Czy badania techniczne pojazdów muszą zdrożeć? Ankieta dla kierowców.

, 20 kwietnia 2022, 9:43

Czy wyobrażasz sobie pracę przez 18 lat bez ani jednej podwyżki? W podobnej sytuacji znajdują się właściciele stacji kontroli pojazdów, gdyż stawki opłat za badania techniczne nie zmieniły się od 2004 r. Czy zatem najwyższy czas na ich zmianę? Zachęcamy do udziału w ankiecie.

Podniesienie opłat za badania techniczne – za czy przeciw?

Obecnie przegląd samochodu, niewyposażonego w instalację LPG, kosztuje mniej niż 100 zł. Opłata nie zmieniła się od 18 lat. Przez ten czas znacznie wzrosły koszty prowadzenia działalności.

Czy jednak podniesienie opłat to konieczność? Na rynku nie brakuje przeciwników tej tezy. Zachęcamy do wyrażenia swojej opinii w poniższej ankiecie:

 

Czy rzetelnie i restrykcyjnie przeprowadzane coroczne badania techniczne w Stacjach Kontroli Pojazdów, przyczyniłyby się do wzrostu bezpieczeństwa na drogach? *

Czy uzasadniony byłby wzrost opłaty za coroczne badania techniczne w Stacjach Kontroli Pojazdów (mając na względzie to że od 18 lat opłata nie została zmieniona)? *

Podziel się z nami swoimi doświadczeniami z wizyt na stacjach kontroli pojazdów w komentarzu pod artykułem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

scand, 21 kwietnia 2022, 11:29 2 -9

"Obecnie przegląd samochodu, niewyposażonego w instalację LPG, kosztuje mniej niż 100 zł."- no faktycznie 99 zł to o wiele mniej niz 100, zatem trzeba tę opłatę podnieśc do 100 zł.

Odpowiedz

Radek, 22 kwietnia 2022, 19:47 9 -3

Od 18lat jeżdżę na przeglądy autami z instalacją LPG i za każdym razem zastanawiam się z czego wynika ta dodatkowa opłata . Dodatkowe czynności nigdy nie trwały dłużej niż 10min realnej pracy diagnosty. Wychodzi całkiem niezła stawka za roboczogodzinę.

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 12:48 5 -7

Dodatkowe czynności plus dodatkowe sprzęty

Odpowiedz

Anonim, 3 maja 2022, 23:24 0 0

Tak właśnie
Jeżdżę na przeglądy 3/4/5 a nawet 6 razy w miesiącu klientów samochodami i tak to właśnie wygląda auto z gazem czynności brak oprócz sprawdzenia dokumentów z gazu aż 60 parę złotych więcej

Odpowiedz

Kierowca od 18lat, 22 kwietnia 2022, 23:34 11 -2

Nie zgadzam się że SKP zarabiają tyle samo, liczna samochodów znacznie wzrosła przez kilkanaście lat i w związku z tym również ich przychody

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 11:45 6 -2

Wzrosła tez ilość stacji diagnostycznych wiec ilość samochodów się rozłożyła. Ludzie którzy zajmowali się blacharka, mechaniką czy lakiernictwem przeszli na stacje gdyż było zapotrzebowanie, a praca zapewne przyjemniejsza.

Odpowiedz

kierowca, 4 maja 2022, 2:49 0 -1

raczej lepsza kasa, za minimum angażowania się fizycznie

Odpowiedz

Anonim, 23 kwietnia 2022, 15:53 6 0

Bo to jest też pensja dla Rzeczoznawcy i tego co wypisuje dokument

Odpowiedz

Anonim, 23 kwietnia 2022, 18:44 5 -5

100zl za 20minut badań to nie mało

Odpowiedz

Mario, 26 kwietnia 2022, 13:28 7 0

Te 99 zł Nie jest dla przedsiębiorcy.. połowa to podatki i koszty..

Odpowiedz

Andrzej, 23 kwietnia 2022, 20:14 4 -1

Czy wyobrażasz sobie, że zarabiasz 100zł za 20 min pracy? Te trwa przegląd jak się sprawnie pracuje. I jakie koszty niby wzrosły? Ścieżka diagnostyczna się nie zmieniła, a koszty pracy wzrosły we wszystkich dziedzinach gospodarki. Widocznie jest za dużo stacji skoro za mało klientów mają a może to poprostu dobry interes i dla tego tak ich dużo.

