Świat Motoryzacji 4/2014

, 14 maja 2014, 15:54

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 4/2014, które być może jest jeszcze dostępne w filach największych polskich dystrybutorów części zamiennych, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Samochód w sieci, sieć w samochodzie – dwadzieścia lat temu internet zrewolucjonizował komputery, a w nadchodzących latach zupełnie odmieni motoryzację. Tak przynajmniej wynika z prognoz firmy Bosch.
  • Polskie czyli dobre – polscy producenci części motoryzacyjnych skutecznie zdobywają silną pozycję na rynkach zachodnich, tymczasem w Polsce nadal walczą ze złym wizerunkiem krajowej wytwórczości.
  • Młode Kadry po raz trzeci – program „Młode Kadry” zorganizowany przez firmę Inter Cars stwarza kolejnym uczniom szkół samochodowych szansę zbudowania kompetencji zawodowych.
  • Uwaga na podróbki – plaga fałszowania renomowanych produktów coraz śmielej wkracza na rynek motoryzacyjny. Podrabia się już nie tylko części,ale również testery diagnostyczne.
  • Klimatyzacja w hybrydzie – niektóre systemy aut hybrydowych istotnie różnią się od tych samych systemów w samochodach o napędzie wyłącznie spalinowym, przez co trzeba je obsługiwać w odmienny sposób i przy użyciu innych urządzeń. Przykładem może być układ klimatyzacji.
  • Uszkodzenia elementów silnika (4) – skutkiem wielu awarii silnika jest pojawienie się charakterystycznych śladów na określonych elementach jednostki napędowej. Tym razem o śladach pojawiających się na tłoku w okolicy otworów sworznia tłokowego.
  • Po co ten olej – olej w silniku spalinowym ma do spełnienia też kilka bardzo ważnych zadań. Dlatego tak istotne jest, by miał odpowiednie właściwości.
  • Problemy z układem recyrkulacji spalin (2) – w wielu przypadkach użytkownik pojazdu w żaden sposób nie odczuwa, że układ recyrkulacji spalin nie działa prawidłowo. Dopiero zapalona kontrolka usterki silnika każe kierowcy, pomimo braku problemów z mocą czy dymieniem, skierować się do warsztatu.
  • Elektrozagadka Volvo – awarie elektryczne zazwyczaj są łatwe do usunięcia, pod warunkiem, że najpierw znajdzie się ich konkretną przyczynę. To dla odmiany bywa często bardzo trudne.

Komentarze

Brak komentarzy