„Wyzwolimy kierowców” – wywiad z Edith Pisching z ATR

, 17 listopada 2015, 13:52

Grupa zakupowa ATR rozpoczęła kampanię reklamową, która ma na celu poprawę wizerunku warsztatów niezależnych.

Kampania ATR  wystartowała na rynku niemieckim. Akcja skierowana jest do kierowców i ma na celu obronę interesów warsztatów niezależnych przed atakami ze strony producentów samochodów. Na nasze pytania o szczegóły akcji #wirbefreienautofahrer (po polsku "wyzwolimy kierowców”) odpowiedziała Edith Pisching z ATR.

Niedawno ATR rozpoczęło nową kampanię, promującą warsztaty niezależne. Na czym polegają założenia kampanii?

Edith Pisching ATRWalka o kierowców się zaostrza, firmy produkujące samochody starają się jak mogą utrudnić warsztatom niezależnym ich pracę. Fałszywe twierdzenia na temat gwarancji i roszczenia wynikające z interpretowania ich korzystnie dla siebie, negatywnie wpływają na wizerunek niezależnych warsztatów. Nie bez znaczenia w tej walce są również kampanie reklamowe, które wypaczają wizerunek niezależnych warsztatów i powtarzają szkodliwe stereotypy.

My sprzeciwiamy się temu oczernianiu! Naszym zdaniem nikt nie ma prawa dyktować, gdzie klient powinien naprawiać samochód.

Od 15 października 2015 nasza kampania #wirbefreienautofahrer jest emitowana za pośrednictwem social mediów. Można dowiedzieć się z niej o sile napraw w niezależnych warsztatach, poprzez spot który angażuje i jest zabawny.

Główne założenia kampanii to skoncentrować się na pozytywnych stronach napraw w niezależnych warsztatach:

  • Kompetentny partner, który bierze odpowiedzialność za podejmowane decyzje
  • Części zamienne o jakości oryginałów
  • Tańsze naprawy
  • Niezależny warsztat zawsze jest blisko

 

Czy jest to odpowiedź na dyskredytujące warsztaty niezależne kampanie reklamowe ASO (jak np. ta)? Jakie jest zdanie ATR na temat podobnych działań?

Tak, zdecydowanie ta kampania jest odpowiedzią na ataki producentów jak ten we wskazanym filmie.

Jakie są inne główne problemy warsztatów niezależnych, funkcjonujących na rynku niemieckim?

W Niemczech musimy się mierzyć z szybkim wzrostem nowych technologii w samochodach, jak chociażby elektroniczna książka samochodowa. Dodatkowo kłody pod nogi rzucają nam producenci, jak chociażby poprzez ograniczanie dostępu do starszych samochodów czy utajnianiu wiedzy odnośnie konkretnych modeli samochodów.

Jednym z Waszych argumentów za wyborem warsztatu niezależnego,  jest bezpośredni kontakt mechanika z klientem, jego indywidualna opieka. Czy sugerujecie, że w niemieckim ASO klient nie może liczyć na takie traktowanie?

Naszym argumentem jest fakt, że zazwyczaj klient w niezależnym warsztacie może liczyć na specjalne traktowanie, bowiem o naprawie rozmawia z właścicielem lub osobą decyzyjną, dzięki temu współpraca jest prosta i klarowna. Nie musi rozmawiać z całym wianuszkiem ludzi, którzy z kolei o wszystko muszą pytać swoich przełożonych.

Czy ATR planuje przeprowadzenie podobnych kampanii także na innych rynkach niż niemiecki?

Nie na chwilę obecną kampania dedykowana jest tylko na Niemcy, choć ze względu na specyfikę social media, można ją również zobaczyć w innych krajach.

W konsekwencji decyzji wydanej przez niemiecki urząd do spraw konkurencji, Wessels & Müller po fuzji z Trostem, musi opuścić szeregi ATR. Czy odejście jednego z założycieli to duży problem dla organizacji?

Niesety nie możemy zdradzać szczegółów tej operacji. Warto jednak zwrócić uwagę, że ATR to jedna z największych i najbardziej cenionych grup zakupowych na niezależnym rynku części motoryzacyjnych na świecie, która posiada 33 akcjonariuszy w 53 krajach. Opuszczenie naszej organizacji przez Wessels & Müller raczej nie wpłynie w żaden sposób na naszą firmę.

Z drugiej strony do ATR dołącza inna, niezwykle silna amerykańska firma AutoZone – jeden z największych dystrybutorów części na świecie. Jak zmieni się organizacja ATR po takim transferze?

