Menu

Przeguby

Wskazówki dotyczące wymiany łożysk piast kół

Łożyska piast kół nie należą do najprostszych do zainstalowania części, dlatego firma NSK, jeden z największych producentów łożysk, przygotowała wskazówki i porady, które pomogą uniknąć typowych błędów.

Nowa linia przegubów w ofercie Auto Partner SA

Oferta Auto Partner została poszerzona o nową linię przegubów napędowych marki FAG. Oferta przegubów FAG zastąpi dotychczasową linię przegubów Ruville. W ofercie Auto Partner pojawiły się najważniejsze i topowe referencje.

Półoś i przegub napędowy – integralne podzespoły układu napędowego

Przegub wewnętrzny, wał stalowy, przegub zewnętrzny i osłona gumowa to połączone ze sobą elementy tworzące powszechnie znaną półoś napędową. Wspomniane podzespoły są odpowiedzialne za połączenie skrzyni biegów lub mostu napędowego z piastą koła, tym samym przekazanie momentu obrotowego z silnika do koła pojazdu.

Duże zmiany w zestawach SKF

SKF wprowadza nowe rozwiązania, nawet do produktów obecnych już na rynku. Najnowszym przykładem jest zmiana sposobu smarowania przegubów napędowych oraz zawartość zestawu napinacza paska rozrządu.

Przeguby homokinetyczne – nowość w ofercie Japanparts

Dzięki przegubom homokinetycznym półoś przekłada moment obrotowy pod zmiennym kątem ze stałą prędkością obrotów, nie zwiększając wyraźnie poboru mocy, nie dochodzi również do nasilenia luzów.

Półosie napędowe – trwałe, ale nie wieczne

Inter Cars SA wprowadza do oferty półosie napędowe marki Point Gear. Pod marką tą oferowane są regenerowane półosie napędowe do samochodów osobowych i dostawczych.

Zalecenia montażu/demontażu czujnika prędkości koła

Czujnik prędkości koła jest istotnym elementem wielu układów bezpieczeństwa. Wystarczy wspomnieć ABS, ESP, TCS, etc.

Wstępnie nasmarowane przeguby od Metelli

Oferowane na rynku aftermarketowym przez Metelli przeguby (748 referencji) od zawsze charakteryzują się tym, że w fazie montażu są już nasmarowane. W celu uniknięcia problemów przy montażu, producent zaleca, by unikać dodawania smaru innego niż ten dostarczony przez Metelli. Smar stosowany przez firmę Metelli jest wtryskiwany do przegubu homokinetycznego za pomocą automatycznego systemu dozowania, który […]

Półosie i przeguby napędowe nie mają łatwego życia

Półosie i przeguby są bardzo ważnymi elementami układu napędowego we współczesnych samochodach. Nie mają jednak łatwego życia podczas eksploatacji, ponieważ pracują narażone na ciągłe siły skręcające w nieprzyjaznych warunkach pod podwoziem. Półosie i przeguby muszą zapewnić przekazanie momentu obrotowego wygenerowanego z silnika, zestopniowanego przez skrzynię biegów na koła pojazdu. W związku z duchem czasu oraz […]

Przeguby półosi napędowych to ważny element układu kierowniczego. Biorą udział w przenoszeniu napędu na koła pojazdu. Są narażone na duże obciążenia, przez co podlegają zużyciu eksploatacyjnemu. Przeguby wewnętrzne zużywają się zazwyczaj wolniej niż przeguby zewnętrzne. W tym przypadku szybciej uszkodzeniu ulega osłona przegubu. W obu przypadkach objawem awarii są charakterystyczne wibracje i luzy w układzie kierowniczym. Niektóre konstrukcje pojazdów umożliwiają wymianę samych przegubów półosi, w innych przypadkach konieczny jest demontaż i wymiana całej półosi. Więcej o przegubach napędowych przeczytasz w tej kategorii – znajdziesz tu poradniki techniczne oraz informacje o nowych referencjach przegubów, dostępnych na rynku.