Uszkodzony rezystor obrotów wentylatora Mini – naprawa

22 października 2012, 13:33

W MINI Cooperze z silnikiem 1.6 z lat 2001-06 niejednokrotnie dochodzi do uszkodzenia rezystora obrotów wentylatora. W najgorszym przypadku awaria może doprowadzić do przegrzania silnika. Firma Blue Print przygotowała instrukcję wymiany rezystora na zmodyfikowaną część ADB111402.

Rezystor obrotów wentylatora MINIUszkodzenie rezystora obrotów wentylatora objawia się brakiem dostosowania obrotów wentylatora lub w ogóle brakiem jego włączenia. Rezystor jest elementem zespołu wentylatora chłodnicy i obudowy, przez co nie jest dostępny w ASO jako odrębna część. Firma Blue Print wyprodukowała tę część (nr ADB111402) i sporządziła instrukcję jej wymiany. Naprawa powinna zająć niespełna półtorej godziny.

 

Niezbędne narzędzia:

• 8mm klucz/grzechotka lub oczkowy

• szczypce elektryczne-zaciskarka/ściągacz izolacji

• opalarka

1. Wymontowanie starego rezystora

• Pracę należy rozpocząć od wymontowania z pojazdu zespołu wentylatora. (Zdjęcie 1)1

• Po wymontowaniu, obudowę rezystora widoczną na zdjęciu po prawej stronie u góry, należy odkręcić. Przykręcona jest dwiema śrubami 8mm. (Zdjęcie 2)2

• Po odkręceniu śrub wyjmij rezystor i zdejmij osłonę. (Zdjęcie 3)3

2. Przygotowanie nowego rezystora

• Następnie odetnij trzy przewody (możliwie najbliżej do mocowań) w starym rezystorze, a z końcówek zdejmij izolację, aby póżniej móc połączyć nową część. (Zdjęcie 4)4

• Umieść nowy rezystor w miejscu starego, w obudowie wentylatora i przytnij przewody do odpowiedniej długości. Pamietaj, by usunąć izolację na końcówkach przewodów rezystora.

3. Montaż nowego rezystora

Używając złączy i rurek termokurczliwych połącz przewody. (Zdjęcie 5)5

• Czerwony przewód z rezystora połącz z grubszym z dwóch czerwonych przewodów z oryginalnej wiązki.

• Przewód czerwony z czarnym paskiem z rezystora połącz z cieńszym czerwonym przewodem oryginalnej wiązki.

• Zielony przewód z rezystora połącz z niebieskim z oryginalnej wiązki.

• Dokładnie połączone końcówki schowane w termokurczliwych rurkach podgrzej, aby stworzyć wodoodporne złącza. (Zdjęcie 6)6

• Zamontuj osłonę rezystora i dokręć dwoma 8mm śrubami do obudowy. (Zdjęcie 7)7

• Zamontuj naprawiony zespół wentylatora w pojeździe.

 

Instrukcja jest przeznaczona do samochodu MINI Cooper 1.6 z lat produkcji 2001-2006. Opisane wskazówki mają charakter informacyjny i podane są w charakterze sugestii.

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów Blue Print

Dowiedz się więcej

Naprawa rolety bagażnika – Mazda 6
Naprawa rolety bagażnika – Mazda 6

Mazda 6 cierpi na przypadłość, polegającą na uszkadzaniu się mechanizmu zwijającego roletę bagażnika. ASO nie naprawia tego elementu, lecz zaleca wymianę. Przedstawiamy instrukcję naprawy usterki, przygotowaną przez firmę Blue Print. Winowajcą problemu z roletą jest najczęściej plastikowa tuleja/sworzeń, który zużywa się przy każdym rozwijaniu i zwijaniu. Elementu tego nie można dokupić w serwisie Mazdy. Dealerzy […]

Nowe filmy instruktażowe KYB
Nowe filmy instruktażowe KYB

Dział techniczny KYB Europe opracował nowe filmy instruktażowe, przedstawiające całą procedurę wymiany części układu zawieszenia Sześć nowych filmów przedstawia wskazówki montażowe wymagające szczególnej uwagi podczas wymiany amortyzatorów do samochodów osobowych: Audi A4 (przód), Renault Laguna (przód i tył), Mercedes A-Klasa (tył), Peugeot 407 (przód i tył).   Materiały filmowe dostępne są na stronie internetowej KYB […]

Części marki Blue Print w ofercie Arpolu
Części marki Blue Print w ofercie Arpolu

Blue Print to marka części zamiennych do samochodów azjatyckich i amerykańskich. Od teraz jej produkty dostępne są także w sieci dystrybucji firmy Arpol Motor Company. Blue Print w Arpolu Z szeroką ofertą marki Blue Print zapoznać można się w 19 punktach Arpol’u w centralnej Polsce, w tym w nowo otwartej filii w Aleksandrowie Łódzkim. Blue […]

Usterka pierścienia stykowego kierownicy w Chryslerach
Usterka pierścienia stykowego kierownicy w Chryslerach

Niesprawności pierścienia stykowego w kole kierownicy (potocznie taśma do poduszki powietrznej pod kierownicę) w Chryslerach Voyager i Grand Voyager są nadal częstą usterką. Problem był na tyle poważny, że Daimler Chrysler ogłosił w USA akcję serwisową dotyczącą tej części. Do naprawy wezwano właścicieli aut, które były wyprodukowane w latach 1996-2000, na świecie było ich ponad […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 marca 2013, 18:22 0 0

Czy ktoś wie gdzie można kupić ten czujnik do MIni ?

Odpowiedz

Marcin, 23 maja 2016, 14:00 3 0

Czy takie coś występuje też w wersji po lifcie rocznik 2007 R56?

Odpowiedz