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 11:41 7 -3

To ile trwa przegląd zależy od "sprawności diagnosty" wyposażenie stacji jest piekielnie drogie i co jakiś czas jest wymieniane. Pensje każdy chce mieć jak najwyższa, stacje są kontrolowane co 5 lat i przeważnie co 5 lat przechodzą remont- ponieważ wymagania są bardzo rygorystyczne. Kwota która Pan podaje 100 a w zasadzie 98 pln +1 pl opłaty ewidencyjnej nie jest dochodem stacji, a przynajmniej nie na czysto wchodzą w nią podatki (pamiętajmy również o podatkach za gruntowych za halę), pensja pracowników (gdyż prawnie muszą byc zatrudnione minimum 2 osoby), leasing na sprzęt, obowiązkowe systemy, księgowa i inne ukryte koszty związane związane funkcjonowaniem firmy. W ciągu 18 lat wszystko poszło w górę, gaz, prąd, pensje, sprzed również. Gdyby faktycznie co 20 minut stacja miała 100 pln dochodu to było by super, jednakże w praktyce w ciągu dnia może na stacje przyjechać 15 samochodów jak i 4 lub 0 samochodów. Ogromnie niesprawiedliwym jest założenie kwoty na 18 lat!

Odpowiedz

Tomasz, 27 kwietnia 2022, 15:26 2 0

Wszystko się zgadza, poza stwierdzeniem, że cyt. "prawnie muszą byc zatrudnione minimum 2 osoby"... Żaden przepis nie podaje ILOŚCI pracowników jaka jest wymagana na SKP. Minimum to oczywiście jeden pracownik z uprawnieniami :-) Jedynie godziny otwarcia stacji, mogą determinować ilość pracowników - powyżej 8 godzin na dobę (40 na tydzień), musi być więcej niż jeden etat, ale o tym mówią już przepisy PIP-u, i dotyczą one każdego przedsiębiorstwa/firmy.

Odpowiedz

zarzenowany, 4 maja 2022, 2:54 1 0

jeżeli stacja jest nie rentowa to zamknąć ją.Mniej stacji= większy zysk dla tych co się ostaną.Nawalone stacji a teraz płaczą że nie idzie utrzymać.Niemasz klientów stacje przerób na warsztat,tych jest stanowczo za mało a eksperci ze stacji beż problemu mają wiedzę aby się przebranżowić na mechaników.

Odpowiedz

Mvvvv, 23 kwietnia 2022, 22:12 8 -3

Ja bym wszystkim ,,madrym'' proponowal wybudowac wyposazyc i zatrudnic diagnostow zaplacic prad gaz podatki itp a potem sie wymadrzac

Odpowiedz

Maciej, 24 kwietnia 2022, 15:17 6 -2

Jak to "mądrze mówią" jeśli nie pasuje to zmień zawód lub przebranżowij się na inną pracę ....nikt nie każe Ci zakładać zakładu o nikt nie powinien partycypować w Twoich kosztach.
Tak doradzano sprzedawców w sklepach gdy chcieli mieć wolne niedziele...
Droga otwarta, bądź zaradny

Odpowiedz

Coś tu jest nie tak, 26 kwietnia 2022, 13:10 3 -2

Słabe jest przyrównywanie sprzedawców do diagnostów- by wykonywać ten drugi zawód trzeba mieć wyjkrztałcenie i uprawnienia czyli poświęcić kilka lat oraz pieniądze na naukę by być wyspecjalizowanym, sprzedawcą może byc każdy bez poświęconego czasu i wkładu. Dlaczego tacy ludzie mają płacić za brak podwyżek że strony rządu? Dodatkowo co mają zrobic przedsiębiorcy? Zainwestowali kupę kasy w sprzęt i przystosowanie budynku do bardzo rygorystycznych wymogów- często na kredyt. To skandal by przez 18 lat nie było nawet podwyżek inflacyjnych.

Odpowiedz

Kirowca, 25 kwietnia 2022, 5:43 2 -4

Stacji diagnostycznych wciaz przybywa gdyby bylo tak zle to raczej ubywalo , badania autobusow w polsce sa co pol roku np.w angli raz na rok w tym temacie potrzeba zmian a nie w oplatach za jest tak zle to dlaczego nie ubywa a wrecz przybywa ich z roku na rok.

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 12:56 6 -1

Stacji przybywa bo mechanika nie jest zbyt opłacalna, małe firmy są wypychane przez garażowych mechaników którzy robią na czarno. Mechanicy z własnymi budynkami w pewnym momencie wola zaczać wykonywać "czysta " pracę w której nie ma nielegalnej konkurencji niż grzebać się w samochodzie. Często licząc na przynajmniej taki sam zarobek.

Odpowiedz

Jasiu, 24 kwietnia 2022, 21:32 3 -4

Badanie techniczne powinno być co 2 lata, jak to jest w cywilizowanych krajach Europy.
Po drugie, stacje kontroli pojazdów płaczą, że nie zarabiają, a przybywa ich jak grzybów po deszczu.

