Świat Motoryzacji 6/2017

Redakcja, 28 czerwca 2017, 11:18

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 6/2017, które powinno być dostępne w punktach największych polskich dystrybutorów, a na pewno znajduje się na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Nadchodzi czas zmian – W połowie maja w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, odbyła się dziewiąta edycja największego spotkania biznesowego w Europie Centralnej. W stu sesjach tematycznych, także dotyczących motoryzacji, wzięło udział ponad 700 panelistów, a w całym trzydniowym wydarzeniu rekordowa liczba ponad 9000 gości.
  • Rekordowe targi ProfiAuto Show – Nawiązanie współpracy z Adamem Klimkiem, ogłoszenie kooperacji z producentem aplikacji Yanosik, setki wystawców i dziesiątki tysięcy gości – tak w skrócie można podsumować czternastą edycję jednych z największych targów motoryzacyjnych w Polsce.
  • AD Polska zmienia właściciela – Grupa Autodis planuje sprzedaż swojej spółki zależnej AD Polska, będącej jej częścią od roku 2006, do Grupy Rhiag, należącej do amerykańskiej Grupy LKQ Corporation.
  • Wielkie otwarcie centrum ILS – 2,5 tys. osób wzięło udział w uroczystym otwarciu Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS. Goście mieli okazję na własne oczy zobaczyć teren inwestycyjny o powierzchni 15 ha, 40 tys. m² łącznej powierzchni magazynowej i system przenośników o długości 11 km. Jest to jedyny taki magazyn w branży motoryzacyjnej w Europie.
  • Międzynarodowy AP EXPERT 2017 – Wciąż trwa czwarta już edycja prestiżowej promocji AP EXPERT organizowanej przez Auto Partner SA. Wziąć w niej mogą udział mechanicy z różnych krajów.
  • Pod jedną marką – Asortyment produktów oferowanych przez grupę Schaeffler pod marką INA został poszerzony i obejmuje teraz: napęd paska i łańcucha rozrządu, napęd osprzętu, pompy wody oraz inteligentne systemy chłodzenia i sterowania zaworów.
  • Zanieczyszczenia – największy wróg klimatyzacji – Usterki klimatyzacji zdarzają się dość często, dlatego warto wiedzieć, co najczęściej jest ich przyczyną.
  • Ile czynnika ile oleju? – Firma Nissens udostępniła online bazę danych, zawierającą informacje o ilości czynnika chłodzącego i oleju w układach klimatyzacji 2500 modeli pojazdów 80 marek. Baza jest bezpłatna i dostosowana do użytku na komputerach, tabletach oraz smartfonach.
  • Przegub – newralgiczny element półosi – Półosie napędowe są elementami trwałymi, jednak nieodpowiednia eksploatacja i błędy montażowe przyspieszają ich zużycie. Podczas obsługi tych części należy więc pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą zapobiec nieprawidłowościom.
  • Piszczące paski – Przeraźliwy pisk paska napędu osprzętu, pojawiający się sporadycznie po uruchomieniu silnika, to zjawisko całkiem normalne.
  • Bardzo ważne opaski – Firma Lauber oferuje fabrycznie regenerowane przekładnie kierownicze objęte 25 miesięczną gwarancją. Żeby jej nie stracić, trzeba pamiętać o tym, aby podczas montażu nie popełnić prostego błędu.
  • Uwaga na TPMS – Systematycznie rośnie liczba samochodów wyposażonych w system monitorujący ciśnienie w ogumieniu (TPMS). By właściwie spełniał on swoją rolę, musi być jednak odpowiednio serwisowany.
  • Powikłania po przekładce – Dokładne oględziny i wnikliwa diagnostyka przeprowadzona za pomocą odpowiednich narzędzi to podstawa skutecznego naprawiania współczesnych samochodów. Może i brzmi to jak wyświechtany slogan, ale cóż poradzić, kiedy to najszczersza prawda.

Komentarze

Brak komentarzy