Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
18.06 Nowy olej 5W-50 od ORLEN OIL 18.06 Piszczące hamulce – jakie są źródła problemu i jak ich unikać? 18.06 Lista prywatnych marek, oferowanych przez dystrybutorów części 17.06 ZF Aftermarket: Top 5 działań must have, czyli dobre praktyki w warsztacie, które wzmocnią Twój biznes 17.06 Serwisuj klimatyzację z Inter Cars!

Marki prywatne

Lista prywatnych marek, oferowanych przez dystrybutorów części

Inicjatorami powstania prywatnych marek są najczęściej dystrybutorzy części zamiennych – zarówno ogólnopolscy, jak i regionalni. To oni decydują o potrzebie stworzenia linii produktów pod własnym logo, dostosowanej do realiów rynkowych oraz zakładanych oczekiwań klientów.

Aftermarket fiction: co by było, gdyby istniały wyłącznie marki premium bądź wyłącznie marki prywatne?

Rynek wtórny części samochodowych ( aftermarket) opiera się na różnorodności. Obok renomowanych marek premium znajdziemy produkty oznaczane logotypami należącymi do dystrybutorów, czyli tzw. marki prywatne. To naturalna równowaga, która umożliwia obsługę różnych grup klientów i zapewnia konkurencyjność całego rynku. Ale co by było, gdyby jeden z tych światów zniknął? Jak wyglądałby aftermarket, gdyby istniały tylko […]

Czy Polacy wybierają najtańsze części samochodowe? Zaskakujące wnioski z analizy.

Jako że realny średni wiek samochodu w Polsce przekracza już 15 lat i według wszelkich prognoz będzie wzrastał, w powszechnej opinii najpopularniejszą na rynku grupą części zamiennych są te… najtańsze. Sprawdziliśmy, czy jest tak w rzeczywistości?

Komu potrzebne są marki prywatne?

Marki prywatne części zamiennych budzą emocje – zarówno wśród producentów, dystrybutorów, jak i pracowników warsztatów. Dla jednych to szansa, dla innych konieczność, a jeszcze dla innych – forma konkurencji. W praktyce jednak każdy uczestnik rynku na swój sposób korzysta z istnienia marek prywatnych. Komu i dlaczego są one potrzebne?

Co to jest prywatna marka części samochodowych?

Pojęcie prywatnych marek części samochodowych, niekiedy zwanych także markami własnymi, na stałe zakorzeniło się już w dialogach toczonych przez profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Klienci warsztatów nadal mogą mieć jednak problem z rozróżnieniem, czym właściwie są takie marki, kto je tworzy oraz kto produkuje sprzedawane pod nimi produkty?

Części marek prywatnych vs. części z najwyższej półki z perspektywy warsztatu

W codziennej pracy warsztatu samochodowego wybór odpowiednich części zamiennych to jeden z kluczowych elementów wpływających zarówno na jakość naprawy, jak i relację z klientem. Coraz częściej w ofercie hurtowni pojawiają się produkty tzw. marek prywatnych, które konkurują z renomowanymi producentami. Gdzie leżą główne różnice i jak to wygląda z warsztatowej perspektywy?