,,Z Ferrari współpracujemy od początku lat 90.” – wywiad z Piotrem Podrażką z firmy Delphi

, 19 czerwca 2013, 13:16

Firma Delphi sukcesywnie wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego. Na kilka naszych pytań odpowiedział Piotr Podrażka – Manager ds. Marketingu w Europie Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions

Piotr Podrażka DelphiSpotykamy się w czasie zwiedzania stoiska Delphi na targach ProfiAuto Show 2013. Jakie są najważniejsze punkty dzisiejszej ekspozycji?

Prezentujemy pełną ofertę produktową części zamiennych  Delphi w Polsce. Począwszy od amortyzatorów, układów hamulcowych, układów zawieszenia i kierowniczych, klimatyzacji i  diagnostyki. Na stoisku można zapoznać się z tymi specyfikacjami naszych produktów, które nie są widoczne gołym okiem. Cytując nasz slogan reklamowy – najwyższe parametry znajdziesz wewnątrz. Delphi w swojej ofercie posiada unikalną konstrukcję sprężarki klimatyzacji CVC. Zwiedzający mają okazję zobaczyć jej przekrój i przekonać się o jej zaletach. Ponadto dostępne jest stanowisko demonstracyjne urządzeń diagnostycznych. Nasz specjalista w tym zakresie jest w stanie zaprezentować wszystkie ich opcje i możliwości.

Niedawno świat obiegła informacja o bliskiej współpracy Delphi i Ferrari przy konstruowaniu najnowszego auta – limitowanego F10 LaFerrari. To świetna okazja, by uświadomić ludziom, jak wiele części na pierwszy montaż samochodów dostarcza Delphi. Czy współpraca z włoską marką będzie kontynuowana?

Firma Delphi współpracuje z marką Ferrari od początku lat 90-tych, wspólnie opracowując i współprojektując systemy klimatyzacji i układu elektryczno-elektronicznego spełniające wysokie wymagania Ferrari co do ich wydajności i jakości. Zakład Delphi w Ostrowie Wielkopolskim praktycznie od samego początku jest zaangażowany w tę współpracę.

W 2008 roku koncern Delphi opracował i dostarczył dla Ferrari kompletny system klimatyzacji, włączając w to dwustrefowe ogrzewanie, wentylację i klimatyzację (HVAC), skraplacz, wraz ze zintegrowanym odbiornikiem/osuszaczem, najnowszej generacji kompaktowy kompresor o zmiennej mocy – dostosowany do tego, by adaptować się do wysokiej prędkości silnika i dużych przyspieszeń, głowicę sterującą i oprogramowanie oraz dodatkowe komponenty systemu, takie jak przewody, filtry i czujniki temperatury.  Zakład w Ostrowie Wielkopolskim opracował i wytwarzał skraplacz i parownik do tego układu klimatyzacji.

Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie, pokazano najnowszy model Ferrari, LaFerrari, do którego koncern Delphi opracował system klimatyzacji wykorzystujący sprężarkę elektryczną i zaprojektowany tak, by spełniał wymagania napędów elektrycznego i hybrydowego zapewniając tym samym lepszą ekonomikę spalania, zwiększając moc silnika oraz umożliwiając sterowanie chłodzeniem akumulatorów systemu hybrydowego. System ten wykorzystuje również opracowany we współpracy z polskimi inżynierami z ośrodka badawczo-rozwojowego w Ostrowie Wlkp. wymiennik ciepła (schładzacz) chłodzący akumulatory.

Czy może Pan powiedzieć, z którymi producentami samochodów Delphi współpracuje, dostarczając gotowe rozwiązania na pierwszy montaż?

Współpracujemy ze wszystkimi producentami samochodów na świecie, dostarczając im nowoczesne  rozwiązania i technologie: elektronikę, układy klimatyzacji, systemy zarządzania pracą silnika, etc.

Delphi często przedstawia na międzynarodowych targach swoje najnowsze rozwiązania koncepcyjne. Dotyczą one aktywnego bezpieczeństwa pojazdów, sterowania mediami, napędów hybrydowych i elektrycznych. Jak będą wyglądały samochody za kilka, kilkanaście lat, jeśli pomysły Delphi wejdą w życie?

