Świat Motoryzacji 10/2018

, 2 listopada 2018, 11:09

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 10/2018, które powinno być dostępne w punktach sprzedaży największych polskich dystrybutorów części motoryzacyjnych, a na pewno przeczytać je można na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Czy Europa zahamuje swój przemysł motoryzacyjny? – Obniżenie w przyszłości dopuszczalnej emisji CO2 przez samochody jest przesądzone, nie rozstrzygniętą jeszcze kwestią pozostaje tylko wielkość tej redukcji. W każdym przypadku proponowane limity skłaniają do pytania: co dalej z europejskim i polskim przemysłem motoryzacyjnym?
  • Jubileuszowa konferencja Moto-Profil i ProfiAuto – Uhonorowanie jubileuszu 25-lecia firmy Moto-Profil i 10-lecia marki ProfiAuto, podsumowanie ostatniego roku oraz przedstawienie planów na przyszłość – oto najważniejsze punkty tegorocznej Konferencji Partnerów Handlowych firmy Moto-Profil oraz spotkania partnerów ProfiAuto.
  • Q-Service – nowe plany, nowe logo – Odbyło się pierwsze z tegorocznej serii spotkań sieci Q-Service. Zaproszeni goście wysłuchali informacji o ambitnych planach organizacji zrzeszającej właścicieli warsztatów. Ogłoszono strategię działań marketingowych, które mają zwiększyć rozpoznawalność sieci, a także zaprezentowano nowe, odświeżone logo. Obwieszczono również zaangażowanie w działania sieci światowego potentata, dzięki czemu warsztaty współpracujące z Q-Service zyskają wyjątkowe wsparcie globalnej marki.
  • Kolejna naczepa ShowCar – Z końcem roku Inter Cars ma zamiar wprowadzić do użytku czwartą ciężarówkę szkoleniową, której przestrzeń ładunkowa zaadaptowana zostanie do potrzeb sali szkoleniowej wykorzystywanej do pokazów ShowTruck i ShowCar.
  • Szybciej i sprawniej – pomysły Boscha dla warsztatów – Do roku 2025 na drogach pojawi się ponad 470 milionów połączonych z siecią pojazdów. Wpłynie to na wzrost rynku oprogramowania i usług związanych z przetwarzaniem danych – zapowiadają przedstawiciele firmy Bosch, która przedstawiła nowe rozwiązania ułatwiające pracę warsztatom.
  • Garage Gurus – program wsparcia dla mechaników – Federal-Mogul Motorparts uruchomił projekt Garage Gurus – bezpłatny program wszechstronnego wsparcia dla mechaników, właścicieli warsztatów oraz dystrybutorów.
  • DS-nano – nowy tester od Delhi – Delphi Technologies zapowiedziało wprowadzenie do oferty nowego testera diagnostycznego DS-nano™.Będzie on wykorzystywał to samo sprawdzone oprogramowanie, co cenione urządzenie Delphi DS150E, oferując przy tym uproszczoną obsługę.
  • SKF rozszerza ofertę – Oferta SKF na rynku wtórnym już dawno wykracza poza łożyska. Teraz powiększona została o kolejną grupę produktową, a mianowicie elementy do układu kierowniczego i zawieszenia.
  • Co piszczy pod maską? – Zdarza się, że podczas rozruchu zimnego silnika spod maski słychać odgłosy przypominające piszczenie. Mogą one ustąpić po rozgrzaniu się jednostki napędowej, ale niekoniecznie. Gdzie szukać przyczyn tych dźwięków i co robić, aby się nie pojawiały?
  • Filtr paliwa – ważna rzecz – Sprawność filtra paliwa ma zasadnicze znaczenie dla działania układu zasilania (wtryskowego), a zatem i pracy całego silnika. Nigdy więc nie należy faktu tego lekceważyć.
  • Dwumasowe koła zamachowe – co im szkodzi? – Dwumasowe koła zamachowe spotkać można zarówno przy silnikach wysokoprężnych jak i benzynowych. Mają one korzystny wpływ na cały układ przeniesienia napędu, same jednak są dosyć podatne na awarie w przypadku niewłaściwej eksploatacji pojazdu.
  • Łożyska kół – przyczyny usterek, diagnostyka, montaż – Łożysko koła, coraz częściej zintegrowane z piastą i czujnikiem ABS, teoretycznie powinno wytrzymać nawet cały okres eksploatacji pojazdu. Jest jednak wiele czynników zewnętrznych, które negatywnie wpływają na trwałość łożysk.
  • Nowe technologie, nowe opakowania – Należąca do Federal-Mogul Motorparts marka MOOG® zmienia identyfikację wizualną oraz wprowadza kilka istotnych zmian w procesie produkcji części do układu kierowniczego i zawieszenia.
  • Alpejsko-andaluzyjskie testy klocków – O znaczeniu klocków hamulcowych dla bezpiecznej jazdy nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Dlatego renomowani producenci klocków poddają swoje wyroby przed wprowadzeniem na rynek wymagającym testom drogowym realizowanym często w ekstremalnych warunkach. Jakość klocków hamulcowych Breck weryfikowana jest w Alpach na Großglockner-Hochalpenstraße – najwyżej położonej w Austrii drodze samochodowej o utwardzonej nawierzchni, a także wokół hiszpańskiej miejscowości Mojacar w Andaluzji.
  • Jaśniej znaczy bezpieczniej – Nocą czas reakcji sprawnego kierowcy jest nawet trzykrotnie dłuższy niż w dzień, a po dwóch godzinach jazdy bez przerwy kierowca reaguje tak, jakby miał 0,5 promila alkoholu we krwi. Dlatego tak ważne jest jak najlepsze oświetlenie drogi podczas jazdy po zmierzchu.
  • Hamulec postojowy – Jednym z nieprzyjemniejszych doświadczeń każdego mechanika jest sytuacja, kiedy w warsztacie podczas jakiejś naprawy, nagle objawia się usterka, która z naprawą nie miała żadnego związku, poza koincydencją, czyli zbieżnością czasu. Zazwyczaj klient przejawia wówczas myślenie magiczne i obwinia za to wszystko Bogu ducha winnego warsztatowca.

Komentarze

Brak komentarzy