Kompleksowe wyposażenie warsztatów od A do Z – wywiad z Tomaszem Gawrylczykiem z firmy Sosnowski Sp. z o.o.

10 października 2013, 9:37

Firma Sosnowski specjalizuje się w wyposażeniu warsztatów, myjni samochodowych oraz stacji kontroli pojazdów. W swojej ofercie posiada usługę „Global Project – realizacje pod klucz”. Ta usługa cieszy się coraz większą popularnością w naszym kraju. O szczegóły zapytaliśmy Tomasza Gawrylczyka – Marketing Managera firmy.

Oferujecie kompleksowe wyposażenie warsztatów. Czy na życzenie klienta jesteście w stanie wykonać całość prac wewnątrz warsztatu czy część z nich zlecacie firmom zewnętrznym?

Nasza oferta to nie tylko kompleksowe wyposażenie warsztatów i stacji kontroli pojazdów. Przede wszystkim są to realizacje „pod klucz” obiektów motoryzacyjnych takich jak warsztaty naprawcze, stacje kontroli pojazdów, autoryzowane stacje obsługi oraz myjnie. Oznacza to, że wykonujemy absolutnie wszystkie prace związane z uruchomieniem takich obiektów. Zrealizowaliśmy już kilkadziesiąt takich kompleksowych realizacji na terenie całego kraju. Praca z klientem zaczyna się już na etapie projektu budowlanego. Architekci, którzy projektują obiekty motoryzacyjne trzymają się pewnych standardów, ale dzięki naszej wiedzy dotyczącej specyfiki urządzeń, sposobu ich montażu i technologii napraw jesteśmy wspólnie w stanie lepiej zaprojektować wnętrze obiektu i bardzo często wygospodarować dodatkowe stanowisko pracy. Pamiętamy, że dla warsztatu pracują tylko wygodne stanowiska pracy, a nie puste, niewykorzystane powierzchnie.

Dzięki naszemu doświadczeniu projekty spełniają wszelkie wymogi formalne i uzyskanie pozwolenia na budowę jest zawsze formalnością. Samą budową zajmuje się firma budowlana działająca w naszych strukturach. Wykonujemy wszystkie prace budowlane, poczynając od fundamentów, konstrukcji ścian, instalacji, kończąc na wykończeniu wnętrza i zagospodarowania terenu na zewnątrz obiektu. Następnie przychodzi czas na kompleksowe wyposażenie i pierwszy rozruch wszystkich urządzeń. Ostatnim etapem są odbiory budowlane, odbiory Sanepidu, Straży Pożarnej, odbiory UDT, PiNB, TDT i w końcu przekazanie obiektu do użytkowania. Jak zatem widać, w naszym przypadku, pod hasłem „kompleksowe wyposażenie warsztatów” kryje się profesjonalna obsługa klienta od A do Z bez względu na skalę inwestycji.

Sosnowski wyposaża zarówno warsztaty niezależne jak i ASO. Czy te pierwsze również decydują się na kompleksową usługę czy raczej zamawiają pojedyncze urządzenia?

Warsztaty, które istnieją na rynku już jakiś czas posiadają najpotrzebniejsze urządzenia do pracy. W takim przypadku raczej możemy mówić o doposażeniu warsztatu w nowe maszyny, czy wymianie urządzeń na nowsze, lepsze, wydajniejsze. Cały czas powstają jednak nowe warsztaty. Inwestorzy bardzo często decydują się wówczas na kompleksowe wyposażenie przez jednego dystrybutora urządzeń. Związanie się z jednym dostawcą, jest dla inwestora bardzo wygodne i pozwala zaoszczędzić mu czas i pieniądze. Wyposażając warsztat kompleksowo jesteśmy w stanie zaproponować klientowi bardziej atrakcyjną cenę, niż w przypadku sprzedaży pojedynczego urządzenia. Nie bez znaczenia jest ponad dwudziestoletnie doświadczenie naszej firmy i pomoc już na etapie projektowania warsztatu. Późniejsze usługi serwisowe również są dla klienta tańsze, jeśli o wszystkie urządzenia dba jedna firma.

Która realizacja z ostatnich miesięcy była Pana zdaniem szczególna? Proszę o niej opowiedzieć.

