Świat Motoryzacji 5/2020

, 1 czerwca 2020, 11:45

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 5/2020, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można je na niej przeczytać lub sobie z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Resurs podnośnika w czasach pandemii – Wprowadzona na mocy Tarczy 1.0.zmiana w ustawie o dozorze technicznym umożliwia odroczenie terminu wykonania badań technicznych także podnośnika „po resursie”. Warunkiem jest złożenie wniosku, a samo odroczenie może być udzielone na okres nie dłuższy niż 6 miesięcy. Oczywiście organ właściwej jednostki dozoru technicznego może przychylić się do wniosku, ale nie musi
  • Aftermarket po koronawirusie – Zapewne nikt nie ma wątpliwości, że kiedy już poradzimy sobie z koronawirusem, świat nie będzie taki jak dawniej. Czeka nas wiele zmian. Niektóre firmy znikną z rynku, inne będą musiały dokonać reorganizacji, by lepiej przygotować się na przyszłe zawirowania.
  • Elektroniczna książka serwisowa – Coraz więcej klientów prosi o wypełnienie książki serwisowej w wersji online, a część producentów samochodowych rekomenduje nawet takie rozwiązanie.
  • Ozonem i ultrafioletem w drobnoustroje – Wydawać by się mogło, że ozonowanie to wyłącznie domena serwisów samochodowych, które coraz częściej oferują je wśród swoich usług. Nic bardziej mylnego – ozonatory znajdują zastosowanie w wielu różnorakich branżach.
  • Auto w dobie koronawirusa – Największe ograniczenia związane z koronawirusem mamy już chyba za sobą, niemniej sytuacja wciąż jest daleka od normy, co odczuwają również zmotoryzowani.
  • Akumulator i długie postoje – Obecna sytuacja sprawia, że wielu zmotoryzowanych korzysta ze swych pojazdów znacznie rzadziej. To niezbyt korzystne dla akumulatora, albowiem potrzebuje on regularnego doładowywania, aby pozostawał sprawny. Na szczęście są sposoby, które umożliwiają utrzymanie baterii w odpowiedniej kondycji podczas długiego postoju, względnie pozwalają uruchomić auto, jeśli dojdzie do jej rozładowania.
  • Pytania o układ klimatyzacji – Dlaczego skraplacze klimatyzacji są coraz mniejsze? Czy wydajność kompresora może być zmienna? Czy w nowym kompresorze znajduje się wystarczająca ilość oleju? Trenerzy techniczni firmy Valeo odpowiadają na pytania zadane przez mechaników. Większość z nich dotyczy praktycznych problemów spotykanych w pracy warsztatowej.
  • Zawór o ograniczonej trwałości – Zawór EGR to element często przeklinany przez właścicieli samochodów, którzy uważają, że został wymyślony tylko po to, żeby trzeba było go wymieniać. Nie jest to prawda, niemniej tak czy owak, czasem wymienić go należy.
  • Miechy i SARS-CoV-2 – Ograniczenia wymuszone pandemią wirusa SARS-CoV-2 spowodowały, iż część kierowców znacznie ograniczyła użytkowanie swoich pojazdów. Uwagami o wpływie takiej sytuacji na układy zawieszenia pneumatycznego dzielą się specjaliści z firmy Arnott, od ponad 30 lat wytwarzającej podzespoły zawieszenia pneumatycznego na rynek części zamiennych.
  • Zawieszenie do kontroli – Choć zima nie była ciężka, eksploatacja auta w minionych miesiącach mogła negatywnie wpłynąć na elementy zawieszenia, co często prowadzi do ich trwałego uszkodzenia oraz wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego przy okazji wizyty w warsztacie związanej ze spóźnioną wymianą opon lub podstawowymi czynnościami serwisowymi wykonywanymi najczęściej właśnie wiosną, warto również skontrolować stan zawieszenia.
  • Więcej „elektronicznych” amortyzatorów – W warsztatach samochodowych coraz częściej pojawiają się samochody wyposażone w amortyzatory sterowane elektronicznie. Zauważyła to firma ZF Aftermarket i w bieżącym roku znacznie ma powiększyć gamę tych elementów.
  • Filtr długodystansowca – Wśród kierowców krąży przesąd, że filtr cząstek to element, który nie prześladuje jedynie pierwszego właściciela auta, ale już kolejnemu nabywcy obowiązkowo daje się we znaki, więc najlepiej od razu filtra sadzy się pozbyć, co jest oczywiście nielegalne. Praktyka pokazuje jednak, że układ ten może służyć długo, oczywiście pod warunkiem zapewnienia mu właściwej obsługi.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!