Świat Motoryzacji 6/2019

, 4 lipca 2019, 12:14

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 6/2019, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się kilka interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Wolność wyboru 2.0 – Wolny rynek i uczciwa konkurencja to wartości, których należy strzec i bronić przed monopolem. Taka dziejowa chwila właśnie nadchodzi, zbliża się bowiem zmiana rozporządzenia w sprawie wyłączeń w motoryzacji, znana powszechnie pod nazwą GVO.
  • Jedna szkoda, trzy punkty widzenia – W pierwszej połowie roku rynek motoryzacyjny zelektryzowała wiadomość o możliwym końcu napraw bezgotówkowych. Wszystko za sprawą senackiego projektu ustawy regulującej rynek kancelarii odszkodowawczych, w którym rykoszetem uderzono w warsztaty i pośrednio w kierowców. Wprowadzenie w życie zakazu cesji wierzytelności znacznie skomplikowałoby i tak trudny rynek likwidacji szkód komunikacyjnych. I choć temat ucichł, zagrożenie nie minęło, projekt nadal jest w Sejmie.
  • Kasy fiskalne online – motoryzacja znów pierwsza – Od maja ustawowo, a począwszy od stycznia 2020 obowiązkowo – do polskich przedsiębiorstw wkraczają kasy fiskalne online. Przepisy w pierwszej kolejności obejmą mechaników samochodowych i stacje benzynowe.
  • Rekordowe ProfiAuto Show 2019 – Na tegorocznej edycji ProfiAuto Show, której przyświecało hasło „Napędzane pasją”, pojawiło się 46 tysięcy gości i 150 wystawców. Największe targi motoryzacyjne na Śląsku pokazały, że tempo rozwoju branży motoryzacyjnej nie ma sobie równych.
  • Young Car Mechanic 2019 dobiegł końca – W ostatni weekend maja w Centrum Szkoleniowym Inter Cars pojawiło się 21 młodych mechaników reprezentujących 7 państw Starego Kontynentu, by rywalizować o tytuł Young Car Mechanic 2019 i 100 000 złotych. Zwycięzca mógł być tylko jeden.
  • Ford Trucks z Q-Service Truck – Ford Trucks ogłasza strategiczne partnerstwo ze spółką Q-Service Truck, która będzie w Polsce jedynym dystrybutorem całej gamy ciężarówek amerykańskiej firmy.
  • DENSO e-Videns z funkcją kasowania – Nowe narzędzie DENSO do inspekcji pojazdów, e-Videns, zostało udoskonalone poprzez dodanie funkcji resetowania. Urządzenie umożliwia teraz kasowanie interwałów serwisowych i kodów błędów diagnostycznych. Aktualizacja zapewnia dostęp do tych samych funkcji resetowania, które są dostępne w urządzeniach OE, eliminując konieczność korzystania z innych urządzeń kasujących.
  • Texaco Havoline o bardzo niskiej lepkości – Pod marką Texaco Havoline pojawiły się dwa nowe oleje o bardzo niskiej lepkości. Wedle informacji producenta zapewniają one oszczędność paliwa, dłuższą ochronę podzespołów silnika oraz mniejsze zużycie oleju.
  • Serce układu klimatyzacji – Kompresor to najważniejszy komponent klimatyzacji samochodowej. Jest niczym serce w krwioobiegu – niestrudzenie pompuje czynnik, który wraz z olejem krąży po układzie.
  • Turbosprężarki – co się psuje i dlaczego – Turbosprężarki są tak projektowane, aby trwałością dorównywały silnikowi, któremu towarzyszą. Jeśli więc przedwcześnie ulegają awarii, dzieje się tak zazwyczaj z powodu niedopatrzeń przy obsłudze silnika lub błędów w trakcie jego eksploatacji.
  • Tarcze odporne na korozję – Niezależne testy wykazały, że powlekane tarcze hamulcowe Delphi Technologies cechują się znacznie wyższą odpornością na korozję niż konkurencyjne elementy. Dodatkowa powłoka ochronna, która w normalnych warunkach jazdy oznacza wydłużony czas pracy, przyczynia się do poprawy jakości napraw i zwiększenia długoterminowej satysfakcji klienta.
  • PreCrash, czyli prototypowy system ochrony bocznej ZF – Stworzenie możliwie maksymalnie skutecznej ochrony podczas bocznych uderzeń – taki cel przyświecał inżynierom ZF, który opracowali system zewnętrznej bocznej poduszki powietrznej.
  • Co połączy samochody, czyli na dwoje babka wróżyła – W Europie trwa właśnie batalia legislacyjna o to, która technologia pozwoli samochodom komunikować się ze sobą oraz z infrastrukturą. Taka komunikacja usprawni ruch i zwiększy bezpieczeństwo na drogach. W grę wchodzą dwa standardy, dwóch przeciwnych grup interesariuszy, a za tym wszystkim stoją oczywiście wielkie pieniądze.
  • Audi znaczy „słuchaj” – Dobrze przeprowadzony wywiad z użytkownikiem i solennie odbyta jazda próbna często są kluczem do sukcesu, jakim jest postawienie trafnej diagnozy. Ta maksyma mogłaby wisieć w każdym warsztacie, i to zarówno niezależnym, jak i tym autoryzowanym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!