Odpowiedz

Tomek, 26 kwietnia 2022, 11:05 5 -1

Dasz 100euro za badanie na 2 lata jak w cywilizowanych krajach? W Polsce jest 2% negatow w porównaniu do np Niemiec gdzie jest 20%. Już widzę ten lament jak co 5 auto będzie z negatem. Wrzucacie wszystkie stacje do jednego worka a nie każda stacja klepie po 10 tys przeglądów z czego połowa na lewo.

Odpowiedz

Anonim, 4 maja 2022, 2:57 1 0

w Polsce jest polska waluta i to ty lamentujesz.100euro na zachodzie zarobisz w jeden dzień więc 100zl to też odpowiednią suma za przegląd

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 10:18 4 -5

Nie cena a system jest do bani i szacunek do DIAGNOSTY . Badania powinny być przypisywane losowo do skp co roku do innej.

Odpowiedz

Łili, 26 kwietnia 2022, 10:42 3 0

Rzetelne sprawdzenie co jakiś czas to podstawa.

Odpowiedz

Baku, 26 kwietnia 2022, 10:45 13 0

Diagnosta powinien być urzędnikiem Państwowym i cały problem z badaniami technicznymi był by rozwiązany. Wtedy ludzie by zobaczyli jak naprawdę wyglądają badania techniczne. Nikt by się nie szczypał i auta by były jak w zegarku.

Odpowiedz

Ludzik, 26 kwietnia 2022, 18:55 5 -1

SKP gdyby były państwowe przez ostatnie 6 lat ceny wzrosłyby co najmniej szściokrotnie!

Odpowiedz

Darek, 26 kwietnia 2022, 11:17 4 -2

Koszty poszły znacznie w górę, inflacja dwucyfrowa a badania od 18 lat taka sama cena. Czas na zmianę ceny przynajmniej o 100%

Odpowiedz

Dzfg, 26 kwietnia 2022, 11:17 1 -6

Koszty poszły znacznie w górę, inflacja dwucyfrowa a badania od 18 lat taka sama cena. Czas na zmianę ceny przynajmniej o 100%

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 18:47 0 -4

Koszty poszły znacznie w górę, inflacja dwucyfrowa a badania od 18 lat taka sama cena. Czas na zmianę ceny przynajmniej o 100%

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2022, 23:22 0 -4

Jak nie pójdzie do góry to padniemy

Odpowiedz

Anonim, 4 maja 2022, 2:58 0 0

I dobrze czym mniej stacji tym dlanich większy zysk

Odpowiedz

A. J, 28 kwietnia 2022, 9:46 2 -3

Przedwszystkim za wypadek samochodowy zawsze odpowiada czynik ludzki. Samochód sam z siebie nieodpali się nie nacisnie sprzęgła
I włączy biegu. Wiec badania okresie stwierdzają tylko czy samochod ma sprawny układ hamulcowy i kierowniczy czy nie. A co do aut powyżej 18 roku daty produkcji to czasami diagności przesadzają . Jak napisałem na wstępie wypadki robią ludzie ludzia a nie same auta.

Odpowiedz

PhantomASA1, 2 maja 2022, 19:49 1 -2

Ja jestem w stanie zapłacić raz do roku 200 zł,za pokropienie mostu ksiądz inkasuje 12 tyś zł,chodnika 1200 zł i nikomu to nie przeszkadza,o pogrzebach,weselach i innych nawet nie wspominam.

Odpowiedz

ale jaja, 3 maja 2022, 12:35 1 -1

Oczywistym wydaje się być fakt, iż za wzrostem opłaty powinna iść w parze z jakością usługi - wiedzą i doświadczeniem pracownika przeprowadzającego badanie techniczne. Diagności powinni powiadać wyższe wykształcenie (tytuł inżyniera) z zakresu budowy pojazdów samochodowych. Dzisiaj badania przeprowadzają "nie maturalni" technicy mechanicy, który do swoich obowiązków podchodzą w sposób umożlwiający nieobecność pojazdu na stacji diagnostycznej podczas badania - stąd też konieczność instalowania kamer i urządzeń rejestrujących proces badania technicznego. Badania techniczne samochodu mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa podczas jego użytkowania.

Odpowiedz

Sebek, 3 maja 2022, 23:18 1 -1

Czepiają się pierdół a później wychodzi że to co trzeba to nie widzieli

Odpowiedz

Delux, 3 maja 2022, 23:21 2 0

Czepiają się tego co nie ma wpływu na bezpieczeństwo a nie znajdują nic konkretnego a później wychodzi na jaw ,, koło wyprzedza ''

Odpowiedz