Świat Motoryzacji 1/2018

, 2 lutego 2018, 10:34

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 1/201, które w każdej chwili można przeczytać na stronie swiatmotoryzacji.com.pl lub sobie z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • LPG – czy warto? – Każdy kto myśli o kupnie auta, zastanawia się nie tylko nad wyborem modelu pojazdu, ale także nad rodzajem paliwa, którym samochód będzie napędzany. Olej napędowy, benzyna, a może benzyna i LPG? Coraz więcej osób decyduje się na ostatnie rozwiązanie, mając na uwadze przede wszystkim koszty eksploatacji pojazdu. Z drugiej strony, niektórzy obawiają się wadliwości instalacji gazowych oraz ograniczeń narzucanych posiadaczom takich aut.
  • Różne potrzeby, różne żarówki – Trwałość, zasięg, barwa – preferencje kierowców co do najlepszych, ich zdaniem, świateł mijania i drogowych są bardzo różne. Na całe szczęście dzisiejsza oferta żarówek jest tak szeroka, że zadanie doradcy serwisowego  czy mechanika – dobranie ich zgodnie z oczekiwaniami klienta – nie wydaje się specjalnie skomplikowane.
  • Pomoc mroźną porą – Aby zarobić dodatkowych parę złotych, niektóre warsztaty podejmują się (przede wszystkim zimową porą, bo wtedy jest najwięcej zgłoszeń) również akcji wyjazdowych do zrozpaczonych klientek i klientów, których auto za żadne skarby nie chce zapalić.
  • Zimą sprawdzać częściej – Zimą należy częściej sprawdzać ciśnienie w oponach – zalecają eksperci firmy Yokohama. Skoki temperatur mogą bowiem sprawić, że wartość ciśnienia zmienia się nawet o 20%.
  • Świece żarowe –temat na czasie – Pomimo niesprawności świec żarowych, latem, gdy temperatura otoczenia jest wysoka, zwykle udaje się uruchomić silnik wysokoprężny.  W sezonie zimowym, w znakomitej większości przypadków, nie jest to możliwe.
  • Płyn hamulcowy i temperatura – Temperatura wrzenia płynu hamulcowego  ma istotny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Pojawia się jednak istotny problem, w jaki sposób prawidłowo ją zmierzyć.
  • Tylko z nazwy bezobsługowe – Termin „zawieszenie bezobsługowe” jest w istocie skrótem myślowym czy też eufemizmem. Praktycznie nie oznacza bowiem nic więcej ponad to, że nie zachodzi potrzeba okresowego smarowania jego współpracujących ze sobą części – w przeciwieństwie np. do zwrotnic Fiata 126, które bez regularnego wtłaczania smaru odmawiały posłuszeństwa już po kilku miesiącach.
  • Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia – Mercedesa E o symbolu W211 nie można nazwać kultowym, ale na polskim rynku samochodów używanych cieszy się  znaczną popularnością. Kierowcy cenią w tym aucie wysoki komfort jazdy, uzyskiwany m.in. dzięki pneumatycznemu  zawieszeniu BILSTEIN. Wbrew wielu opiniom  wymiana zastosowanych w nim modułów  powietrznych nie jest problemem, o ile tylko przestrzega się kilku zaleceń.
  • Szyba oznakowana – Czarne znaczki na szybach oraz nalepki z piktogramami umieszczone przez producenta wiele nam mogą powiedzieć.
  • Narzędzia pneumatyczne – Nie ma mowy o sprawnym przeprowadzaniu wielu napraw bez odpowiednich narzędzi. W tym również tych napędzanych sprężonym powietrzem.
  • Ręczny nie dość zręczny – W każdym warsztacie w eksponowanym miejscu powinien widnieć napis następującej treści: jeśli tylko istnieje możliwość popełnienia błędu, znajdzie się ktoś, kto go popełni.

Komentarze

Brak komentarzy