7 pytań do… Wojciecha Głowatego z Corteco

14 maja 2014, 23:22

Wojciech Głowaty, Country Manager firmy Corteco na rynek polski i słowacki, odpowiedział na kilka pytań w ramach naszego cyklu. Przedstawił nie tylko plany własnej firmy, ale także solidną prognozę na temat rozwoju rynku w najbliższych latach.

Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to…

dalsze zwiększanie udziału w rynku w kluczowych produktach, takich jak uszczelnienia czy elementy kontroli drgań oraz wzrost sprzedaży pozostałych grup produktowych – filtrów kabinowych i zestawów naprawczych do przekładni w celu wzmocnienia rozpoznawalności marki Corteco wśród klientów handlowych i warsztatów.

Produktem, który będziemy szczególnie promować w najbliższych miesiącach jest…

Ze względu na dużą dywersyfikację grup produktowych nasze działania w najbliższym czasie będą skoncentrowane na dwóch kluczowych produktach: poduszkach silnika i skrzyni biegów oraz filtrach kabinowych. Produkty te mają najszerszą i najnowocześniejszą ofertę dla rynku niezależnego, pochodzącą od niekwestowanego lidera pierwszego wyposażenia wśród producentów europejskich.

Tym, co wyróżnia nasze produkty na rynku jest…

różnorodność produktów zawsze dopasowanych do aktualnego rynku pojazdów, jakość oryginalnego wyposażenia bez alternatywy w postaci tańszych zamienników – ponieważ cena jest dobrze ulokowana na rynku, unikatowość oferty (zestawy naprawcze do przekładni, filtry silnikowe), atrakcyjna sieć dystrybucji – gwarantująca uzyskiwanie korzystnych marż na każdym poziomie dystrybucji.

Największą szansę na poprawę wyników sprzedaży, upatrujemy w…

Jesteśmy, wraz z naszymi dystrybutorami, zadowoleni z przyrostów osiąganych drogą organicznej, ale też i ustawicznej pracy z produktami na poziomie warsztatu i hurtowni.

W przypadku naszych produktów, cena jest…

jedną z kluczowych cech produktów i sprzyja osiąganiu satysfakcji ekonomicznej na każdym etapie sprzedaży. Jest też odzwierciedleniem jakości produktów masowego producenta oryginalnego wyposażenia.

Za największe zagrożenie dla naszej pozycji rynkowej uważamy…

niczym nieuzasadnione zorientowanie handlowców i warsztatowców na produkty o niskiej cenie i ryzykownej jakości oraz nieumiejętność właściwej argumentacji przy oferowaniu produktów „z górnej półki”. Jest to następstwem wciąż za małej ilości szkoleń produktowych oferowanych przez producentów, dystrybutorów, jak również braku chęci uczestniczenia w tych szkoleniach przez pracowników hurtowni i warsztatów.

Polski rynek części zamiennych w najbliższych latach będzie…

stale przyrastał w umiarkowanym tempie. Polska jest liderem europejskim, jeżeli chodzi o procentowy udział rynku niezależnego w całym rynku napraw samochodów (w Polsce ok. 2/3 przypada na Aftermarket, podczas gdy w Europie jest to w najlepszym przypadku 1/3). Jest to spowodowane przede wszystkim tradycyjnym preferowaniem zakupu samochodów z drugiej ręki (coraz młodszych wiekowo) w innych krajach UE, a nie u rodzimych autoryzowanych dealerów. Również floty samochodów firmowych, pomimo zakupu w polskich sieciach, dość szybko przechodzą w zakresie podstawowych napraw do rynku wtórnego.

W dalszym ciągu będzie postępować konsolidacja rynku i firmy handlowe, które w dniu dzisiejszym nie potrafią zarabiać na rozwój, w najbliższych latach zostaną przejęte przez dużych graczy rynkowych albo po prostu zakończą działalność, nierzadko ogłaszając upadłość. Wraz ze wzrostem ceny robocizny w warsztatach niezależnych (a dzisiaj jest ona jedną z najniższych w Europie) będzie też wzrastać popyt na części markowe, gdyż tylko one są w stanie zapewnić środki na bezpieczny rozwój serwisów.

Dowiedz się więcej

7 pytań do… Barbary Masłowskiej z TEXA Poland
7 pytań do… Barbary Masłowskiej z TEXA Poland

Texa jest producentem urządzeń do obsługi klimatyzacji, testerów diagnostycznych oraz innego typu wyposażenia warsztatowego. O najważniejszych celach oraz planach firmy opowiedziała nam Barbara Masłowska, Managing Director TEXA Poland Sp. z o. o. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… silne zaakcentowanie oferowanych usług, w szczególności Call Center, podniesienie liczby klientów aktualizujących oprogramowanie w testerach […]

7 pytań do… Moniki Maciejewskiej z HELLA Polska
7 pytań do… Moniki Maciejewskiej z HELLA Polska

Hella jest działającą globalnie firmą o silnej pozycji na rynku części. Postanowiliśmy poznać najbliższe plany koncernu. W naszym cyklu wzięła udział Monika Maciejewska – Dyrektor Działu Product Management and Marketing w Hella Polska. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… Zbudowanie  centralnej struktury organizacyjnej z  rozbudowanymi działami sprzedaży i marketingu  pozwalającej na zarządzanie i […]

7 pytań do… Sławomira Welezinskiego z firmy Delphi
7 pytań do… Sławomira Welezinskiego z firmy Delphi

Jaki produkt będzie szczególnie promowany przez Delphi w najbliższym czasie? Czego najbardziej obawiają się przedstawiciele firmy? Na te i inne pytania odpowiedział Sławomir Welezinski, dyrektor krajowy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… Stawiamy na rozwój konceptu określanego jako „wokół koła”. W ramach tego programu […]

7 pytań do… Tomasza Chromińskiego z firmy JANMOR
7 pytań do… Tomasza Chromińskiego z firmy JANMOR

JANMOR jest producentem przewodów i cewek zapłonowych. Tomaszowi Chromińskiemu, Dyrektorowi Handlowemu firmy, zadaliśmy kilka pytań, dotyczących aktualnej kondycji i celów polskiego przedsiębiorstwa. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… Poza utrzymaniem dobrych kontaktów handlowych z naszymi dotychczasowymi klientami i pozyskaniem nowych – zarówno w Unii Europejskiej jak i poza nią –  chcemy wydać zupełnie […]

7 pytań do… Bogumiła Papiernioka z firmy Moto-Profil
7 pytań do… Bogumiła Papiernioka z firmy Moto-Profil

Jaką markę produktów szczególnie będzie wspierać sieć Moto-Profil? W czym dystrybutor upatruje szans na poprawę wyników sprzedaży? Na te i inne pytania, w ramach naszego cyklu, odpowiedział Bogumił Papierniok – Dyrektor Zarządzający Moto-Profil Sp. z o.o. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… dalsza promocja sieci partnerskiej ProfiAuto, umacnianie wizerunku Partnerów w sieci i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 maja 2014, 9:12 0 0

Szkolenia Pana Wojciecha są bardzo interesujące, osobiście cenię sobie jego wiedzę na temat uszczelnień i zmysł handlowy.

Odpowiedz