Odpowiedni moment na urządzenia do obsługi TPMS – wywiad z Jolantą Plachą z firmy Świstowski SA

, 19 listopada 2014, 12:19

Świstowski S. A. od lat wyposaża warsztaty samochodowe – przede wszystkim te zajmujące się obsługą opon. Jolantę Plachę – Vice Prezes Zarządu firmy – zapytaliśmy między innymi o urządzenia do obsługi systemu TPMS – od niedawna obowiązkowego w nowo produkowanych samochodach.

 

Świstowski S. A. oferuje wyposażenie warsztatów oponiarskich – od rękawiczek po wyważarki. Czy warsztaty nie zajmujące się oponami, również mogą znaleźć u Was coś dla siebie?

Jolanta Placha Świstowski SAZdecydowanie tak. Trudno byłoby wymienić wszystkie produkty, które mogą znaleźć zastosowanie w warsztatach samochodowych i stacjach obsługi pojazdów. Wspomnę tylko wysokiej jakości, trwałe i niezawodne klucze pneumatyczne japońskiej firmy Kuken, pełną ofertę nasadek udarowych, pistolety do pompowania kół z atestem i legalizacją oraz szeroki wybór narzędzi. W bieżącym roku wprowadziliśmy do naszej oferty nowatorskie urządzenie Magic Stapler, które pozwala na naprawę niemal każdej uszkodzonej plastikowej części, w oparciu o inną niż dotychczas powszechnie stosowaną metodę spawania plastików na gorąco. Innowacyjność tej metody polega na tym, że przy jej zastosowaniu nie tylko łączymy, ale i wzmacniamy uszkodzone fragmenty. Umożliwia to naprawę skomplikowanych elementów przestrzennych, na przykład uchwytów lamp samochodowych.

W ofercie znajdują się urządzenia warsztatowe kilku marek – stawiacie wyłącznie na produkty solidne, czy może także na te tańsze?

Generalnie stawiamy na jakość oferowanych przez nas urządzeń. Od ponad 20 lat współpracujemy z największym i uznanym na świecie producentem wyważarek, włoską firmą CEMB. Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem wytwarzanych przez nią wyważarek marki FOCUS. W przypadku urządzeń do montażu i demontażu opon przetestowaliśmy produkty kilku dostawców i zdecydowaliśmy się na niezwykle wytrzymałe i niezawodne montażownice TECO. W naszej ocenie nie ma na rynku bardziej trwałych i solidnych urządzeń. Potwierdzeniem tego są bardzo pozytywne opinie naszych długoletnich klientów oraz stale rosnąca sprzedaż.

Odpowiadając na potrzeby rynku w segmencie budżetowym, dołączyliśmy ostatnio do oferty również montażownice oraz podnośniki wyprodukowane w Chinach. Zanim zdecydowaliśmy się na ten krok i nawiązaliśmy współpracę z wybranymi dostawcami, starannie sprawdziliśmy jakość oferowanych przez nich urządzeń.

Od 20 lat współpracujecie z japońską firmą Maruni – czy decyzja o tej współpracy była przełomem, który dodał firmie przysłowiowych "skrzydeł"? Jakie produkty Maruni znajdują się w obecnej ofercie Świstowski S.A.?

Była to na pewno jedna z najlepszych decyzji biznesowych w historii naszej działalności. Nieskromnie dodam, że firma Maruni postrzega to w podobny sposób. Jest ona nie tylko producentem doskonałej jakości materiałów do naprawy ogumienia, ale również niezwykle solidnym i lojalnym partnerem handlowym. Początki nie były łatwe. Zanim udało nam się zrealizować pierwszy kontrakt o wartości około 5000 USD, przez pół roku prowadziliśmy negocjacje i intensywną korespondencję handlową. Współpraca z firmami japońskimi jest dość specyficzna. Niełatwo jest zdobyć ich zaufanie, jednakże kiedy już to nastąpi, trudno o bardziej odpowiedzialnych i etycznych partnerów biznesowych. Obecnie sprzedaż produktów Maruni jest jednym z filarów naszej działalności. W ofercie posiadamy pełną gamę materiałów naprawczych do wszelkiego rodzaju opon i dętek w technologii na zimno oraz na gorąco.

