Świat Motoryzacji 11/2018

, 30 listopada 2018, 12:18

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 11/2018, które powinno być dostępne w punktach sprzedaży największych polskich dystrybutorów części motoryzacyjnych, a na pewno przeczytać je można na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Z optymizmem w przyszłość – Producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych spodziewają się wzrostu przychodów w 2019 roku, a większość uważa, że najbardziej ich branżę zmieni elektromobilność. O tych i innych istotnych tematach dla sektora motoryzacyjnego rozmawiali uczestnicy XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, największego tego typu wydarzenia w Polsce.
  • Motoryzacyjne stereotypy – W ramach „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”, badania przeprowadzonego przez markę ProfiAuto wśród 1300 mechaników pracujących w polskich serwisach samochodowych, nie tylko ułożono klasyfikację najmniej awaryjnych modeli, ale także zapytano badanych o popularne, obiegowe opinie, pojawiające się m.in. na forach internetowych.
  • Montaż aluminiowych filtrów – Tylko fachowy i bezbłędny montaż gwarantuje długie i bezawaryjne działanie filtra paliwa. Zwłaszcza, jeśli ma on aluminiową obudowę.
  • Napęd osprzętu silnika – Wydawać by się mogło, że wymiana paska napędzającego osprzęt silnika to jedna z prostszych operacji. Kiedyś faktycznie tak było, jednak technologia napędów paskowych znacznie się rozwinęła i dziś ich właściwa obsługa coraz częściej wymaga stosownej wiedzy oraz odpowiednich narzędzi.
  • Tajemnice sprzęgła samonastawnego – Wbrew temu co wydaje się wielu mechanikom, właściwa procedura montażu sprzęgła samonastawnego wygląda inaczej niż zwykłego sprzęgła. Warto ją poznać i koniecznie jej przestrzegać, inaczej bowiem można narazić się na spore kłopoty.
  • Nowe DKZ a problemy z uruchomieniem silnika – Jeżeli po wymianie dwumasowego koła zamachowego nie sposób uruchomić silnika, to jest to z pewnością duży powód do niepokoju.
  • Półosie i ich przeguby – Półosie napędowe są elementami trwałymi, jednak nieodpowiednia eksploatacja i błędy montażowe przyspieszają ich zużycie. Podczas obsługi tych części należy pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą zapobiec nieprawidłowościom.
  • Lemförder rozszerza ofertę – Systematycznie powiększa się oferta części marki Lemförder. Coraz większą popularnością cieszą się także szkolenia techniczne oraz kanały informacyjne ZF Aftermarket, gdzie znaleźć można informacje techniczne oraz porady montażowe dotyczące zawieszenia i układu kierowniczego.
  • Amortyzatory z wewnętrzną sprężyną – Firma KYB, należąca do czołówki producentów amortyzatorów, nieustannie wprowadza rozwiązania podnoszące walory eksploatacyjne jej produktów niezależnie od warunków drogowych. Jednym z takich rozwiązań jest zastosowanie w amortyzatorach wewnętrznej sprężyny ruchu odbicia (ang. rebound spring).
  • Żarówka żarówce nierówna – Jak odróżnić wysokiej jakości żarówkę od produktu, który nie spełnia wymagań norm? Gołym okiem to może być trudne, a nawet niemożliwe. Dlatego firma OSRAM postanowiła sprawdzić żarówki w wyspecjalizowanych laboratoriach. Testom poddany został popularny model H7.
  • Przeciw podróbkom – Handel podróbkami od lat jest problemem dla firm, których wyroby są kopiowane. Nie dość, że renomowani producenci tracą w ten sposób część dochodów, to jeszcze uszczerbku doznaje ich wizerunek, bo jakość podróbek potrafi być bardzo podła. Nic więc dziwnego, że znane firmy starają się walczyć z tym procederem.
  • Mistrzostwa Mechaników z nową kategorią – Ruszają przygotowania do VIII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, których finały odbędą się podczas Poznań Motor Show 2019. Po raz pierwszy uczestnicy konkursu zmierzą się w kategorii Młody Mechanik Maszyn Rolniczych.
  • Szarpanina szesnastki – Kiedy symptomy podsuwają fałszywy trop, znalezienie prawdziwych przyczyn awarii stanowi nie lada zadanie. Można wówczas brnąć, aż do kompletnej utraty pomysłów, albo zatrzymać się i zrewidować dotychczasowy tok myślenia, wychodząc poza szablon. To drugie jest oczywiście trudniejsze i wymaga wiedzy oraz intuicji.

Komentarze

Brak komentarzy!