Świat Motoryzacji 9/2018

, 28 września 2018, 12:33

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 9/2018, które powinno być dostępne w punktach sprzedaży największych polskich dystrybutorów części motoryzacyjnych, a na pewno przeczytać je można na stronie swiatmotoryzacji.com.pl, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Walka na części – Autoryzowane Stacje Obsługi (ASO) coraz intensywniej zabiegają o klientów z samochodami pogwarancyjnymi. By ich ściągnąć, sięgają m.in. po rozwiązanie, które pozwala znacznie obniżyć cenę części nie ustępujących jakością elementom montowanym fabrycznie.
  • Supermechanik odjechał Astrą – Rozstrzygnięty został konkurs Supermechanik ELIT 2018. Zwycięzcą tegorocznej edycji został Andrzej Cichoń, właściciel warsztatu Mechanika Pojazdowa Service AC z Zawady koło Dębicy, który w ten sposób stał się także posiadaczem Opla Astra.
  • Finał AP EXPERT 2018 – Zakończyła się promocja AP EXPERT 2018 zorganizowana przez firmę Auto Partner. Uroczysty finał odbył się w hotelu Arłamów. Do finałowych zmagań zaproszono po raz pierwszy aż 125 uczestników, ponieważ w tym roku przypada jubileusz 25-lecia istnienia firmy Auto Partner SA.
  • NTK – specjalista od sond – Należąca do NGK SPARK PLUG i produkująca podzespoły elektroniczne marka NTK dzięki sondom lambda stała się w latach 80. pionierem w dziedzinie czujników dla motoryzacji. Dziś asortyment NTK zapewnia wysokie pokrycie rynku i gwarantuje najwyższą jakość wiodącego dostawcy producentów pojazdów.
  • CASTROL na czele – Według najnowszego raportu „Marki olejów używane przez kierowców. Badanie kierowców 2018”, opracowanego przez firmę GiPA, aż 30% kierowców, którzy wymienili olej silnikowy w ciągu ostatniego roku zadeklarowało, że używa produktów Castrol. To o 3 procent więcej w porównaniu z poprzednim badaniem.
  • Nowy Hartridge do obsługi wtryskiwaczy – Delphi Technologies wzbogaca swą ofertę o kolejne urządzenie do testowania układów Common Rail pod bardzo wysokim ciśnieniem. Sabre CRi Expert to nowość w linii produktów Hartridge. Zastosowano w niej nową platformę oprogramowania cechującą się zaawansowanymi funkcjami testowania wtryskiwaczy, a płatność naliczana jest w miarę korzystania z tego rozwiązania.
  • Diagnostyka łańcucha rozrządu i przyczyny jego awarii – Napęd rozrządu za pomocą łańcucha to sprawdzone rozwiązanie, które z powodzeniem wykorzystuje wielu producentów samochodów. Jednak w ostatnich latach, głównie dlatego, że silniki stają się coraz bardziej skomplikowane a jednocześnie bywają niewłaściwie obsługiwane, daje się zauważyć wzrost liczby awarii związanych z nadmiernym wydłużeniem się łańcucha lub nawet jego zerwaniem.
  • O sprzęgłach i ich doborze – Sprzęgło należy do najbardziej obciążonych elementów układu przeniesienia napędu, gdyż narażone jest na wibracje, znaczną temperaturę, siły dociskowe i odśrodkowe. Jednocześnie nie należy lekceważyć oznak jego zużycia, ponieważ może to prowadzić również do uszkodzenia skrzyni biegów. Koszt naprawy potrafi wówczas znacznie wzrosnąć, przewyższając nawet wartość auta.
  • Problemy z oceną zawieszenia pneumatycznego – Błędna diagnoza stanu elementów zawieszenia pneumatycznego może narazić użytkownika pojazdu na niebezpieczeństwo lub poniesienie niepotrzebnych wydatków.
  • Gdy hamulce piszczą – Źródłem niepożądanych dźwięków generowanych przez hamulce wcale nie muszą być klocki hamulcowe. Przyczyna może tkwić również w innych elementach układu hamulcowego.
  • Czarny dym z rury –  Umiejętność rozmowy z klientem i skłonienia go do szczerości bywa równie ważna, co głęboka wiedza techniczna. Czasem wyznanie klienta potrafi rzucić na sprawę światło, które pozwala dostrzec jakiś ważny szczegół.

Komentarze

Brak komentarzy!