W numerze polecamy dwa artykuły dotyczące tematyki tuningu. W Polsce tuning stał się zjawiskiem popularnym, można nawet powiedzieć – modnym. Wielu właścicieli pragnie się w jakiś sposób wyróżnić, nadać im indywidualny, niepowtarzalny wygląd, poddając swój pojazd różnego rodzaju modyfikacjom, nie zawsze legalnym i nie zawsze skutecznym. W pierwszym artykule „Tuning a prawo” Marcin Barankiewicz porusza kwestie legalności modyfikacji, bowiem bardzo często ich zakres i sposób są niestety niezgodne z przepisami, a pojazd, którego modyfikacje są sprzeczne z prawem, nie powinien w ogóle być dopuszczony do ruchu. W drugim artykule „Kilka słów o chiptuningu” Marek Staszewski wyjaśnia, co to jest chiptuning, na ile może zwiększyć osiągi silnika i jaki jest jego koszt. Ponadto autor opisuje przykre niespodzianki, jakie mogą wystąpić po niefachowym tuningowaniu silnika.
Spis treści numeru 4/2009 „Serwisu Motoryzacyjnego”
Informacje z branży
Działamy skutecznie – 5 lat PISKP, Kazimierz Zbylut
Początki wspólnych działań, Stanisław Nowicki
Majowe spotkanie branży w Poznaniu
Elektrodiagnostyka pojazdowa
Inteligentny alternator, Stanisław Mikołaj Słupski
Znikające usterki, Ignacy Horowski
Samochód z systemem OBD II/EOBD w serwisie cz.3, Stefan Myszkowski
Badania techniczne
Sprawdzanie jakości elementów hamulców, Tomasz Olechowicz
Badanie techniczne, ale jakie? Sylwester Murawski
Folie na szybach nie- i dozwolone, Tadeusz Tarczoń
Badania techniczne na świecie, Rafał Szczerbicki
Mechanika pojazdowa
Bezpieczne hamowanie z właściwym płynem
Wyposażenie warsztatowe
Rozwój linii diagnostycznych, Kazimierz Sitek
Klucze nasadowe NEO
Linie diagnostycze Unimetal
Kompaktowy i mobilny – nowy tester KTS 340
Tuning
Tuning a prawo, Marcin Barankiewicz
Kilka słów o chiptuningu, Marek Staszewski
Technika samochodowa
Nowy Ford Ka
Organizacja i prawo w warsztacie
Standardy obsługi – po co i jak, Maciej Matczak
W serwisie
Fiat Punto 1.2 (1999-2002)
Komentarze