Delphi koncentruje się na technologiach, produktach oraz usługach, które są…czytaj dalej


Delphi testerDelphi często przedstawia na międzynarodowych targach swoje najnowsze rozwiązania koncepcyjne. Dotyczą one aktywnego bezpieczeństwa pojazdów, sterowania mediami, napędów hybrydowych i elektrycznych. Jak będą wyglądały samochody za kilka, kilkanaście lat, jeśli pomysły Delphi wejdą w życie?

Delphi koncentruje się na technologiach, produktach oraz usługach, które są w zgodzie z najnowszymi trendami w branży, a użytkownikom samochodów pozwalają na nieustającą łączność ze światem podczas jazdy.

Odpowiadając na potrzeby swoich klientów, Delphi opracowuje innowacyjne rozwiązania, które umożliwiają kierowcy koncentrowanie się na kierowaniu pojazdem, podczas jednoczesnego podłączenia nowych systemów komunikacji i rozrywki. Innowacyjne technologie są odzwierciedleniem pasji Delphi i dążenia do zapewnienia bezpieczeństwa jazdy, przy jednoczesnym podniesieniu jakości usług dostępnych dla użytkownika. Są również świadectwem zaangażowania firmy w umożliwienie korzystania ze stałej łączności cyfrowej, zarówno w pojeździe, jak i poza nim. Delphi od lat opracowuje także technologie oraz produkty, które zmniejszają niekorzystny wpływ na środowisko naturalne, dzięki swojej wydajności pozwalają poprawiać ekonomikę spalania.

Posiadamy silne zobowiązania w obszarze badań i rozwoju. W 15 centrach technicznych na całym świecie pracuje dla nas ponad 18.000 specjalistów, inżynierów. Dzięki nowym projektom, firma nadal planuje rozszerzać zakres prac badawczo-rozwojowych w swoich centrach technicznych w Polsce. Nasza recepta na sukces jest bardzo prosta: stworzenie produktu, którego domagają się klienci i który będą sobie cenić. Samochód przyszłości będzie z pewnością jeszcze bardziej skomunikowany ze światem zewnętrznym i w tym obszarze Delphi prezentuje coraz to nowe rozwiązania.

Które produkty z oferty Delphi są najbardziej popularne na polskim Aftermarkecie?

Delphi jest firmą, która dostarcza produkty towarzyszące całemu życiu samochodu. Zaopatruje więc producentów samochodów w elementy przeznaczone na wyposażenie fabryczne, części zamienne OES, a także dostarcza produkty przeznaczone na niezależny rynek części zamiennych. Ideą Delphi jest połączenie gwarantowanej jakości OE z elastycznością, szybkim wprowadzaniem nowych pozycji w asortymencie przeznaczonym na rynek wtórny. Nasza oferta handlowa dla odbiorców na rynku części zamiennych jest bardzo szeroka – od części zawieszenia po najbardziej zaawansowane technologicznie elementy elektroniczne. Dostarczamy również urządzenia diagnostyczne, dzięki którym niezależne serwisy mogą świadczyć swoje usługi.

Oferta Delphi w zakresie części zamiennych historycznie jest najbardziej znana z zakresu układów podwozia. Jako pierwsza firma oferowaliśmy pełną gamę produktów „wokół koła” – amortyzatory, układy hamulcowe i kierownicze i zawieszenia. Tym niemniej gamy w zakresie, których odnotowujemy bardzo znaczący wzrost to układy elektroniki (ponad 400% wzrostu od 2010) oraz ciesząca się wyjątkowo dużym powodzeniem oferta w zakresie klimatyzacji. Wiodącą rolę w tej gamie grają sprężarki o konstrukcji Delphi CVC.

Czy polska oferta Delphi w zakresie przyrządów diagnostycznych będzie rozwijana w najbliższym czasie?

W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek tester diagnostyczny nowej generacji. Najważniejszą modyfikacją testera jest zastosowanie Flight Recordera, pozwalającego na kompleksową diagnostykę większości układów elektronicznych w pojazdach. To czym wyróżnia się to rozwiązanie wśród dostępnych na rynku jest możliwość nagrywania parametrów rzeczywistych w trakcie jazdy nie tylko  związanych z diagnostyką poprzez EOBD, ale również OBDII. W przypadku programu diagnostycznego do samochodów osobowych na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie systemu rozpoznawania numeru VIN, który umożliwia automatyczne wybranie właściwego samochodu z bazy danych numerów VIN/numerów podwozia.

