Świat Motoryzacji 7-8/2018

, 23 lipca 2018, 10:49

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 7-8/2018, które powinno być dostępne w punktach sprzedaży największych polskich dystrybutorów części motoryzacyjnych, a na pewno przeczytać je można na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Pod znakiem motoryzacji przyszłości – Targi ProfiAuto Show 2018, czyli 15. już edycja największej imprezy motoryzacyjnej na południu Polski, pozwoliły poczuć przyspieszenie, z jakim rozwija się branża motoryzacyjna. Jednocześnie były rekordowe pod wieloma względami. Uczestniczyło w nich 150 wystawców, pojawiło się 40 tysięcy gości, z których niemal 1/4 stanowili mechanicy.
  • Komisja Europejska nie chce silników spalinowych – Ostatnie projekty Komisji Europejskiej w sprawie nowych celów emisji CO2 przez samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe w Unii Europejskiej na okres po 2020 r. wykraczają znacznie poza ustalenia zawarte w pakiecie energetyczno- klimatycznym. Wydaje się również, że promują tylko jedną technologię napędów pojazdów.
  • Recykling, czy sprzedaż na części? – Stacje demontażu chcą doprowadzić do zmian w systemie recyklingu pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Jeśli im się uda, ucierpi na tym bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz firmy produkujące części i wyposażenie samochodów, które padną ofiarą dyskryminujących je w skali europejskiej rozwiązań prawnych.
  • 30-lecie firmy Lumag – Firma Lumag, producent materiałów ciernych obchodzi 30-lecie działalności. W ciągu trzech dekad producent z Budzynia stał się jednym z polskich liderów w segmencie klocków hamulcowych, eksportującym 80% swojej produkcji do ponad 40 krajów na świecie.
  • Oscyloskop i szkolenia – Oscyloskop może być stosowany do obsługi szerokiego wachlarza pojazdów, w tym samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, pojazdów rolniczych, a także łodzi, maszyn budowlanych itp. W asortymencie Inter Cars znajdują się m.in. oscyloskopy marki Pico. Ich najważniejsze zalety oraz możliwości poznać będzie można podczas szkoleń organizowanych w ramach ShowTruck 2018.
  • Między silnikiem a skrzynią – Mimo że sprzęgło jest elementem trwałym i często bezproblemowo działa do ostatnich chwil życia samochodu, to jednak zdarza się, że trzeba je wymienić. Należy to zrobić tak, by nie trzeba było tej operacji szybko powtarzać.
  • Chłód tylko na chwilę – Trawestując kwestię z kultowego „Kubusia Puchatka”, można by powiedzieć, że w samochodzie zacnej marki, którego historię opisujemy, im bardziej klimatyzacja była potrzebna, tym bardziej się wyłączała.
  • Słaby dodmuch – Nic lepiej nie służy budowaniu dobrej reputacji serwisu niż szybko i tanio wykonana naprawa, która gdzie indziej trwa tygodniami i kosztuje majątek.
  • Obroty zmienne niezmiennie – Autoryzowany serwis często stąpa po cienkim lodzie. Może się zdarzyć, że wymiana drogich podzespołów zostanie zakwestionowana przez gwaranta, a wówczas warsztat zamiast zarobić na usłudze, dokłada do niej ciężkie pieniądze. Bywa, że świadomość ta jest paraliżująca.
  • Tajemnicza skrzynia – Znane w przyrodzie zjawisko mimikry, czyli upodabniania się jednego gatunku do drugiego, celem udania, że jest się kimś innym, występuje również w diagnostyce samochodowej. Niektóre awarie mogą bowiem mieć objawy, które potrafią sugerować zupełnie nieprawdziwe przyczyny.
  • Uparte EDC – W procesie diagnozowania nietypowych usterek niezupełnie prawdziwa informacja ma siłę rażenia granatu, który wybuchł w kieszeni. Pójście ścieżką wytyczoną na podstawie nieprawidłowych danych prowadzi bowiem donikąd, a powrót, jak wiadomo, trwa.

Komentarze

Brak komentarzy