Narzędzia z pomysłem – wywiad z właścicielami firmy Mark-Moto

, 27 stycznia 2014, 9:44

Mark-Moto to firma rodzinna specjalizująca się w produkcji narzędzi warsztatowych według własnego projektu lub pomysłu mechaników. O sposobie funkcjonowania firmy rozmawialiśmy z właścicielami – Przemysławem i Robertem Dziubała.

W ofercie Mark-Moto można znaleźć wiele bardzo specjalistycznych narzędzi, służących często do naprawy wąskiej grupy aut. Czy w ten sposób staracie się trafić w rynkową niszę?

Przemysław i Robert Dziubała Mark-MotoDokładnie tak. Jako, że wszystko produkujemy sami staramy się być bardzo elastyczni. Zależy nam na tym, by produkować, w miarę możliwości technologicznych, nie tylko te narzędzia, które będą się dobrze sprzedawały lecz także te niszowe, ale również bardzo potrzebne mechanikom.

Firma zaczęła produkować narzędzia w 2007 r., ale istnieje już od ponad ćwierćwiecza. Czym zajmowaliście się wcześniej?

Firmę założył nasz tata – Marek Dziubała w 1988 roku. Zaczynał od sworzni do motocykli, potem były części zamienne do fiata 126p. Firma zawsze starała się mieć kilka gałęzi działalności, takich jak: produkcja na tzw. "pierwszy montaż", produkcja detali według powierzonego rysunku czy eksport części do fiata 500. Obecnie 80% naszej produkcji to narzędzia warsztatowe.

Informujecie, że ok. 25% produkowanych przez Was narzędzi powstało z własnego pomysłu lub pomysłu zaprzyjaźnionych mechaników. Jak wygląda ta współpraca z mechanikami?

Jesteśmy już firmą rozpoznawalną na rynku polskim. Mechanik, który potrzebuje, jak sami to określają – "dziwnego narzędzia" to już wie, że należy zadzwonić do nas. Jeśli takiego narzędzia nie mamy to proponujemy spotkanie bądź przybliżenie przez mechanika, jak te narzędzie miałoby wyglądać. Tak zaczyna się dzień pierwszy produkcji nowego narzędzia.

Czy narzędzia wykonywane na specjalne zamówienie są droższe?

Przeciwnie – często są nawet gratisowe bądź naliczamy tylko koszty materiału. Wkład mechanika to jego pomysł, my wykonujemy narzędzie. Korzystają na tym dwie strony – mechanik na narzędzie, a my rozpowszechniamy je do naszych dystrybutorów.

Narzędzia z Waszej oferty przeznaczone są do naprawy samochodów popularnych na polskim rynku. Czy w dalszej perspektywie planujecie zająć się także rynkami zagranicznymi?

Myślę, że nasze narzędzia przydałyby się mechanikom niezależnie od kraju. Wydaje mi się jednak, że na polskim rynku jest łatwiej przebić się z taką ofertą. I nie chodzi tu o barierę językowa czy inne ograniczenia. Po prostu polski mechanik jest bardzo sprytny i wie, że przy użyciu narzędzia naszej produkcji skraca wielokrotnie czas swojej pracy.

Nasze narzędzia powolutku rozpowszechniamy też u naszych sąsiadów, tj. w Czechach i w Niemczech.

Oprócz produkcji narzędzi, zajmujecie się także wykonywaniem usług na zamówienie: CNC, obróbka, toczenie, szlifowanie…

Jest to bardzo ciekawa, z naszego punktu widzenia, gałąź naszej działalności. W 2013 roku poświeciliśmy jej sporo czasu. Najważniejsze w dziedzinie jest ciągłe unowocześnianie parku maszynowego i posiadanie bardzo dobrych operatorów i programistów CNC. W 2013 roku zakupiliśmy dwie nowe maszyny, a do kwietnia 2014 roku zamierzamy poszerzyć park maszynowy o jeszcze jeden automat tokarski.

Gdzie można zapoznać się z Waszą ofertą? Czy planujecie wziąć udział w targach branżowych?

Z naszą ofertą można zapoznać się na naszej stronie www.mark-moto.com.pl, jak i u naszych dystrybutorów. Nasze narzędzia znajdują się właściwie we wszystkich sieciach hurtowni motoryzacyjnych w Polsce, m.in. AD, Auto-Land, Auto Partner, Inter Cars, Moto-Profil i wielu innych. Można je kupić także na Allegro, gdzie naszym głównym dystrybutorem jest firma M-Hurt.