AutoZone to gigant. Jego członkostwo w ATR otworzy niezwykle atrakcyjny i ważny rynek jakim są Stany Zjednoczone. Ameryka Północna i Centralna to bardzo ważna strefa dla nas, mamy nadzieję, że nasze udziały w tym rynku będą rosły.

Kończy się rok 2015. Czy można już pokusić się o podsumowanie działalności ATR w tym roku? Jakie plany ma organizacja na przyszły rok?

Poza dołączeniem AutoZone do ATR, mieliśmy również zmiany na naszym kontynencie. Serbski producent częsci niezależnych Wagen International d.o.o. (WINT) stał się akcjonariuszem ATR 1 lipca tego roku. WINT to ambitna, profesjonalna i zorientowana na klienta firma, która obecnie współpracuje z wieloma naszymi dostawcami. Na początku tego roku ATR pozyskał również akcjonariusza w postaci Maghreb Accessoires w północnej Afryce. Podsumowując można powiedzieć, że rok 2015 był niezwykle owocny dla nas, co pozwala nam optymistycznie zapatrywać się na przyszłość. 

Dowiedz się więcej

„Na zamkniętych systemach telematycznych stracą i przedsiębiorcy i konsumenci” – wywiad z Alfredem Franke z SDCM
„Na zamkniętych systemach telematycznych stracą i przedsiębiorcy i konsumenci” – wywiad z Alfredem Franke z SDCM

Telematyka, to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi motoryzacji. Możliwości, jakie niesie są niemal nieograniczone: od powiadamiania służb w trakcie wypadków, po możliwość sprawdzenia najbliższej restauracji. Producenci samochodów, chcą ograniczyć dostęp do tego systemu, poprzez dyktowanie własnych warunków. Rozmawiamy z prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych na temat korzyści płynących z otwartych systemów telematycznych. […]

,,Kochamy wszystkie nasze marki” – wywiad z Olivierem Legrandem z Federal-Mogul Motorparts
,,Kochamy wszystkie nasze marki” – wywiad z Olivierem Legrandem z Federal-Mogul Motorparts

Olivier Legrand jest Wiceprezesem działu Aftermarket koncernu Federal-Mogul Motorparts w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Złożył wizytę w Polsce z okazji jubileuszu firmy Inter Cars. Wykorzystaliśmy tę okoliczność do przeprowadzenia krótkiego wywiadu na temat działalności i planów koncernu Federal-Mogul.   Grupa Federal stopniowo rozszerza się, dokonuje przejęć i fuzji. Proszę opowiedzieć o ostatnich […]

„Wyłącznie oryginalne światło” – wywiad z Magdaleną Bogusz z firmy OSRAM
„Wyłącznie oryginalne światło” – wywiad z Magdaleną Bogusz z firmy OSRAM

„Oryginał czy podróbka?” – takie pytanie w swojej nowej kampanii zadaje producent oświetlenia, firma OSRAM. Szczegóły akcji przedstawiła nam Magdalena Bogusz – marketing manager speciality lighting w OSRAM. Jak odróżnić żarówkę oryginalną od podróbki? Niestety, na rynku można znaleźć źródła światła, które tylko udają produkty uznanych firm. Obserwujemy rozszerzającą się skalę tego zjawiska, szczególnie w […]

Pasja budowania samochodów – wywiad z Agnieszką i Grzegorzem Hedwik
Pasja budowania samochodów – wywiad z Agnieszką i Grzegorzem Hedwik

Dobrze, gdy małżeństwo łączy wspólna pasja. Gdy jest ona związana z motoryzacją, robi się jeszcze ciekawiej. Agnieszka i Grzegorz Hedwikowie zbudowali replikę auta rajdowego, którym ścigał się niezapomniany polski kierowca Janusz Kulig. Zapytaliśmy ich o szczegóły tego projektu. Proszę na początek opowiedzieć o sobie. Jak to się stało, że małżeństwo dzieli wspólną pasję i że […]

ADPA – nowa organizacja w obronie dostępu do danych – wywiad
ADPA – nowa organizacja w obronie dostępu do danych – wywiad

Reprezentanci firm, zajmujących się opracowywaniem i udostępnianiem danych technicznych na rynku motoryzacyjnym połączyli siły, by wspólnie dbać o sprawiedliwy i równy dostęp do danych. Rozmawiamy z prezesem nowo utworzonej organizacji ADPA (Automotive Data Publishers Association) – Ralfem Pelkmannem. Założyciele ADPA. Na zdjęciu od lewej: Nick van de Belt (HaynesPro), Peter van der Galïen (HaynesPro), Ralf […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 19 listopada 2015, 9:05 0 0

W porównaniu do filmu Audi reklamującego ASO, to słabo ta kampania przemawia do kierowcy .

Odpowiedz