Świat Motoryzacji 12/2018

, 2 stycznia 2019, 11:58

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 12/2018, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Brukselka batalia o wolną konkurencję – Motoryzacja przechodzi głębokie zmiany. Pojazdy stają się coraz bardziej bezpieczne, ekologiczne, a także zdigitalizowane. Autonomizacja pojazdów oferuje duże możliwości poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i ma duży potencjał wzmocnienia konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Niestety jednak nie ma żadnej gwarancji, że z autonomizacji pojazdów skorzystają wszystkie podmioty rynku motoryzacyjnego.
  • Co wskazuje barometr, czyli pogoda dla branży – Najnowszy barometr rynku motoryzacyjnego zaprezentowany przez SDCM oraz Frost & Sullivan obejmujący trzy kwartały 2018 roku dostarcza kolejne interesujące wnioski na temat sytuacji producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz warsztatów samochodowych.
  • ProfiAuto podsumowuje PitStop – 90 miast, 6550 sprawdzonych pojazdów i 360 zaangażowanych serwisów samochodowych – ProfiAuto podsumowało tegoroczny cykl PitStopów. Dzięki tej akcji już po raz czwarty polscy, czescy i słowaccy kierowcy korzystali z bezpłatnej kontroli podzespołów, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróżnych. W edycji 2018 nowością były m.in. towarzyszące wybranym wydarzeniom lekcje w szkołach.
  • Q-Service i Castrol – Sieć Q-Service zacieśnia współpracę z marką Castrol. Jej wsparcie oraz innowacyjna oferta sprawić mają, że warsztaty zrzeszone w Q-Service znacząco wzmocnią swoją pozycję na rynku.
  • Nowe pompy INA – Schaeffler rozszerzył ofertę marki INA o trzy nowe pompy wody z regulacją przepływu cieczy chłodzącej przeznaczone do samochodów marek VW i Mercedes. Dzięki temu pokrycie parku samochodowego zwiększy się kolejne 4 miliony pojazdów.
  • Awarie silnika – jak im zapobiegać? – Średnie roczne wydatki przeznaczane na utrzymanie samochodu, nie wliczając w nie paliwa, mogą sięgnąć nawet 12 tys. złotych. Co więcej, aż 2/3 polskich kierowców, jako koszty najbardziej obciążające domowy budżet wskazuje naprawy.
  • Winny przewód, nie sterownik – Gdy w pamięci sterownika silnika pojawia się komunikat o niesprawności lub awarii jakiegoś elementu, element ten bywa przez mechaników wymieniany bez większego zastanowienia. Jak wskazuje przypadek sterownika układu szybkiego rozruchu BERU ISS, nie jest to właściwy sposób postępowania.
  • Zerwanie paska rozrządu – Napęd rozrządu za pomocą paska zębatego to rozwiązanie stosowane w wielu samochodach osobowych. Producenci przewidują wymianę paska rozrządu zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Może się jednak zdarzyć, że kierowca znacznie przekroczy termin wymiany albo na stan paska wpłyną inne czynniki, co doprowadzi do jego uszkodzenia. W takim przypadku silnik zazwyczaj ulega poważnemu uszkodzeniu.
  • Zawory silnikowe – Zawory w silniku odgrywają tak istotną rolę, że przy wszelkich związanych z nimi pracach trzeba zachować dużą staranność i przestrzegać wskazówek dotyczących doboru i montażu zaworów.
  • Co im właściwie zaszkodziło? – Wymiana zaworów to delikatna operacja, podczas której należy postępować z jak największą starannością i precyzją. Tylko takie rzetelne podejście uchroni nas przed przykrą koniecznością wykonania ponownej naprawy, tym razem jednak na koszt warsztatu.
  • Inne na co dzień, inne do sportu – Wymagania stawiane klockom hamulcowym  przeznaczonym do codziennej eksploatacji i do sportu są na tyle różne, że klocki te w praktyce nie mogą być stosowane wymiennie.
  • Kierunkowe klocki hamulcowe – Brak w autach elektrycznych i hybrydowych hałasu oraz drgań generowanych przez tradycyjne układy napędowe z silnikami spalinowymi powoduje, że bardziej odczuwalne stają się inne dźwięki i wibracje. Poszukiwane są więc cichsze i sprawniej działające rozwiązania, zwłaszcza układu hamulcowego.
  • Światła po zmroku – Jesienią i zimą, gdy wcześnie zapada zmrok, prowadzenie auta wiąże się z dużo większym wysiłkiem dla wzroku kierowcy. Odpowiednie światła stają się wówczas szczególnie ważne dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
  • Sposób na wymianę danych – To, co odnosi się do ludzi, dotyczy również samochodów – komunikacja nie działa bez wspólnego języka i dobrego połączenia. Aby umożliwić podłączoną do sieci i zautomatyzowaną jazdę w przyszłości, pojazdy muszą się łatwo komunikować zarówno ze sobą jak i z otoczeniem.
  • Próba ognia – Stare powiedzonko brzmi: po nitce do kłębka. Czasem jednak łatwiej zostawić nitkę w spokoju i od razu szukać kłębka, bo inaczej będziemy kluczyć i potykać się niczym Tezeusz wracający po nici Ariadny z labiryntu Minotaura.

Komentarze

Brak komentarzy!