„Liczby mówią same za siebie” – wywiad z Dyrektorem Targów Techniki Motoryzacyjnej

16 marca 2016, 12:25

Tegoroczna odsłona odbywających się w Poznaniu Targów Techniki Motoryzacyjnej ma dowieść, że jest na polskim rynku miejsce na imprezy targowe organizowane bez wsparcia największych dystrybutorów części. Rozmawialiśmy z Dariuszem Wawrzyniakiem – Dyrektorem Projektu TTM.

Co nowego przygotowano tym razem dla zwiedzających targi? Czym będzie różnić się tegoroczna edycja od tej, która odbyła się w 2014 r.?

Przede wszystkim asortymentem i programem wydarzeń. Specyfiką Targów Techniki Motoryzacyjnej jest ich dwuletni cykl, który wynika z tendencji rynkowych. W branży motoryzacyjnej nowe technologie choć rozwijają się bardzo dynamicznie, to jednak ich testy i wdrożenie zajmuje wiele czasu. Nasi wystawcy, liderzy rynku, w ciągu tych dwóch lat są w stanie przygotować bogatą ofertę produktów przystosowaną do nowych wyzwań i panujących trendów. Gwarantuje to, że nasi zwiedzający na targach zobaczą najnowsze technologiczne rozwiązania, a co najważniejsze zobaczą w praktyce ich zastosowanie. Tegoroczna edycja to duża liczba wystawców, dziesiątki nowości produktowych, a wśród nich te najlepsze z najlepszych, produkty nagrodzone prestiżową nagrodą Złotego Medalu MTP. Poza ekspozycją liderów branży motoryzacyjnej to także liczne wydarzenia towarzyszące. Novum na targach będzie np. Ogólnopolski Turniej Diagnostów Samochodowych, podczas którego zawodowi diagności sprawdzą swoje praktyczne umiejętności. Oferta planowanych wydarzeń towarzyszących jest bardzo bogata. Za każdym razem przygotowując targi staramy się, aby były one jak najbardziej atrakcyjne i wychodziły naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Z pewnością utrzymamy wysoki poziom minionej edycji.

Dla jakich grup zawodowych przede wszystkim kierowane są targi TTM?

Targi Techniki Motoryzacyjnej skierowane są przede wszystkim do właścicieli i kadry zarządzającej warsztatów samochodowych, stacji obsługi i kontroli pojazdów, myjni samochodowych, dealerów, sklepów i hurtowni motoryzacyjnych, mechaników, specjalistów i wreszcie właścicieli pojazdów. To dla nich nasi wystawcy będący przedstawicielami polskich i zagranicznych firm, przygotowali niebagatelną ofertę.

Czy próbujecie w jakiś sposób dotrzeć do profesjonalistów z branży i zachęcić ich do odwiedzenia wystawy? Istnieje obawa, że dużą część zwiedzających będą stanowić „ludzie z ulicy” – niezwiązani z branżą, przybyli na Motor Show.

Nie ma takich obaw. Od kilku edycji notujemy stały wzrost frekwencji profesjonalnych zwiedzających i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ten trend się utrzyma. Kampania informacyjno-promocyjna TTM i Motor Show idzie dwutorowo. W przypadku TTM nasze działania skoncentrowane są na konkretnych grupach zwiedzających. Mam tu na myśli właścicieli i kadrę zarządzającą warsztatów samochodowych, stacji obsługi i kontroli pojazdów, myjni samochodowych, dealerów, sklepów i hurtowni motoryzacyjnych oraz  mechaników. Grupa ta została rozszerzona o właścicieli flot pojazdów i firm transportowych. A Motor Show? Jest dla TTM pewnego rodzaju wartością dodaną, dla wielu osób, którzy z motoryzacją związali swoje zawodowe życie, będzie to kolejny argument, aby pojawić się w Poznaniu.

Słyszymy głosy, że potencjalni wystawcy, czyli firmy oferujące części i wyposażenie warsztatowe skupiają się dziś na targach organizowanych przez dystrybutorów. W jaki sposób, mając to na uwadze, chcą Państwo odbudować dawną potęgę TTM?

Lista wystawców TTM może świadczyć o tym, że mimo tego trendu, nie mamy się czego obawiać. Cały pawilon nr 7 dedykowany jest pod wyposażenie warsztatów. Chętnych firm było na tyle wiele,
że w wyznaczonym pawilonie zabrakło miejsca, dlatego również w pozostałych halach będzie można zapoznać się z tym asortymentem.

Jakie są największe zalety TTM w odniesieniu do podobnych imprez?

Przede wszystkim obecność liderów branży oraz wsparcie Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, które będąc współorganizatorem wydarzenia gwarantuje jego wysoki poziom, przede wszystkim pod kątem merytorycznym. Naszym atutem są także targi Motor Show, które odbywają się w tym samym terminie. Realizacja tych dwóch imprez w jednym czasie i jednym miejscu, tworzy synergię branż związanych bezpośrednio z motoryzacją, w czasie których producenci i dystrybutorzy zaprezentują swoją ofertę szerokiemu gronu profesjonalnych oraz indywidualnych odbiorców.

Nowością poprzedniej edycji był Salon Transportu Drogowego TTM Truck. W tym roku zostanie przygotowany ponownie. Można więc powiedzieć, że otworzenie się na branżę ciężarową było dobrym krokiem?

