Menu

Oleje silnikowe i do skrzyń biegów

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Prawidłowy montaż oringów na filtrze oleju [Film]

Podczas wymiany filtra oleju należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż oringów. Firma Mahle przygotowała instruktaż na przykładzie filtra oleju OX 1141D, który jest dostarczany w zestawie ze wszystkimi niezbędnymi pierścieniami uszczelniającymi. Jeśli jednak nie zostaną one zamontowane we właściwej pozycji, może to doprowadzić do nieprawidłowego smarowania i poważnego uszkodzenia silnika.

Konkurs Q8Oils – wyniki

Dziękujemy za udział w konkursie, którego patronem została firma Q8Oils. Aby zagrać, należało wykazać się kreatywnością i wyznaczyć kompana Pudzianowi.

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W 2016 roku, w kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w […]

Eurorepar uzupełnia swoją gamę olejów i wprowadza na rynek olej o klasie lepkości 0W-20

Aby sprostać wymaganiom coraz nowocześniejszych układów napędowych pojazdów, Eurorepar rozszerza swoją ofertę olejów silnikowych (diesel, benzyna, napędy hybrydowe) i olejów do skrzyń biegów przeznaczonych do pojazdów osobowych oraz lekkich dostawczych.

Nowe oleje silnikowe Mobil 1 ESP Formula P oraz zmiany w formulacji wcześniejszych produktów

ExxonMobil poinformował o zmianie formulacji oleju Mobil 1 ESP 5W30. Jednocześnie producent zaprezentował nowy produkt – Mobil 1 ESP Formula P 5W30, przeznaczony do pojazdów PSA i General Motors. Pomimo zmian oleje Mobil 1 zachowały zgodność z wymaganiami i aprobatami wszystkich najważniejszych producentów OEM.

Oleje dedykowane do samochodów z napędem hybrydowym wprowadzono do oferty ORLEN OIL

ORLEN OIL zaprezentował nowe oleje silnikowe oraz przekładniowe. Najnowsze produkty produkowane przez Orlen są wytwarzane z myślą o samochodach wyposażonych w napęd hybrydowy.

Skrzynie dwusprzęgłowe – poradnik TotalEnergies

Skrzynie dwusprzęgłowe są obecne w powszechnie użytkowanych samochodach stosunkowo niedługo. Próby zastosowania dwóch sprzęgieł w jednej przekładni były przeprowadzane ponad pół wieku zanim to rozwiązanie zaczęło się rozpowszechniać. Firma TotalEnergies zebrała najciekawsze informacje z historii przekładni dwusprzęgłowych. Opowiedziała również jak często wymieniać olej w skrzyniach tego rodzaju.

Co łączy drzewa i automaty? Olej w komputerze automatycznej skrzyni biegów Mercedes 5G-Tronic.

Olej hydrauliczny w komputerze automatycznej skrzyni biegów zdecydowanie nie jest pożądanym zjawiskiem. Mercedesy wyprodukowane od drugiej połowy lat 90. aż do początków drugiej dekady XXI w. były w znakomitej większości wyposażane w automatyczną 5-biegową skrzynię biegów 5G-Tronic 722.6. Część z nich posiada tak kuriozalną usterkę, że niektórzy podejrzewają celowość takiego stanu rzeczy.

5w30, 10w40 a może 5w40? Zastanawiasz się, jaki olej silnikowy kupić? Dobrze trafiłeś – w tej kategorii znajdziesz szeroką, rynkową ofertę olejów oraz praktyczne wskazówki dotyczące doboru oleju, jego oznaczeń oraz funkcji. Dowiesz się także więcej o dodatkach do oleju silnikowego. Niektóre artykuły poświęcono także olejom do skrzyń biegów – zarówno automatycznych jak i manualnych. Jaki olej do skrzyni biegów wybrać i jaką metodą (statyczną czy dynamiczną) go wymienić? Odpowiadamy i na to pytanie. Choć nie znajdziesz tu rankingu olejów silnikowych czy olejów do skrzyń biegów, wiele praktycznych wskazówek na pewno zaspokoi Twoją ciekawość.