Na uwagę zasługuje wiele realizacji. Dla mnie najciekawsze są jednak te realizacje, które wymagają niestandardowego podejścia. To one wyzwalają energię. Jakiś czas temu zgłosił się do nas klient, aby pomóc mu zaprojektować warsztat. Niby nic skomplikowanego, ale chodziło o to, aby zmieścić określoną ilość podnośników, zapewnić wystarczającą ilość miejsca do pracy, a przy tym, żeby to wszystko wyglądało ładnie i estetycznie. Był jednak pewien szkopuł. Pod warsztatem znajdowały się pomieszczenia magazynowe, więc zastosowanie podnośników podposadzkowych nie było tak proste jak na pierwszy rzut oka się wydawało. Przy współpracy inwestora, projektanta i naszych technologów udało się wprowadzić poprawki do projektu budowlanego, zmienić położenie niektórych ścian i ostatecznie zamontować podnośniki wg życzenia klienta. Ostatecznie wszyscy byli zadowoleni, i o to chodzi.

Jakie są orientacyjne koszty pełnego wyposażenia warsztatu? Ile musi odłożyć ktoś, kto dopiero otwiera firmę – dysponuje pustym budynkiem do zaadaptowania na warsztat?

Oczywiście wszystko zależy od tego, komu ma służyć taki warsztat, czy ma mieć jakąś specjalizację np. elektromechanika, naprawa automatycznych skrzyń biegów, czy chodzi o ogólną mechanikę pojazdową. W każdym z wymienionych przypadków dobór urządzeń będzie podyktowany specjalizacją warsztatu. Odrębną kwestią jest standard w jakim inwestor zdecyduje się wyposażyć swój warsztat. Obecnie oferta wyposażenia warsztatów jest bardzo bogata, nie brakuje ofert tanich chińskich urządzeń. My jednak, skupiamy się na jakości i oferujemy sprzęt znanych i cenionych europejskich producentów. Dobry sprzęt warsztatowy już na wstępie pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną, bowiem klient, który odwiedza warsztat chce być przekonany, że oddaje auto w ręce profesjonalistów, a profesjonalny sprzęt go w tym utwierdzi. Odrębną kwestią jest jakość i trwałość markowych urządzeń, ale to temat na dłuższą wypowiedź.

Nie bez znaczenia jest też wielkość obiektu, w której inwestor chce otworzyć warsztat, bo ta często determinuje wybór urządzeń, zwłaszcza tych o dużych gabarytach jak podnośniki, montażownice do kół, wyważarki. W ofercie posiadamy urządzenie o różnych rozmiarach, ale trzeba pamiętać też, że nie na każdej montażownicy czy wyważarce będziemy w stanie obsłużyć dowolny rozmiar koła, nawet jeśli mówimy tylko o samochodach osobowych. Wymieniłem już chyba podstawowe kryteria, które musi brać pod uwagę inwestor. Wobec tak szerokich możliwości trudno jest podać kwotę, która odzwierciedlałaby potrzebny zasób środków na taką inwestycję. Mogę jednak zapewnić wszystkich inwestorów, że dobór urządzeń przez nas jest zawsze podyktowany wyżej wspomnianymi zależnościami jak również możliwościami finansowymi inwestora. Dlatego zachęcamy do kontaktu już na etapie projektowania warsztatu, a nie dopiero po wyborze urządzeń.

Oferujecie klientom podpisywanie tzw. umów serwisowych. Na czym w skrócie one polegają?

Umowy serwisowe to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy właściciela warsztatu, czy stacji kontroli pojazdów. Dzięki regularnym przeglądom unikamy kosztownych napraw i przestojów w pracy urządzenia. Nie bez znaczenia jest fakt, że inwestor nie musi pamiętać o regularnym serwisowaniu niektórych urządzeń, bo my pamiętamy o tym za niego. Mowa tu szczególnie o ustawie o urzędzie dozoru technicznego, która nakłada obowiązek regularnego serwisowania podnośników. Dzięki umowie właściciel warsztatu nie ryzykuje i ma pewność, że wszystkie terminy będą dotrzymane.

Umowa serwisowa obejmuje dowolną liczbę urządzeń, to inwestor decyduje które urządzenia obejmie programem ochronnym. W ramach umowy oferujemy również unikatową na rynku usługę „Emergency Call” – czyli telefoniczne wsparcie techniczne naszych serwisantów, od poniedziałku do piątku w godzinach 7-20, a w soboty 9-15. Telefonicznie udzielamy instruktażu, porady lub przyjmujemy zgłoszenie usterki. Często drobne usterki, czy nieprawidłowości w pracy urządzenia da się wyeliminować samemu po konsultacji telefonicznej z naszym serwisantem, unikając przestoju w pracy urządzenia w oczekiwaniu na serwis. Dla tych klientów uruchomiony jest specjalny numer telefonu który zawsze będzie przekierowany do właściwej osoby.

