TRW prezentuje pierwszy płyn hamulcowy ESP DOT 5.1

, 27 sierpnia 2014, 10:13

TRW oferuje pierwszy płyn hamulcowy, laboratoryjnie zaprojektowany do pracy we wszystkich temperaturach i będący w stanie spełnić wymagania najnowszych, złożonych technologicznie silników.

– ,,Ten płyn hamulcowy nadaje się do pracy w różnych systemach, w różnych skrajnych temperaturach i w różnych autach z całego globalnego parku pojazdów”- powiedziała Barbara Koerfer, Product Manager w dziale Drum Brake and Actuation Systems TRW – ,,Wyjątkowe właściwości lepkości płynu zostawiają całą konkurencję w tyle. Konkurencyjne płyny posiadają jedynie oznaczenie DOT 5.1, natomiast produkt TRW jest uniwersalny od A do Z, nadając się do użytku – od Antarktydy do Zimbabwe” – dodaje Koerfer.

– „TRW Ultra DOT 5.1 ESP to najwyższej jakości płyn hamulcowy. Cechuje się wyższą temperaturą wrzenia z zawartością wody (WBP) niż inne płyny na rynku i  zachowuje swoje właściwości nawet przy wyjątkowo niskiej temperaturze.  Oznacza to, że może reagować szybciej, bez względu na warunki, zapewniając większą niezawodność funkcjonowania układów hamulcowych” – wyjaśnia Koerfer.

Płyn hamulcowy jest higroskopijny, co oznacza, że absorbuje wilgoć z atmosfery. W miarę wchłaniania wilgoci, temperatura wrzenia płynu spada. Z czasem, może spaść poniżej 170° C i tym samym stworzyć niebezpieczne warunki jazdy.

W następstwie częstych i intensywnych hamowań, ciepło wytworzone w czasie hamowania może doprowadzić do odparowania płynu. W przeciwieństwie do cieczy, para jest ściśliwa, stąd nagłe odparowanie cieczy może spowodować całkowitą utratę możliwości hamowania. Ponadto, wilgoć może także prowadzić do powstania korozji na elementach układu, takich jak system ABS, którego wymiana jest bardzo kosztowna. Zanieczyszczony płyn hamulcowy może mieć także szkodliwy wpływ na powiązane części układu, takie jak pompa hamulcowa.

– „Produkowane samochody stają się coraz bardziej złożone i są wyposażane w skomplikowane, elektroniczne systemy, jak np. system ESP” – mówi Koerfer – „Technologia ESP wymaga błyskawicznej reakcji płynu hamulcowego na sygnały odbierane z czujników systemu. Jedynie wtedy możliwe jest uniknięcie poślizgu i zachowanie maksymalnej funkcjonalności systemu” – dodaje.

System ESP opiera swoje działanie na współpracy systemów ABS i ESP z funkcją kontroli stabilności bocznej. Jeżeli pojazd wykryje potencjalną utratę kontroli, ESP automatycznie nadaje ciśnienie hamowania do odpowiedniego koła, a jeśli to konieczne, odcina przepustnicę silnika, aby pomóc przywrócić pojazd na zamierzony tor jazdy. Jako że ESP mierzy czas w milisekundach (im szybciej system moduluje ciśnienie, tym krótszą uzyskujemy drogę hamowania) TRW Ultra DOT 5.1 ESP jest idealnym płynem, ponieważ zmniejsza ryzyko wydłużenia drogi hamowania i utraty kontroli nad pojazdem.

Ponadto, elementy hydrauliczne ABS, posiadają bardzo małe otwory (często o średnicy mniejszej niż 0,1 mm), które doprowadzają płyn hamulcowy do zaworów i pomp. TRW Ultra DOT 5,1 ESP cechuje niska lepkość, co gwarantuje optymalną płynność, zwłaszcza w niskich temperaturach.

Zanieczyszczony płyn hamulcowy to główna przyczyna awarii hamulców. Bezpośrednio wpływa na żywotność elementów układu hamulcowego, a pośrednio zmienia wyczucie pedału i przyśpiesza szybkość zużycia uszczelnień. TRW zaleca coroczną kontrolę płynu hamulcowego oraz jego wymianę co najmniej raz na dwa lata (co roku w systemach wykorzystujących DOT 3).
 

Artykuł reklamowy przygotowany przez firmę TRW

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!