Świat Motoryzacji 10/2019

, 4 listopada 2019, 11:31

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 10/2019, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl znalazło się wiele ciekawych tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Nie dla twardego Brexitu – Groźba twardego Brexitu została chwilowo odroczona, niemniej nadal nie wiadomo jak w najbliższych miesiącach sprawy się potoczą. Nadal więc w mocy pozostaje oświadczenie liderów motoryzacji z całej Europy, którzy jednogłośnie ostrzegają przed katastrofalnymi skutkami bezumownego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
  • Wyzwania i nowe trendy – Rynek motoryzacyjny w najbliższym czasie będzie się szybko przeobrażał, więc niezależne warsztaty samochodowe w całej Europie wciąż muszą podnosić kwalifikacje i dostosowywać modele biznesowe do zmieniającej się sytuacji, by zachować konkurencyjność. Luca Govean, dyrektor sprzedaży DENSO na rynku wtórnym, omawia pięć kluczowych wyzwań, przed którymi stoi europejski rynek części zamiennych.
  • Pomoc prawna dla serwisów Q Service Castrol – Prowadzenie własnego biznesu, także warsztatu samochodowego, rodzi wiele wyzwań. Znajomość przepisów prawa i wykorzystanie ich do obrony przed nieuczciwymi osobami, to jedno z większych. Organizatorzy sieci Q Service Castrol zdają sobie z tego sprawę i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli warsztatów, oferują im konsultację i pomoc prawną.
  • Bardzo szary czynnik – Restrykcyjna polityka przyczyniła się do powstania patologii – Polska jest dosłownie zalewana czynnikiem do klimatyzacji niewiadomego pochodzenia. Skala jest ogromna. Szacuje się, że nawet 40 procent może pochodzić z nielegalnych dostaw.
  • Nissens i zawory EGR – Firma Nissens wzbogaciła swą ofertę o nowość w postaci zaworów EGR. Są to zawory fabrycznie nowe, sprzedawane bez konieczności dokonywania zwrotu starych.
  • Zjawisko LSPI – kiedy występuje i jak wpływa na silnik? – Zaostrzanie norm emisji spalin sprawia, że trend zwany downsizingiem upowszechnił się. W efekcie silniki są dziś narażone na znacznie większe obciążenia niż jeszcze dwie dekady temu. Dlatego też należy stosować w nich oleje silnikowe określonej klasy jakościowej i lepkościowej, które zapobiegają szkodliwym zjawiskom, takim jak LSPI. Na czym ono polega i dlaczego jest tak niebezpieczne?
  • Olejowe mity – Wśród kierowców krąży wiele utartych opinii, porad i zaleceń na temat oleju silnikowego. Niestety nie wszystkie są zgodne z prawdą, a cześć z nich dawno straciła na aktualności.
  • Uniwersalny olej na dolewki – Shell wprowadza na rynek pierwszy olej silnikowy kompatybilny z jednostkami napędowymi wszystkich samochodów. Olej Shell Helix Top Up przeznaczony na dolewki, został opracowany z myślą o kierowcach, którzy nie wiedzą dokładnie, jakiego oleju potrzebuje silnik ich samochodu.
  • Cola i karton, czyli o pomysłowości kierowców – Oszczędność, potrzeba chwili i źle pojęta pomysłowość sprawiają, że właściciel samochodu postanawia wejść w rolę mechanika. Czasem się to udaje, ale zwykle skutkuje koniecznością późniejszego odwiedzenia warsztatu.
  • Co można zepsuć, naprawiając? – Eksperci sieci warsztatowej ProfiAuto przygotowali zestawienie pięciu napraw samochodowych, których lepiej nie wykonywać samodzielnie, bo jak uczy praktyka, często kończą się niepowodzeniem i dodatkowymi kłopotami.
  • Kiedy wymieniać paski osprzętu i co wpływa na ich zużycie? – Od ładnych już paru lat do napędu osprzętu silnika (alternatora, sprężarki klimatyzacji, pompy wspomagania itp.) powszechnie stosowane są paski wielorowkowe. Jednocześnie pracują one dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedy należy je wymieniać i co najbardziej wpływa na ich zużycie?
  • Wymiana przedniej szyby samochodu – Wymiana przedniej szyby samochodu tylko pozornie jest trudnym zadaniem. Stosując odpowiedni system, każdy mechanik samochodowy będzie w stanie prawidłowo wykonać tę operację. Jest to bardzo ważne, gdyż szyba stanowi element konstrukcyjny karoserii i od prawidłowej jej wymiany zależy bezpieczeństwo użytkownika pojazdu.
  • VIN w ogłoszeniach – Przedstawiciele platformy ogłoszeniowej OTOMOTO oficjalnie ogłosili rozpoczęcie przygotowań do wdrożenia obowiązku publikowania numeru VIN w ogłoszeniach na ich platformie. Działaniom tym towarzyszyć będzie skierowana do klientów akcja informująca o tym, czym jest numer VIN oraz co i gdzie da się sprawdzić na jego podstawie.
  • Diesel (nie) musi dymić – Zdarza się, że przyczyna usterki daje charakterystyczne objawy awarii jakiegoś elementu, ale w rzeczywistości powód niedomagań jest całkiem inny. Bywa, że tak banalny, iż przychodzi do głowy na końcu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!