Po kraju kursuje Wasz DEMOVAN. Czy akcja jak do tej pory przynosi zamierzony skutek?

Akcja z DEMOVANEM jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Jest wiele urządzeń, które potencjalny klient chce obejrzeć i wypróbować przed zakupem. Jeszcze tydzień temu nasz DEMOVAN jeździł po Polsce, prezentując nowe urządzenia do serwisowania klimatyzacji na nowy czynnik chłodniczy. Obecnie przygotowujemy się do akcji z urządzeniami do obsługi ogumienia. Choć popularność DEMOVANA nie jest jeszcze tak duża jak byśmy chcieli – wynika to z niewiedzy klientów, że oferujemy taką wizytę – to bezpośredni kontakt z klientem, możliwość obcowania z maszyną, spróbowania samemu jak działa zawsze przynosi pozytywny skutek. I nawet, jeśli klient nie kupi danego urządzenia, to zapamięta naszą wizytę i będzie wiedział, że zawsze może liczyć na profesjonalną prezentację urządzenia. Zgłoszenia na wizyty Demowana przyjmujemy telefonicznie, ale również na naszej stronie internetowej www.sosnowski.pl

Dowiedz się więcej

,,Jak najbliżej klienta” – wywiad z Piotrem Boruckim z firmy Tip-Topol
,,Jak najbliżej klienta” – wywiad z Piotrem Boruckim z firmy Tip-Topol

Tip-Topol ma już 25 lat. Obok takiego jubileuszu nie można przejść obojętnie, zwłaszcza że firma wciąż jest na fali wznoszącej i odnosi kolejne sukcesy. Na nasze pytania odpowiedział Piotr Borucki – syn założyciela firmy Tip-Topol, pełniący obecnie funkcję Dyrektora Programu Oponiarskiego. Ćwierć wieku to bardzo długo, jeśli weźmiemy pod uwagę jak wiele przemian dokonało się […]

,,Profesjonalny prostownik i tester akumulatorów to podstawa” – wywiad z ekspertem z firmy Exide
,,Profesjonalny prostownik i tester akumulatorów to podstawa” – wywiad z ekspertem z firmy Exide

Pierwsze przymrozki to sygnał, że już czas, by przygotować się do sezonu wymiany akumulatorów. Kilkoma cennymi wskazówkami podzielił się z nami Krzysztof Najder z firmy Exide Technologies S.A. Ekspert radzi między innymi jak poprawnie dobrać akumulator do samochodu i uniknąć błędów w jego montażu. Przed nami zima, a więc sezon wymiany akumulatorów. Faktem jest, że […]

,,Zajmując się niszowym produktem, musimy oferować najszerszą gamę” – wywiad z Krzysztofem Burzyńskim z Moto Remo
,,Zajmując się niszowym produktem, musimy oferować najszerszą gamę” – wywiad z Krzysztofem Burzyńskim z Moto Remo

Na polskim rynku części zamiennych kluczem do sukcesu bywa specjalizacja. Taką strategię obrała firma Moto Remo, która buduję pozycję eksperta od turbosprężarek. Na nasze pytania odpowiedział współwłaściciel firmy – Krzysztof Burzyński. W październiku firma obchodzi jubileusz 20-lecia. Jak zmieniła się przez ten okres i jakie były najważniejsze decyzje, które wpłynęły na jej dzisiejszą organizację i […]

,,Nie boimy się dobrej rywalizacji z konkurencją” – wywiad z Prezesem Zarządu Italcom
,,Nie boimy się dobrej rywalizacji z konkurencją” – wywiad z Prezesem Zarządu Italcom

Firma Italcom istnieje już od ponad 20 lat, od początku specjalizując się w branży wyposażenia warsztatowego. Jest to specyficzny i interesujący segment rynku motoryzacyjnego, o czym przekonała nas rozmowa z Grzegorzem Kazimierskim, Prezesem Zarządu Italcom. Italcom to firma z doświadczeniem i już 20-letnią historią. Większość firm zakładanych w tamtych burzliwych czasach musiała poradzić sobie z […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 17 października 2013, 7:15 0 0

Sosnowski to spoko firma ale serwis drogi takich małych firm na niego nie stać chodzi mi że takich jednoosobowych jak moja

Odpowiedz