Świat Motoryzacji 11/2017

, 27 listopada 2017, 13:59

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 11/2017, które powinno być dostępne w punktach największych polskich dystrybutorów, a na pewno znajduje się na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się sporo informacji.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Podsumowania,wnioski, prognozy – Prezentacje w trzech salach równolegle, dwa dni, jedno wydarzenie – za nami XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, na który z całej Polski i Europy przyjechało ponad 800 uczestników. Podczas spotkania zaprezentowano dane rynkowe oraz omówiono zagrożenia i wyzwania, z którymi w niedługim czasie branża motoryzacyjna będzie musiała się zmierzyć.
  • Mocne i słabe strony warsztatów – Wszystkie zamawiają części poprzez system internetowy oraz dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne oraz słabe strony i wiedzą, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3. edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.
  • Rynek boi się rozporządzenia – Ważą się losy niezależnego rynku motoryzacyjnego, a pod wielkim znakiem zapytania pozostaje jego dalsze niezakłócone funkcjonowanie. Wszystko przez projekt rozporządzenia COM(2016) 31.
  • Kłopoty z oświetleniem – Dotyczących oświetlenia spraw, które mogą być powodem scysji z klientem zlecającym naprawę, względnie przyczyną innych kłopotów, można sobie wyobrazić wiele.
  • Wymiana oleju silnikowego przed zimą – Niezależnie od tego czy tegoroczna zima będzie atakowała śniegiem i mrozem, czy okaże się lekka i deszczowa, warto przygotować samochód do nadchodzącego sezonu. Eksperci firmy Shell wyjaśniają, jakie korzyści może przynieść wymiana oleju silnikowego przed zimą.
  • Problemy z osłonami – Aby znajdujące się na półosiach osłony spełniły swoje zadanie, muszą zostać prawidłowo dobrane i zamontowane. Niestety bywają z tym problemy.
  • Wymiana amortyzatorów w Alfie Romeo MiTo – Firma KYB, jeden z największych producentów amortyzatorów na świecie, regularnie przygotowuje ilustrowane instrukcje montażowe, pokazujące, jak we właściwy sposób należy montować jej wyroby. Kolejna tego typu publikacja dotyczy demontażu i montażu kolumny amortyzatora w przednim zawieszeniu Alfy Romeo MiTo.
  • Przyczyny przedwczesnych awarii piast – Konstrukcja łożysk kół samochodowych ewoluowała od układu dwóch jednorzędowych łożysk tocznych do piast trzeciej generacji o zintegrowanej budowie z mocowaniem do tarczy hamulcowej, zwrotnicy, koła, dodatkowo wyposażonych w czujniki systemów ABS/ESP. W samochodach osobowych jeżdżących obecnie po polskich drogach bardzo popularnym rozwiązaniem są piasty drugiej generacji. Charakteryzują się one zwartą budową z wprasowanymi łożyskami. Najczęściej spotykane są w pojazdach grupy VW Audi Skoda oraz Ford, Mazda, Volvo.
  • 50 lat olsztyńskiej fabryki opon – Fabryka opon w stolicy Warmii obchodzi swoje 50. urodziny. Oficjalne uruchomienie Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych (OZOS) nastąpiło 28 października 1967 roku. W fabryce pracowało wówczas 1500 osób, produkowano w niej opony sprzedawane wyłącznie w Polsce. Od 22 lat zakład należy do francuskiej firmy Michelin. Zatrudnia obecnie 4 500 osób i jest jedną z największych tego typu fabryk na świecie.
  • Karawela na zimno – Zgodnie z którymś tam prawem Murphy’ego, kiedy tylko coś można zrobić źle, prędzej czy później znajdzie się ktoś, kto to zrobi. Należy o tym pamiętać podczas diagnostyki, jeśli nie mamy pewności, że przed nami nikt wcześniej w samochodzie nie grzebał.

Komentarze

Brak komentarzy