Z pewnością. Potwierdzeniem tego może być choćby liczba zgłoszonych firm. Dwa lata temu było ich niespełna 40, dziś możemy pochwalić się wzrostem do blisko 70 zgłoszonych firm na TTM Truck. Śledząc zapotrzebowanie rynku i wsłuchując się w głos naszych klientów z pewnością położymy jeszcze większy nacisk na rozbudowę tej części TTM.

TTM stara się przyciągnąć do siebie także młodych mechaników czy też młodzież kształcącą się w tym fachu. Czy Mistrzostwa Mechaników i Lakierników cieszą się dużym zainteresowaniem?

W ciągu zaledwie kilku lat Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników i Lakierników stały się jednym z największych krajowych konkursów dla specjalistów z branży motoryzacyjnej. Organizacja konkursu przy takim wydarzeniu jakim są TTM, dodaje rywalizacji jeszcze większego prestiżu, a zwycięzcom daje większe szanse na znalezienie dobrej pracy w renomowanych serwisach. Mistrzostwa cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Z roku na rok rośnie frekwencja zgłaszanych drużyn. Pierwsza edycja, to jedna drużyna, od której się wszystko zaczęło, rok później chęć udziału potwierdziło 80 ekip uczniowskich, trzecia edycja to 326 drużyn, a dziś, przy 5. edycji jest ich już 500. Liczby mówią same za siebie.

Dowiedz się więcej

ADPA – nowa organizacja w obronie dostępu do danych – wywiad
ADPA – nowa organizacja w obronie dostępu do danych – wywiad

Reprezentanci firm, zajmujących się opracowywaniem i udostępnianiem danych technicznych na rynku motoryzacyjnym połączyli siły, by wspólnie dbać o sprawiedliwy i równy dostęp do danych. Rozmawiamy z prezesem nowo utworzonej organizacji ADPA (Automotive Data Publishers Association) – Ralfem Pelkmannem. Założyciele ADPA. Na zdjęciu od lewej: Nick van de Belt (HaynesPro), Peter van der Galïen (HaynesPro), Ralf […]

Nowa ustawa dotycząca obsługi klimatyzacji i jej zastosowanie w warsztatach – wywiad
Nowa ustawa dotycząca obsługi klimatyzacji i jej zastosowanie w warsztatach – wywiad

Wprowadzenie w życie regulacji zawartych w nowej ustawie, wprowadziło niemały zamęt w warsztatach zajmujących się obsługą klimatyzacji. Wszystko przez to, że wdrożeniu przepisów towarzyszył pośpiech i wszechobecna dezinformacja. O odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych Czytelników (w związku z tą sprawą) pytania poprosiliśmy eksperta – Pawła Jędrasa, Dyrektora Handlowo-Technicznego w firmie TEXA.   Komplikacje we […]

Targi Techniki Motoryzacyjnej 2016 – w dobrą stronę. Relacja.
Targi Techniki Motoryzacyjnej 2016 – w dobrą stronę. Relacja.

Odbywające się w Poznaniu targi TTM mają za sobą lata „tłuste” oraz „chude”. Obecnie odbudowują swoją dawną świetność. Odbudowują solidnie, gdyż tegoroczna edycja z pewnością przejdzie do historii jako udana. Zapraszamy na krótką, wirtualną wycieczkę po targowej ekspozycji. Lista wystawców tegorocznych Targów Techniki Motoryzacyjnej zapełniła się dużo szybciej niż przy okazji poprzedniej edycji dwa lata […]

Ile można zarobić w Irlandii jako mechanik, czym trzeba się wykazać? Wywiad.
Ile można zarobić w Irlandii jako mechanik, czym trzeba się wykazać? Wywiad.

Z momentem wstąpienia Polski do UE i zniknięcia ograniczeń w podejmowaniu pracy w Europie, wiele osób zdecydowało się na emigrację w celu poprawy swojego bytu. Od kiedy jedynym ograniczeniem jest bariera językowa, z Polski regularnie wyjeżdżają specjaliści: lekarze, nauczyciele czy mechanicy. Postanowiliśmy spytać Mateusza z Dublina – mechanika zatrudnionego na Wyspach, czy gra jest warta […]

„Mamy najbardziej efektywny system organizacji odzysku opon w Europie”
„Mamy najbardziej efektywny system organizacji odzysku opon w Europie”

W Polsce bardzo dobrze zorganizowany został odzysk opon używanych. Na tej sytuacji korzystają zarówno dystrybutorzy, przetwórcy, jak również całe społeczeństwo. Rozmawiamy z Markiem Sobieckim prezesem Centrum Utylizacji Opon Organizacja Odzysku SA o pozytywnych skutkach dobrze poukładanego recyklingu opon. Jakie są główne zadania Centrum Utylizacji Opon Organizacja Odzysku SA? Centrum Utylizacji Opon Organizacja Odzysku SA (CUO) […]

Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]
Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]

Wiedzowych i praktycznych konkursów dla mechaników jest w ostatnim czasie coraz więcej. Cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony warsztatowców. Czy warto brać w nich udział i czy naprawdę „nie taki diabeł straszny?”, spytaliśmy uczestników niedawnych Mistrzostw Mechaników (TTM 2016) – Łukasza Bogusa i Łukasza Potaczałę.   Brali Panowie udział w tegorocznych Mistrzostwach Mechaników, także w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 marca 2016, 16:44 0 0

Wlasnie ta liczba wystawcow mowi chyba sama za siebie.

Odpowiedz