Menu

SKF

Partnerstwo techniczne SKF i producenta hipersamochodów

Opracowanie lekkich, niskotarciowych łożysk dla hipersamochodów jest celem zawiązania partnerstwa pomiędzy dwiema firmami z branży motoryzacyjnej. Obaj producenci współpracują ze sobą już od 25 lat.

Producent części testuje sprzedaż bezpośrednią

SKF wystartował z tajemniczą kampanią promującą zakup części bezpośrednio od producenta. Czy zatem marka produkująca łożyska zamierza pójść w ślady producentów oświetlenia? Nie. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, osobna gałąź sprzedaży ma dotyczyć części do pojazdów, których raczej próżno szukać w katalogach dystrybutorów.

Co może się popsuć w półosi napędowej?

Półosie napędowe to podstawowe podzespoły w każdym samochodzie, dzięki którym możliwe jest przeniesienie momentu obrotowego z silnika na koła. Sposób połączenia półosi z innymi podzespołami różni się w zależności od rodzaju napędu. Chociaż półosie są stosunkowo trwałymi elementami, z różnych przyczyn mogą ulec awarii. Dotyczy to szczególnie wchodzących w skład półosi przegubów wewnętrznych i zewnętrznych, […]

Nowości w ofercie SKF w 2019 roku

Firma SKF w ostatnich miesiącach poszerzyła ofertę o 223 nowe produkty w jakości OE. Wśród nich znajdują się zestawy naprawcze łożyska koła, układu rozrządu, osprzętu, przeniesienia napędu oraz zawieszenia do wielu marek samochodów osobowych i dostawczych.

Przyczyny i konsekwencje zerwania łańcucha rozrządu

Jednym z rodzajów napędu rozrządu w silnikach spalinowych jest łańcuch, który porusza się po kole zębatym wału korbowego, wprawiając w ruch koła wałków rozrządu. Zerwanie łańcucha, w zależności od rodzaju silnika oraz zestawu zmiennych np. prędkości obrotowej, może mieć bardzo poważne konsekwencje dla jednostki napędowej, na czele z jej nieodwracalnym zniszczeniem.

Kiedy wymieniać paski osprzętu i co wpływa na ich zużycie?

Paski wielorowkowe osprzętu to powszechnie stosowane elementy, napędzające szereg różnych podzespołów: sprężarkę klimatyzacji, alternator czy pompę wspomagania układu kierowniczego. Z uwagi na zmniejszanie pojemności skokowej silników oraz szeroko pojętą ekologię, paski osprzętu pracują dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedy należy je wymieniać i co najbardziej wpływa na ich zużycie?

Zintegrowane zestawy piasty koła HBU3 – budowa i funkcja

Koło samochodowe oraz współpracujące z nim elementy poddawane są nieustannym obciążeniom. Obciążenia promieniowe pochodzą od masy samochodu, podczas gdy osiowe pochodzą od sił skrętnych. Idealnym rozwiązaniem by skutecznie niwelować skutki tych zjawisk są współczesne zintegrowane piasty koła HBU3. Przyczyniają się one do osiągania szeregu wydajnościowych celów: obniżają masę, poziom hałasu i drgań oraz koszty serwisowania […]

Wymiana zestawu elementów amortyzatora

Amortyzatory samochodowe pełnią kluczową rolę z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Ich integralnymi elementami są poduszki (górne mocowania), „odboje” oraz osłony amortyzatora. Wszystkie te części podlegają okresowej kontroli i wymianie, jeśli stwierdzona zostanie ich niesprawność. Wymiana elementów układu tłumiącego nie kończy się jednak w momencie przykręcenia ostatniej śruby na mocowaniu amortyzatora.

SKF to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów łożysk tocznych. Firma opracowuje, konstruuje i masowo produkuje łożyska, uszczelnienia oraz systemy smarowania. Duża część produkcji firmy jest związana z rynkiem motoryzacyjnym. Szwedzka marka dostarcza łożyska na pierwszy montaż do fabryk samochodów, a także na rynek wtórny części (aftermarket). Od pewnego czasu, SKF poza łożyskami dostarcza także części układu rozrządu, takie jak paski i pompy wody. O skali działalności firmy świadczy posiadanie przez nią ponad 100 fabryk w różnych częściach świata (oczywiście nie wszystkie z nich zajmują się produkcją na potrzeby motoryzacji). Katalog łożysk i innych produktów SKF jest stale poszerzany. O produktach firmy można przeczytać więcej w artykułach z tej kategorii.