowerze
Innowacje TRW w dziedzinie układów kierowniczych na targach IAA w Hanowerze

TRW Automotive Holdings Corp, zaprezentowało dwie nowe technologie układów kierowniczych na wystawie IAA Commercial Vehicles w Hanowerze. Pierwsza, o nazwie ReAX, łączy dwa sprawdzone rozwiązania przeznaczone dla układów kierowniczych – hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego przeznaczone do samochodów ciężarowych oraz wspomaganie elektryczne typu Belt Drive przeznaczone do samochodów osobowych, które ma na celu poprawę kontroli nad […]

Nowa generacja systemu kamer TRW
Nowa generacja systemu kamer TRW

S-Cam4 to nowa generacja systemu kamer TRW. Będzie miała rozszerzony zakres wykrywania obiektów oraz zwiększone pole widzenia, dzięki czemu spełni surowsze wymogi dotyczące zaawansowanych technologii wspomagania kierowcy (DAS). Kamery z rodziny S-Cam4 posiadają pojedynczy obiektyw, mono kamerę w standardowej obudowie i pakiet mechaniczny obsługujący funkcje takie jak hamowanie awaryjne, aktywowane automatycznie przy wykryciu pieszego (AEB) […]

Komentarze

Brak komentarzy