Świat Motoryzacji 9/2018

, 28 września 2018, 12:33

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 9/2018, które powinno być dostępne w punktach sprzedaży największych polskich dystrybutorów części motoryzacyjnych, a na pewno przeczytać je można na stronie swiatmotoryzacji.com.pl, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Walka na części – Autoryzowane Stacje Obsługi (ASO) coraz intensywniej zabiegają o klientów z samochodami pogwarancyjnymi. By ich ściągnąć, sięgają m.in. po rozwiązanie, które pozwala znacznie obniżyć cenę części nie ustępujących jakością elementom montowanym fabrycznie.
  • Supermechanik odjechał Astrą – Rozstrzygnięty został konkurs Supermechanik ELIT 2018. Zwycięzcą tegorocznej edycji został Andrzej Cichoń, właściciel warsztatu Mechanika Pojazdowa Service AC z Zawady koło Dębicy, który w ten sposób stał się także posiadaczem Opla Astra.
  • Finał AP EXPERT 2018 – Zakończyła się promocja AP EXPERT 2018 zorganizowana przez firmę Auto Partner. Uroczysty finał odbył się w hotelu Arłamów. Do finałowych zmagań zaproszono po raz pierwszy aż 125 uczestników, ponieważ w tym roku przypada jubileusz 25-lecia istnienia firmy Auto Partner SA.
  • NTK – specjalista od sond – Należąca do NGK SPARK PLUG i produkująca podzespoły elektroniczne marka NTK dzięki sondom lambda stała się w latach 80. pionierem w dziedzinie czujników dla motoryzacji. Dziś asortyment NTK zapewnia wysokie pokrycie rynku i gwarantuje najwyższą jakość wiodącego dostawcy producentów pojazdów.
  • CASTROL na czele – Według najnowszego raportu „Marki olejów używane przez kierowców. Badanie kierowców 2018”, opracowanego przez firmę GiPA, aż 30% kierowców, którzy wymienili olej silnikowy w ciągu ostatniego roku zadeklarowało, że używa produktów Castrol. To o 3 procent więcej w porównaniu z poprzednim badaniem.
  • Nowy Hartridge do obsługi wtryskiwaczy – Delphi Technologies wzbogaca swą ofertę o kolejne urządzenie do testowania układów Common Rail pod bardzo wysokim ciśnieniem. Sabre CRi Expert to nowość w linii produktów Hartridge. Zastosowano w niej nową platformę oprogramowania cechującą się zaawansowanymi funkcjami testowania wtryskiwaczy, a płatność naliczana jest w miarę korzystania z tego rozwiązania.
  • Diagnostyka łańcucha rozrządu i przyczyny jego awarii – Napęd rozrządu za pomocą łańcucha to sprawdzone rozwiązanie, które z powodzeniem wykorzystuje wielu producentów samochodów. Jednak w ostatnich latach, głównie dlatego, że silniki stają się coraz bardziej skomplikowane a jednocześnie bywają niewłaściwie obsługiwane, daje się zauważyć wzrost liczby awarii związanych z nadmiernym wydłużeniem się łańcucha lub nawet jego zerwaniem.
  • O sprzęgłach i ich doborze – Sprzęgło należy do najbardziej obciążonych elementów układu przeniesienia napędu, gdyż narażone jest na wibracje, znaczną temperaturę, siły dociskowe i odśrodkowe. Jednocześnie nie należy lekceważyć oznak jego zużycia, ponieważ może to prowadzić również do uszkodzenia skrzyni biegów. Koszt naprawy potrafi wówczas znacznie wzrosnąć, przewyższając nawet wartość auta.
  • Problemy z oceną zawieszenia pneumatycznego – Błędna diagnoza stanu elementów zawieszenia pneumatycznego może narazić użytkownika pojazdu na niebezpieczeństwo lub poniesienie niepotrzebnych wydatków.
  • Gdy hamulce piszczą – Źródłem niepożądanych dźwięków generowanych przez hamulce wcale nie muszą być klocki hamulcowe. Przyczyna może tkwić również w innych elementach układu hamulcowego.
  • Czarny dym z rury –  Umiejętność rozmowy z klientem i skłonienia go do szczerości bywa równie ważna, co głęboka wiedza techniczna. Czasem wyznanie klienta potrafi rzucić na sprawę światło, które pozwala dostrzec jakiś ważny szczegół.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!