Tematem na czasie są zagadnienia związane z TPMS. Czy rzeczywiście już teraz na naszym rynku jest zapotrzebowanie na urządzenia do obsługi tego systemu?

Zdecydowanie tak. Jest to moment, w którym każdy warsztat powinien wprowadzić do swojej oferty urządzenia do obsługi TPMS. W obecnych czasach nie można sobie pozwolić na utratę klientów ze względu na brak odpowiedniego sprzętu. Jak wiemy, liczba samochodów wyposażonych w TPMS w najbliższych latach będzie rosła wręcz lawinowo, a co za tym idzie, pojawi się zapotrzebowanie na czujniki. Jak wynika z doświadczeń rynku amerykańskiego, obsługa TPMS i sprzedaż czujników  w serwisach będzie wkrótce stanowiła istotny udział w ich przychodach. Jednym z istotnych zastosowań urządzeń do obsługi TPMS na dzień dzisiejszy powinno być sprawdzenie, jeszcze przed przystąpieniem do wymiany opon, czy czujniki w pojeździe są sprawne. Pozwoli to na uniknięcie nieporozumień i nieuzasadnionych roszczeń ze strony klientów.

Po dogłębnej analizie dostępnych na rynku rozwiązań zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Bartec, która wspólnie z firmą Schrader, twórcą systemu TPMS, jako pierwsza opracowała urządzenia do ich obsługi. Są one niezwykle popularne na rynku amerykańskim. Jesteśmy przekonani, że decydując się na współpracę z tą firmą, dostarczamy niezawodny, wysokiej jakości produkt, który przyniesie wymierne korzyści naszym klientom.

Co powinno znaleźć się na wyposażeniu warsztatu wulkanizacyjnego, który chce obsługiwać wszystkie pojazdy na kołach, wyposażonych w czujniki TPMS?

Przede wszystkim uniwersalne urządzenie wraz z kablem OBDII, umożliwiającym komunikację z komputerem pojazdu. Ponadto kilka kompletów uniwersalnych czujników. Należy zwrócić uwagę na fakt, że w chwili obecnej żaden producent nie oferuje czujników, które obsłużyłyby 100 proc. samochodów wyposażonych w TPMS. Producenci intensywnie poszerzają swoją ofertę i mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości ta sytuacja ulegnie zmianie.

Jak wygląda model współpracy firmy z warsztatami? Czy zabiegacie o zbudowanie grona stałych klientów, dla których jesteście jedynym dystrybutorem? Jeśli tak, to jakie korzyści może mieć warsztat z takiej współpracy?

Nasza sieć dystrybucji pokrywa obszar całej Polski. Poza centralą Spółki w Toruniu posiadamy przedstawicieli handlowych w: Szczecinie, Słupsku, Gdańsku, Białymstoku, Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Jaworznie i Lublinie. Współpracujemy również z niezależnymi firmami, dystrybuującymi nasze towary. Oczywiście staramy się utrzymywać grono stałych klientów, zabiegamy również o pozyskiwanie nowych.

Podstawową korzyścią dla klientów ze współpracy z nami jest to, że dostarczamy im towary wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach, dbamy o odpowiednią obsługę, służymy doradztwem oraz szkoleniami.

Istotnym elementem naszej działalności handlowej jest eksport. W materiały Maruni, jako wyłączny przedstawiciel producenta, zaopatrujemy klientów w wielu innych krajach Europy. Szczególnie bliski jest nam rynek ukraiński, dlatego też niepokoi nas pogorszenie sytuacji ekonomicznej i politycznej w tym kraju. Staramy się wspierać naszych ukraińskich partnerów handlowych, gdyż przez wiele lat zbudowaliśmy z nimi nie tylko biznesowe, ale i przyjacielskie relacje.

Wspomniała Pani o działalności szkoleniowej – czy warsztaty wulkanizacyjne chętnie korzystają z oferty kursów? Które szkolenia cieszą się największą popularnością?