W 2014 roku zamierzamy wystawić nasze produkty na dwóch imprezach targowych. Będą to targi ProfiAuto firmy Moto-profil oraz targi firmy Auto Land. Nasz towar będą prezentowali także nasi dystrybutorzy na marcowych targach poznańskich TTM oraz na targach Inter Cars.

Z jakimi planami/postanowieniami firma Mark-Moto wchodzi w Nowy Rok?

2014 będzie rokiem inwestowania w rozpoznawalności naszej marki. Będziemy się starali pokazać, że w Polsce są jeszcze firmy, produkujące polskie, dobre narzędzia, że nie tylko "chińszczyzną" nasz kraj żyje (śmiech).

Będziemy się starali wprowadzić do oferty następne 50-60 narzędzi oraz dokupić jeszcze jeden automat tokarski do naszego parku maszynowego. A po jego uruchomieniu będziemy się starać o certyfikat ISO 9001.

Dowiedz się więcej

,,Polscy kierowcy chcą markowych produktów” – wywiad z Piotrem Wajszczykiem z Philips Automotive Lighting
,,Polscy kierowcy chcą markowych produktów” – wywiad z Piotrem Wajszczykiem z Philips Automotive Lighting

Piotr Wajszczyk, Dyrektor Biura Sprzedaży na Europę Centralną w Philips Automotive Lighting, udzielił nam krótkiego wywiadu, w którym podsumował miniony rok oraz wspomniał o planach swojej firmy na najbliższe 12 miesięcy. Jak ocenia pan sytuację na rynku w minionym, 2013 roku? Z zadowoleniem obserwujemy kolejne przejawy wychodzenia polskiej gospodarki z kryzysu, co coraz wyraźniej odczuwamy […]

,,Myśl globalnie, działaj lokalnie” – wywiad z Karolem Proznerem z EUROPART Polska S.A.
,,Myśl globalnie, działaj lokalnie” – wywiad z Karolem Proznerem z EUROPART Polska S.A.

Dystrybutor części do pojazdów ciężarowych Europart Holding GmbH prowadzi konsekwentną ekspansję na wielu światowych rynkach. Także polski oddział firmy rozwija się dynamicznie. O szczegółach opowiedział nam prezes sieci sprzedaży EUROPART Polska S.A., Karol Prozner. Od kiedy jesteście Państwo dystrybutorem części zamiennych do pojazdów użytkowych na rynku europejskim? Początki Europart sięgają lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Firma […]

Nowe produkty Mark-Moto
Nowe produkty Mark-Moto

Firma Mark-Moto rozszerzyła ofertę o nowe produkty. Są to narzędzia do obsługi popularnych modeli grupy VW oraz Jeepa. Nowe produkty Mark-Moto to: Ściągacz  tulejek tylnej osi – Volkswagen / Audi / Seat  po 2004 roku (war311) Adaptery do sworzni zwrotnicy góra –  Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler (war312) Prasa do sworzni zwrotnicy górnego – Cherokee, Grand […]

,,Mamy co najmniej 50% udziału w polskim rynku” – wywiad z właścicielem firmy Caffaro
,,Mamy co najmniej 50% udziału w polskim rynku” – wywiad z właścicielem firmy Caffaro

Caffaro jest producentem rolek i napinaczy, który w swoim segmencie polskiego rynku ma niezwykle silną pozycję. W jaki sposób polskiej firmie udało się przekonać do siebie klientów? Na to i inne pytania odpowiedział właściciel firmy – Leszek Szafarski. Jakim udziałem w polskim rynku może obecnie pochwalić się Caffaro? Jak jest z ekspansją zagraniczną? Mamy co […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 2 lutego 2014, 15:24 0 0

Panowie moje gratulacje, z radością widzę jak rozwija się Wasza firma. Zakupy u Was to zawsze przyjemność. Pozdrawiam serdecznie Jędrzej Wojtkowiak, hurtownia motoryzacyjna Rodon.

Odpowiedz

Anonim, 3 lutego 2014, 20:25 0 0

tesam ma szersza oferte

Odpowiedz

Anonim, 4 lutego 2014, 9:48 0 0

jeśli weźmiemy pod uwagę jakość produktu to szersza oferta nie robi wrażenia :) pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 13 marca 2014, 19:14 0 0

Uwazam ze jakość jest kiepska ale ciesza czeste nowosci

Odpowiedz