Świeca NGK z wyposażenia oryginalnego silnika 1.4 TSI na rynku wtórnym

, 3 czerwca 2014, 12:53

Firma NGK Spark Plug Europe wprowadziła na rynek wtórny kolejną świecę z wyposażenia oryginalnego: SIZFR6A6D. Świeca ta, wykonana z podwójnych metali szlachetnych jest instalowana na wyposażeniu oryginalnym w silnikach 1.4 TSI Volkswagena od roku 2009.

Świeca SIZFR6A6D, którą producent wprowadził na rynek wtórny, powstała jako wyłączna świeca na wyposażenie oryginalne silników 1,4 TSI Volkswagena, które mogą być napędzane zarówno benzyną, jak i innym paliwem. Dla przykładu: świeca ta była instalowana pod maską Volkswagena Passata CC 1,4 TSI (1,4 l, 118 kW), ale jednocześnie gwarantowała równie pewny zapłon w 1,4 TSI Ecofuel CNG (1,4 l, 110 kW), kompresującym gaz naturalny w Passatach 5 oraz Touranach. Niezawodny zapłon zapewniała również w silniku 1,4 TSI Multifuel Passata 5 (1,4 l, 118 kW), który mógł pracować na paliwie z zawartością etanolu do 85%.

Świecy w takich silnikach stawia się duże wymagania, ponieważ bezpośredni wtrysk paliwa pracuje z turbo-doładowaniem i super-doładowaniem, powodując w ten sposób silne ruchy mieszanki powietrzno-paliwowej. Oprócz tego temperatura spalania gazu jest wyższa niż w przypadku benzyny. To z kolei prowadzi do szybszego zużycia standardowych elektrod, a w rezultacie do powiększania odległości między nimi oraz wyższego wymaganego napięcia zapłonowego.

Chociaż spalanie gazu wymaga wyższego napięcia zapłonowego niż spalanie benzyny, odległość między elektrodami powinna pozostać niezmieniona w całym cyklu serwisowym świecy. Aby zagwarantować to, świeca SIZFR6A6D została wyposażona w przyspawany laserowo do elektrody środkowej, 0,6-milimetrowy wierzchołek z irydu oraz platynową płytkę na elektrodzie masy. Oba materiały szlachetne są niezwykle odporne na erozję iskry oraz korozję, nawet w najwyższych temperaturach spalania. Co więcej, specjalny kształt elektrody środkowej zwiększa efektywność zapłonu, ponieważ większa ilość mieszanki dociera do iskry. Dzięki tym zaletom świeca zapłonowa SIZFR6A6D zapewnia niezawodny zapłon w ciągu całych 60 000 km cyklu serwisowego.

Dowiedz się więcej

Świece NGK SIZFR6A6D dostępne na rynku wtórnym
Świece NGK SIZFR6A6D dostępne na rynku wtórnym

NGK Spark Plug Europe wprowadza na rynek wtórny wykonaną z podwójnych metali szlachetnych świecę z wyposażenia oryginalnego – SIZFR6A6D. Jest instalowana na wyposażeniu oryginalnym w silnikach 1,4 TSI Volkswagena od 2009 roku. SIZFR6A6D powstała jako wyłączna świeca na wyposażenie oryginalne silników 1,4 TSI Volkswagena, które mogą być napędzane zarówno benzyną, jak i innym paliwem. Była […]

Nowa funkcja w internetowej wyszukiwarce produktów NGK
Nowa funkcja w internetowej wyszukiwarce produktów NGK

Internetowa wyszukiwarka produktów firmy NGK zyskała nową funkcję – dodano do niej listy zamienników, które umożliwiają szybkie odnalezienie odpowiedniej świecy zapłonowej, żarowej, sondy lambda, przewodów lub cewki zapłonowej za pomocą kodów innych producentów. Wyszukiwarka produktów NGK na stronie www.ngkntk.pl to narzędzie ułatwiające pracę dystrybutorom i warsztatom. Dzięki niej mogą szybko dobrać właściwą świecę zapłonową, żarową, […]

E-nauka o cewkach zapłonowych NGK
E-nauka o cewkach zapłonowych NGK

Firma NGK Spark Plug Europe rozszerzyła swoją internetową aplikację E-Learning o dział zawierający informacje o cewkach zapłonowych. Ten interaktywny samouczek przedstawia budowę i zasady funkcjonowania poszczególnych typów cewek i może stanowić skuteczną pomoc w diagnostyce oraz instalacji tych produktów. Firma NGK dodała do swojej platformy internetowej E-Learning dział zawierający informacje o cewkach zapłonowych. Platforma ta […]

Komentarze

Brak komentarzy