Świat Motoryzacji 5/2018

, 28 maja 2018, 11:31

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 5/2018, które powinno być dostępne w punktach sprzedaży największych polskich dystrybutorów części motoryzacyjnych, a na pewno przeczytać je można na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Burza przeszła bokiem – OBD zostaje – 19 kwietnia 2018 roku to ważna data z punktu widzenia wszystkich warsztatów motoryzacyjnych. Tego dnia Parlament Europejski przyjął rozporządzenie gwarantujące konsumentom prawo wolnego wyboru punktu, w którym będą serwisować i naprawiać swoje auta. Gdyby przepisy weszły w życie w pierwotnie proponowanej formie – o prawidłowej diagnostyce samochodów poza autoryzowanymi serwisami moglibyśmy praktycznie zapomnieć.
  • Diesel wciąż ma przyszłość – Chcemy raz na zawsze zakończyć debatę na temat rychłego końca silników wysokoprężnych – tymi słowami dr Volkmar Denner, prezes firmy Bosch rozpoczął konferencję, na której ogłosił przełom w technologii dieslowskiej.
  • Sposób na zużyte opony – Polska jest jednym z większych rynków motoryzacyjnych w Europie. Oznacza to m.in. dużą liczbę zużytych opon. BIO SERVICE dostrzegł problem związany z prawidłową ich utylizacją i jako organizacja zajmująca się odbiorem opadów z warsztatów, proponuje sposób jego rozwiązania.
  • Delo wkracza do Polski – Chevron Lubricants – jeden z największych na świecie producentów olejów i smarów – który na naszym kontynencie obecny jest poprzez firmę Texaco, zdecydował się na zmiany w swoim portfolio produktów dla europejskich, w tym również polskich, odbiorców. Otóż wyroby przeznaczone do pojazdów ciężarowych, autobusów, sprzętu budowlanego, rolnictwa i przemysłu sprzedawane będą teraz pod nową marką Texaco Delo. To krok ku globalnemu ujednoliceniu oferty.
  • Bez prądu nie ma jazdy – Gdy energia w akumulatorze nie jest uzupełniania przez alternator, dalsza jazda szybko staje się niemożliwa. Tymczasem sprawność alternatora zależy m.in. od niewielkiego elementu, jakim jest koło pasowe, które go napędza.
  • Nie bagatelizować próżni – Jednym z etapów w procesie obsługi klimatyzacji jest znaczne obniżenie w niej ciśnienia,czyli, jak mówi się powszechnie, wytworzenie próżni. Etap ten bywa bagatelizowany, tymczasem jest on niezwykle ważny.
  • Marny skraplacz, poważna awaria kompresora – DENSO odnotowało wzrost zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących awarii sprężarek po wymianie oryginalnego skraplacza na nieoryginalny. Najczęściej okazuje się, że przyczyną usterki jest topnik stosowany w procesie produkcji tanich zamienników skraplaczy, który przedostaje się do rurek skraplacza i wchodzi w reakcję chemiczną z barwnikiem UV i olejem.
  • Rodzaje zawieszeń, ich plusy i minusy – Przeciętny użytkownik samochodu postęp w motoryzacji ocenia na podstawie zmian wizualnych, osiągów pojazdu i funkcjonalności auta. Dla osób bardziej znających się na rzeczy istotniejsze są pytania, z jakich podzespołów samochód jest zbudowany, jakie zastosowano w nim rozwiązania technologiczne.
  • Mobilny tester zawieszenia znów w Polsce – Po raz trzeci już pojawi się w Polsce mobilny tester zawieszenia firmy BILSTEIN. Organizatorzy liczą na powtórzenie sukcesu, jaki akcja odnotowała w dwóch ubiegłych latach.
  • Poznaliśmy zwycięzcę konkursu Young Car Mechanic – Piętnastu uczniów reprezentujących pięć państw, wzięło udział w II międzynarodowym finale Young Car Mechanic. Najlepszym młodym mechanikiem w 2018 roku został Bartłomiej Januszewski z Zespołu Szkół Mechanicznych w Białymstoku, drugie miejsce zajął Paweł Smolaga, a trzecie – Artūrs Rjabčenkovs z Litwy.
  • Szwedzkie dreszcze – Czasem i najbardziej błyskotliwy diagnosta staje przed koniecznością przeprowadzenia „rozpoznania bojem”. Ważne jednak, żeby był to ostatni, a nie pierwszy krok procesu poszukiwania przyczyn awarii.

Komentarze

Brak komentarzy