Pierwsza homologowana żarówka Philips H7- LED retrofit we Francji!

24 marca 2022, 8:00

Przepisy kolejnego kraju w Europie dopuszczają używanie retrofitów LED marki Philips na drogach publicznych.

Pomimo kilku lat obecności retrofitów Philips LED na rynku i wielu pozytywnych testów, wciąż nie uwzględniają ich przepisy prawne. Pierwszym krajem na świecie, który dopuścił je na zasadzie homologacji do wszystkich samochodów z żarówkami H7 była Korea (2020). Po tym fakcie sytuacja zaczęła się zmieniać także w Europie. W maju 2021 roku niemiecki urząd ds. transportu dopuścił ich stosowanie w wybranych modelach samochodów osobowych, a następnie kamperach. Legalizacja obejmuje wyłącznie jeden model retrofitów Philips – Ultinon Pro6000 LED typ H4 i H7.

Dopuszczenie to opiera się na prawie krajowym, a więc mogą skorzystać z niego tylko właściciele pojazdów zarejestrowanych w Niemczech. Paradoks w tej sytuacji polega na tym, że mogą oni legalnie poruszać się po drogach innych państw, natomiast identyczny model auta, ale z polskimi tablicami, będzie łamał przepisy. Także te obowiązujące w RFN.

Następnie tę samą ścieżkę legalizacji – z wykorzystaniem opracowanej już listy modeli samochodów – wybrały Austria i Chorwacja. Teraz, z retrofitem Philips Ultinon Pro6001 H7-LED dołącza do nich Francja.

Bezpieczeństwo potwierdzone szczegółowymi testami

Wydanie decyzji o dopuszczeniu retrofitów LED marki Philips zostało poprzedzone szeregiem wymagających testów. Uzyskane wyniki potwierdziły ich efektywność w oświetleniu drogi, a tym samym poprawie bezpieczeństwa. Na tej podstawie władze francuskie wydały świadectwo homologacji TP LED 21072 dla żarówek Philips Ultinon Pro6001 H7-LED.

Od tej chwili każdy użytkownik pojazdu znajdującego się na liście zatwierdzonych modeli może dokonać legalnej wymiany. Potwierdzeniem jest posiadanie certyfikatu homologacyjnego, który po zakupie retrofitów można pobrać i wydrukować ze strony internetowej Philips. Ponadto dołączone do każdego opakowania naklejki należy umieścić w widocznym miejscu na obudowie reflektora od strony komory silnika.

Do 230 proc. jaśniejsze światło zapewniające osiągi i styl

Retrofity Philips Ultinon Pro6001 H7-LED zapewniają do 230 proc. jaśniejsze światło w porównaniu z wymaganym przepisami minimum dla żarówek halogenowych. Zastosowane w jej budowie diody LED LUXEON Altilon firmy Lumileds zapewniają bardzo wysoką luminancję. Chłodno-biała wiązka o temperaturze barwowej do 5800 K – taka sama stosowana jest przez producentów oryginalnego wyposażenia – zapewnia komfort prowadzenia pojazdu i eliminuje efekt zmęczenia wzroku kierowcy. Okres eksplotacji tych retrofitów wynosi nawet 3000 godzin.

Dzięki zupełnie nowej, jednoczęściowej konstrukcji, retrofit ten można łatwo dopasować do zamontowanych fabrycznie reflektorów pojazdu. W przypadku niektórych modeli samochodów kierowcy będą musieli użyć pierścieni adaptacyjnych i adapterów Philips CANbus.

Aktualna lista kompatybilnych modeli pojazdów znajduje się na stronie internetowej Philips Automotive.

Artykuł sponsorowany Philips

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Rick, 15 kwietnia 2022, 17:56 0 0

Wiecej swiatla przed pojazdem ale z naprzeciwka tez wiecej swiatla a co z akomodacja oczu u kierowcow. Moze niech sie wypowie okulista.

Odpowiedz

Zielony pomidor, 11 września 2022, 7:40 3 -1

Jeżeli wiązka światła jest prawidłowo ustawiona to tym z naprzeciwka nic to nie przeszkadza.

Odpowiedz