Menu

Raporty

Czy warto uczyć swoich podwładnych w warsztacie? Wyniki ankiety.

Czy warto poświęcać czas podwładnym i uczyć ich fachu mechanika? Idealistyczne spojrzenie na rzeczywistość bez wątpienia nakazywałoby udzielić odpowiedzi twierdzącej na to pytanie. Czy jednak jest to dominująca opinia wśród właścicieli i kierowników warsztatów?

Jakich umiejętności brakuje absolwentom techników i zawodówek? Opinie pracowników warsztatów.

Dla zapewnienia dopływu wykwalifikowanej kadry do warsztatów samochodowych, potrzebny jest sprawny system kształcenia w szkołach branżowych i technikach motoryzacyjnych. Zapytaliśmy warsztaty, jakich umiejętności brakuje nowym pracownikom – absolwentom tych szkół?

Czy da się zarobić na naprawach i serwisowaniu hybryd lub elektryków?

Samochody z napędem hybrydowym coraz powszechniej widoczne są na europejskich drogach. Mimo że wiele z tych pojazdów jest dość nowych, to część z nich nie jest już objęta okresem gwarancyjnym, a ich właściciele poszukują możliwości serwisu w warsztatach niezależnych. Czy warsztaty podejmują się naprawiania samochodów wyposażonych w systemy wysokiego napięcia?

Jakie są główne powody zwrotów części dokonywanych przez warsztaty?

Obsługa zwrotów części to poważne wyzwanie dla dystrybutorów części motoryzacyjnych. Generuje ona dodatkowe koszty działalności. Aby móc je ograniczać konieczne staje się zdiagnozowanie przyczyn odsyłania części przez warsztaty z powrotem do hurtowni. Jakie powody stoją za tym najczęściej?

Czy problemy z dostępnością części zamiennych ustały?

W ostatnich kilkunastu miesiącach jednym z najważniejszych problemów branży dystrybucji części zamiennych do samochodów była mniejsza dostępność produktów, spowodowana zerwaniem łańcuchów dostaw. Czy problem ten zmniejszył się w drugim kwartale 2023 r.?

W co inwestują producenci części w Polsce? Wyniki badania.

Zdecydowana większość firm produkujących części zamienne w Polsce, pomimo wciąż niepewnych realiów rynkowych, podejmuje w bieżącym roku działania inwestycyjne. Sprawdziliśmy, jakiego typu przede wszystkim są to inwestycje.

Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – RAPORT po II kwartale 2023 r.

W ciągu ostatnich miesięcy łańcuchy dostaw wróciły do stabilizacji, a przedsiębiorstwa w pewnym stopniu dostosowały się do trwającej wojny na Ukrainie. Rynek wciąż boryka się jednak z wieloma wyzwaniami, takimi jak choćby wysoka inflacja czy rosnące koszty prowadzenia działalności. Ziarnem niepokoju są także nowe unijne regulacje, dotyczące rynku motoryzacyjnego. Aktualną sytuację branży przedstawia najnowszy raport […]

Czy europejskie warsztaty często korzystają z używanych części samochodowych?

Chociaż aftermarket dokłada wszelkich starań, aby zapewnić jak najlepszą dostępność części zamiennych, to wciąż zdarzają się problemy z kupnem nowych elementów. Jaki procent części kupowanych i montowanych przez warsztaty w krajach Europy stanowią części używane?

Czym europejskie warsztaty kierują się przy wyborze części zamiennych?

Jakość, cena, prestiż marki, a może sposób rozpatrywania reklamacji? Czym najczęściej kierują się pracownicy warsztatów decydując się na zamówienie konkretnych części zamiennych? Jakie części w pierwszej kolejności polecają kierowcom? Zebraliśmy dane na ten temat z kilku rynków krajów Europy.

Z jakimi trudnościami mierzą się europejskie warsztaty?

Prowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw przysparza ich właścicieli o silne bóle głowy. Właściciele warsztatów nie są w tym przypadku wyjątkiem od reguły. Charakterystyka działalności, jaką jest prowadzenie warsztatu, niesie za sobą wiele trudności wyjątkowych dla tej branży. Jakie są największe problemy, z którymi borykają się warsztaty?

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.