Lista części, które warto regenerować to tajna broń warsztatów w walce o klientów

3 lutego 2025, 8:42

Regeneracja części samochodowych to nie tylko sposób na obniżenie kosztów napraw, ale także ważny element ochrony środowiska. Jednak nie wszystkie części nadają się do tego procesu w równym stopniu.

Warsztaty kontra biurokracja – dlaczego regeneracja części jest zagrożona?

Warsztaty motoryzacyjne coraz częściej stają przed wyborem: montować nowe części czy korzystać z regenerowanych? Ostatnie działania polskich organów ochrony środowiska dotyczące transportu używanych części do regeneracji wzbudziły kontrowersje. Części do regeneracji były zatrzymywane i klasyfikowane jako odpady, co może wpłynąć na dostępność takich podzespołów dla warsztatów. Problem ten dotyczy całego łańcucha dostaw – od firm zajmujących się pozyskiwaniem używanych części, przez firmy regenerujące, po warsztaty oferujące usługi naprawy.

Przeczytaj więcej o tym problemie TUTAJ >>>

Części “atrakcyjne” pod kątem regeneracji

Z pewnością najbardziej atrakcyjne są części ze stosunkowo nowych samochodów. Takie jednak zwykle podlegają demontażowi w przypadku całkowitej kasacji po wypadku drogowym.

Inną grupą części demontowanych są części pochodzące z bardzo starych, wyeksploatowanych samochodów, ale w przypadku tych części popyt wśród firm regenerujących jest znacznie mniejszy. Dzieje się tak, gdyż potencjalni klienci na takie produkty poszukują najtańszej opcji naprawy swojego samochodu, kupując zwykle używaną części.

Firmy zajmujące się regeneracją stosują ścisłe procedury testowania każdej części, aby upewnić się, że jest bezpieczna i w pełni funkcjonalna. Profesjonalne testery pozwalają wykryć wszelkie uszkodzenia, np. mikropęknięcia, które mogłyby wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowania. Dzięki temu regenerowane komponenty spełniają wysokie standardy jakości i mogą konkurować z nowymi częściami dostępnymi na rynku.

regeneracja części

Lista najbardziej popularnych części poszukiwanych do profesjonalnej regeneracji

Warsztaty motoryzacyjne mogą skorzystać z szerokiej oferty regenerowanych podzespołów, które są dostępne w niższych cenach niż nowe europejskie odpowiedniki. Oto lista części, które najczęściej poddaje się profesjonalnej regeneracji:

  • Alternator
  • Aparat zapłonowy
  • Centralna jednostka wtryskowa
  • Docisk sprzęgła
  • Kompresor klimatyzacji
  • Kompresor sprężonego powietrza
  • Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej
  • Pompa wtryskowa
  • Pompa wtryskowa typu Common Rail
  • Pompowtryskiwacz
  • Półoś napędowa
  • Przekładnia kierownicza bez wspomagania
  • Przekładnia kierownicza do pojazdów użytkowych
  • Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem
  • Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym
  • Przepływomierz powietrza
  • Recylkulator
  • Regulator ciśnienia ABS
  • Rozdzielacz wtrysku benzyny
  • Rozrusznik
  • Silnik wycieraczek
  • Sprzęgło hydrokinetyczne
  • Sterownik wtrysku benzyny
  • Tarcza sprzęgła
  • Turbosprężarka
  • Tylna belka zawieszenia
  • Wtryskiwacz
  • Wtryskiwacz elektromagnetyczny Common Rail
  • Zacisk hamulca tarczowego

Regeneracja tych komponentów nie tylko pozwala warsztatom oferować konkurencyjne cenowo usługi, ale także wpisuje się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, a na to coraz częściej zwracają uwagę klienci. To rozwiązanie, które przynosi korzyści zarówno biznesowi, środowisku i ostatecznym klientom.

Dowiedz się więcej

Warsztaty kontra biurokracja – dlaczego regeneracja części jest zagrożona?
Warsztaty kontra biurokracja – dlaczego regeneracja części jest zagrożona?

Warsztaty motoryzacyjne coraz częściej stają przed wyborem: montować nowe części czy korzystać z regenerowanych? Ostatnie działania polskich organów ochrony środowiska dotyczące transportu używanych części do regeneracji wzbudziły kontrowersje. Części do regeneracji były zatrzymywane i klasyfikowane jako odpady, co może wpłynąć na dostępność takich podzespołów dla warsztatów. Problem ten dotyczy całego łańcucha dostaw – od firm […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

duck, 6 lutego 2025, 11:02 0 0

Po co pokazywać zdjęcie części do silnika i mówić o regeneracji, jak w artykule nie ma nic o silnikach!!! Bez sensu. Pisać, aby napisać nie ważne co, aby klikalność była. Nic ten artykuł nie wnosi.

Odpowiedz