Świat Motoryzacji 5/2019

, 3 czerwca 2019, 15:22

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 5/2019, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Zapominalscy kierowcy i pobłażliwe SKP – Każdy poruszający się po drogach publicznych pojazd powinien być w pełni sprawny i posiadać ważne badanie techniczne. Ciągle jednak w ruchu drogowym w naszym kraju uczestniczy wiele samochodów bez aktualnego wpisu w dowodzie rejestracyjnym lub ze wpisem, lecz w marnym stanie technicznym.
  • Widzieć las, nie tylko drzewa – Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących motoryzacji są potrzebne. Tyle tylko, że muszą być sensowne i kompleksowe, a do tego niezbędny jest namysł i całościowe spojrzenie na ten sektor gospodarki.
  • Już niedługo ProfiAuto Show –  Spektakularne pokazy z aktywnym udziałem publiczności, Strefa Warsztatowa w sercu Spodka, zmagania mechaników, skoki samochodów, idealny warsztat samochodowy na 4 m² i inne atrakcje – program tegorocznych targów ProfiAuto Show jest pełen mocnych punktów.
  • Z myślą o mechanikach, czyli PAS24 – Baza klientów, historia napraw, zlecenia serwisowe, przejrzysty terminarz – to tylko kilka funkcjonalności zastosowanych w nowym programie warsztatowym ProfiAuto. PAS24 został zaprojektowany z myślą o mechanikach i w oparciu o sugestie zgłaszane przez warsztaty samochodowe, lakiernicze i blacharskie.
  • Krajowy finał Young Car Mechanic – Dziesięciu uczniów z całej Polski zmagało się o tytuł najlepszego młodego mechanika w Polsce oraz możliwość reprezentowania naszego kraju na arenie międzynarodowej.
  • Jeden czynnik, trzy s tany, czyli cykl pracy klimatyzacji – Ponad 90 procent samochodów sprzedawanych na rynkach europejskich wyposażonych jest w układ klimatyzacji. Każdy wie, do czego klimatyzacja służy i że coraz trudniej się bez niej obejść, ale nie wszyscy wiedzą jak działa ten układ termodynamiczny. Aby to zrozumieć, najlepiej prześledzić cały cykl obiegu czynnika chłodniczego.
  • Diagnostyka klimatyzacji – Klimatyzacja w samochodzie stała się już standardem. Nowe auta bez klimatyzacji nie znajdują nabywców, zaś w przypadku używanych brak tego układu powoduje istotne obniżenie ceny sprzedaży. Ponieważ rynek samochodów w naszym kraju to głównie obrót pojazdami używanymi, w tym przede wszystkim sprowadzanymi w imporcie prywatnym, obsługa klimatyzacji staje się usługą powszechną.
  • Awarie modułowych przewodów układu chłodzenia – Gdy elastyczne przewody układu chłodzenia miały postać kawałka gumowej rury, ich awarie łatwo można było wykryć. Dziś, w dobie przewodów modułowych składających się z wielu elementów, bywa to już nie takie proste.
  • Zawieszenie pneumatyczne – nie takie straszne, jak je malują – Dla dużej grupy mechaników samochodowych zawieszenie pneumatyczne stanowi temat tabu, więc odmawiają napraw takiego zawieszenia. Tymczasem, gdyby poznali zasadę jego działania, to nie odsyłaliby klientów do konkurencji, tracąc w ten sposób niemały zarobek i szansę na przeprowadzenie innych napraw i czynności serwisowych.
  • Bardzo ważna geometria – W każdym samochodzie co jakiś czas dobrze jest skontrolować geometrię zawieszenia, a już na pewno należy to uczynić, gdy zawieszenie było naprawiane. Nieprawidłowa geometria powoduje bowiem zwiększone spalanie paliwa, przyczynia się do nadmiernego zużycia opon oraz elementów zawieszenia i układu kierowniczego, czyni też jazdę mniej bezpieczną.
  • BILSTEIN ponownie zaprasza – Od czterech lat BILSTEIN przeprowadza w Polsce bezpłatne kontrole samochodów przy użyciu mobilnego testera zawieszenia. Akcja taka, i to w dwóch odsłonach, zaplanowana została także w tym roku.
  • Jak Timken testował nową generację łożysk – Firma Timken, producent łożysk i elementów napędowych, opracowała nową generację łożysk stożkowych o zmniejszonych oporach, a więc przyczyniających się do ograniczenia zużycia paliwa przez samochody. By potwierdzić ich walory, nieodzowne było przeprowadzenie odpowiednich testów.
  • Resurs podnośnika warsztatowego – W myśl nowych przepisów unijnych bezpieczny okres użytkowania podnośnika warsztatowego wynosi 22 tysiące cykli.
  • I cóż, że ze Szwecji – Mechanik powinien być dokładny i spostrzegawczy niczym technik kryminalistyczny. Najdrobniejszy nawet ślad może bowiem podsunąć rozwiązanie zagadki.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!