Nasz standardowy program szkolenia obejmuje technologię napraw ogumienia oraz obsługę koła, czyli montaż, demontaż i wyważanie oraz zagadnienia związane z TPMS. Kolejnym z elementów programu jest przekazywanie wiedzy z zakresu warsztatowej instalacji pneumatycznej. Największą popularnością nasze szkolenia cieszą się wśród osób zaczynających działalność, ale nie brak też uczestników z wieloletnią praktyką w zawodzie. Szkolenia prowadzimy w małych grupach, dlatego też możemy dostosować program do oczekiwań i poziomu kursantów. Większą część szkolenia obejmują zajęcia praktyczne. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje stosowny certyfikat.  Na życzenie klientów prowadzimy również szkolenia wyjazdowe w ich warsztatach. Umożliwia to przeszkolenie wszystkich uczestników w miejscu ich pracy. Może się wydawać, że naprawa opony osobowej nie jest zbyt skomplikowana, mimo to wymaga ona zastosowania określonych procedur, niejednokrotnie pomijanych nawet przez doświadczonych pracowników. Nieprawidłowa naprawa ma wpływ na bezpieczeństwo i może spowodować nieprzewidywalne i kosztowne konsekwencje dla warsztatu.

Powoli zbliżamy się do końca roku 2014 – jaki był to czas dla firmy Świstowski i jakie są priorytety działalności w roku 2015?

Rok 2014 jest kolejnym rokiem stabilnego wzrostu dla naszej Spółki. W roku 2015 zamierzamy kontynuować naszą strategię, dbać o jakość zarówno produktów, jak i świadczonych przez nas usług, co – mamy nadzieję – przyczyni się do wzmocnienia naszej pozycji na rynku oraz wzrostu satysfakcji naszych klientów.

Dowiedz się więcej

,,Wystarczy słuchać ludzi i wszystko będzie dobrze” – wywiad z Jerzym Malińskim z organizacji MOVEO
,,Wystarczy słuchać ludzi i wszystko będzie dobrze” – wywiad z Jerzym Malińskim z organizacji MOVEO

W dzisiejszych czasach niemal każda grupa zawodowa potrzebuje silnej reprezentacji, która będzie w jej imieniu patrzeć na ręce urzędnikom. Wyjątkiem nie jest branża warsztatowa – ją zjednoczyć ma organizacja MOVEO. O misji i priorytetach projektu opowiedział nam Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego MOVEO.   Projekt MOVEO ma w swojej misji służyć zarówno kierowcom samochodów jak […]

,,Plan ekspansji na rynki środkowoeuropejskie” – wywiad z Rafałem Woźnym z Borg & Beck
,,Plan ekspansji na rynki środkowoeuropejskie” – wywiad z Rafałem Woźnym z Borg & Beck

Borg & Beck to jedna ze znanych w Europie Zachodniej marek części motoryzacyjnych, o której w Polsce… mało kto słyszał. W najbliższym czasie powinno się to zmienić, gdyż firma planuje ofensywę na polski rynek. Na nasze pytania odpowiedział Rafał Woźny, Manager ds. sprzedaży produktów Borg & Beck w Polsce. To pytanie może wydać się Panu […]

Kalendarz Świstowski SA na rok 2015
Kalendarz Świstowski SA na rok 2015

Firma Świstowski SA, specjalizująca się w dystrybucji wyposażenia warsztatowego, przygotowała dla swoich klientów kalendarz ścienny na rok 2015. O kalendarz można pytać w oddziałach firmy. Firma Świstowski S.A. pragnie podziękować wszystkim Klientom i Partnerom za zaufanie i współpracę w 2014 roku i życzy pomyślności i sukcesów w Nowym 2015 Roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 2 lipca 2015, 6:39 0 0

zawory i ciężarki klejone mają od Baolong Shanghai Automotive (www.baolong.biz) który jest liderem w dostawie OE dla Forda,VW,Tesla, Chrysler etc, Jakość przednia

Odpowiedz