Co Bosch pokaże na Automechanice?

18 sierpnia 2016, 13:11

Podczas targów Automechanika Bosch przeniesie nas w przyszłość, pokazując jak będą komunikowały się ze sobą urządzenia diagnostyczne. Ma to podnieść efektywność serwisowania pojazdów, zwiększyć stopień wykorzystania urządzeń diagnostycznych i wyznaczyć nowe standardy obsługi klienta.

W hali targowej nr 9 odwiedzający będą mogli na żywo zobaczyć funkcjonowanie tzw. „Connected Workshop” czyli warsztatu, w którym urządzenia komunikują się ze sobą, są połączone w wewnętrzną sieć, jak również mają dostęp do internetu. A wszystko to będzie się odbywało w ramach tzw. rozszerzonej rzeczywistości, w której świat realny łączy się z wirtualnym.

Inteligentne przetwarzanie danych, internet rzeczy (IoT) oraz rosnąca liczba urządzeń będących w sieci i łączących się z otoczeniem pozwalają łatwiej planować wizyty klientów w warsztacie i poprawić poszczególne etapy pracy w serwisie. Dane pojazdu i historia napraw są dostępne już w chwili przybycia klienta do warsztatu. Następnie są one automatycznie wymieniane między urządzeniami diagnostycznymi dzięki czemu mechanik ma dostęp do informacji producenta samochodu w czasie rzeczywistym.

Na targach Automechanika Bosch po raz pierwszy zaprezentuje oprogramowanie Connected Repair, które umożliwia łączenie ze sobą urządzeń diagnostycznych w warsztacie. Dzięki temu mechanik po wpisaniu numeru rejestracyjnego danego pojazdu lub jego numeru VIN od razu otrzymuje dostęp do danych technicznych pojazdu na wszystkich urządzeniach. Podczas kolejnych wizyt klienta nie jest wymagana żadna dodatkowa identyfikacja. Wystarczy podanie numeru rejestracyjnego lub numeru VIN, aby na każdym stanowisku uzyskać od razu dostęp do pełnej historii pojazdu z uwzględnieniem wszystkich wyników badań. Ponadto, oprogramowanie wykorzystuje identyfikację auta, którą mogą uzupełniać określone parametry uzyskane z poszczególnych urządzeń diagnostycznych. Przy następnej naprawie parametry te zostają ponownie wykorzystane do identyfikacji. Oszczędza to czas przygotowania miejsca pracy, upraszcza procesy naprawy i serwisowania oraz zapobiega niepotrzebnemu powielaniu czynności.

Program jest aktywowany dla całej sieci za pomocą kodu rejestracyjnego i może być używany na dowolnym komputerze w warsztacie. Informacje na temat eksploatacji pojazdu można zapisać centralnie i są one w razie potrzeby dostępne na każdym stanowisku pracy. Standardowy port pozwala również podłączyć się do większości systemów DMS (Dealer-Management-System) w stacjach autoryzowanych.

Obecnie w sieci za pomocą Bosch Connected Repair zintegrowane są następujące urządzenia:
•    stacja do serwisowania klimatyzacji ACS 752
•    pakiet oprogramowania warsztatowego ESI[tronic] 2.0 / KTS 5xx
•    urządzenia do geometrii kół FWA 9000 i FWA 4630
•    przenośny moduł diagnostyczny FSA 500

Do końca roku 2016 zostaną jeszcze zintegrowane:
•    moduł diagnostyczny FSA 7xx
•    urządzenie do ustawiania świateł HTD 815
•    urządzenie do badania spalin BEA 750 i BEA PC DE

Na stoisku targowym we Frankfurcie Bosch zaprezentuje nowości produktowe takie jak: urządzenie diagnostyczne KTS 560/590, cyfrowy przyrząd do ustawiania świateł HTD 815,  akumulator litowo-jonowy do motocykli i nową, zintegrowaną linię przekładni kierowniczych. Ponadto zostaną pokazane nowe rozwiązania telematyczne, które będą w przyszłości dostępne w warsztatach.

Dowiedz się więcej

Wtrysk wody zamiast benzyny
Wtrysk wody zamiast benzyny

Zaawansowane silniki benzynowe tracą mniej więcej jedną piątą paliwa pobieranego ze zbiornika. Zwłaszcza przy dużych prędkościach obrotowych, część benzyny służy do chłodzenia zamiast do napędzania. Dzięki nowemu rozwiązaniu z wtryskiem wody, Bosch pokazuje, że nie musi tak być. Dodatkowe wstrzyknięcie wody pozwala zredukować zużycie paliwa nawet o 13 procent, szczególnie podczas przyspieszania lub przy szybkiej jeździe na autostradzie. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!