Jak rozwija się sieć serwisowa Delphi i co mogą zyskać polskie warsztaty, które chcą się do niej przyłączyć?

Aktualnie, w Polsce działa ponad…czytaj dalej


Delphi logoJak rozwija się sieć serwisowa Delphi i co mogą zyskać polskie warsztaty, które chcą się do niej przyłączyć?

Aktualnie, w Polsce działa ponad 60 z 770 europejskich warsztatów Delphi Service Center (DSC). Sieć Delphi Service Center organizowana jest przez oficjalnych dystrybutorów części Delphi Diesel w Polsce, przez firmę Inter Cars oraz niezależnie przez firmę JR Motors. Proces tworzenia warsztatów rozpoczął się w czerwcu 2008 roku i jest ciągle kontynuowany. W planach Delphi jest stworzenie sieci skupiającej około 200 warsztatów Delphi Service Center, które będą w stanie w pełni zabezpieczyć potrzeby klientów w obszarze napraw systemów Delphi CommonRail.

Warsztaty zrzeszone w sieci Delphi Service Center (DSC) mają dostęp do najnowocześniejszych części zamiennych Delphi, odpowiadających jakością jakości wyposażenia fabrycznego i są w stanie serwisować oraz naprawiać produkowane dzisiaj nowoczesne samochody, również te, wyposażone w technologie spełniające normy Euro 5.

Warsztaty należące do Delphi Service Center Diesel oferują klientowi kompleksowe rozwiązanie dotyczące naprawy pojazdu, posiadając dostęp zarówno do podzespołów nowych jak i po regeneracji. Delphi zapewnia warsztatom należącym do sieci wsparcie marketingowe, wsparcie techniczne, dostęp do narzędzi specjalistycznych i narzędzi diagnostycznych oraz dostęp do części zamiennych.

System stworzony przez Delphi umożliwia współpracę poszczególnych warsztatów należących do różnych sieci. Warsztaty sieci Delphi Diesel Service są dostawcą regenerowanych fabrycznie wtryskiwaczy i pomp CommonRail dla warsztatów należących do modułu Diesel sieci Delphi Service Center.

Kiedy i w jakich okolicznościach usłyszymy coś nowego na temat Delphi?

Delphi posiada zobowiązania w obszarze badań i rozwoju. Firma zainwestowała w 2012 roku 1,2 miliona USD w badania, rozwój, inżyniering. Dzięki nowym projektom, firma nadal planuje rozszerzać zakres prac badawczo-rozwojowych w swoich centrach technicznych w Polsce. W związku z rozpoczętym w ubiegłym roku projektem konsolidacji Delphi w Krakowie, który ma na celu zapewnić wsparcie dla bieżących oraz przyszłych projektów naszych klientów, w ostatnich miesiącach Delphi prowadzi intensywną akcję rekrutacyjną do swojego Centrum Technicznego w Krakowie.

Jako wparcie marketingowe oferujemy uruchomiony w 2010 program lojalnościowy Delphi Team Club. Na chwilę obecną zrejestrowało się w nim ponad 5 500 warsztatów i sklepów. Jego odmiana obecnie jest rozwijana w krajach Europy Centralnej, takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Bułgaria, Rumunia, a także w Rosji. Cieszy się tam bardzo dużym zainteresowaniem. W najbliższym czasie w jego ramach będziemy oferować atrakcyjne akcje dające możliwość pozyskania cennych nagród.

Dowiedz się więcej

,,Staramy się utrzymać swoją wysoką pozycję”- wywiad z Andrzejem Gajdzińskim z Tenneco Polska
,,Staramy się utrzymać swoją wysoką pozycję”- wywiad z Andrzejem Gajdzińskim z Tenneco Polska

Marki firmy Tenneco – Monroe oraz Walker dostarczają wiele części na pierwszy montaż dla producentów samochodów. Ta sama technologia dostępna jest na rynku wtórnym. W czasie targów ProfiAuto 2013, rozmawialiśmy z Regional Managerem Tenneco Automotive Poland, Andrzejem Gajdzińskim. Najważniejszy punkt ekspozycji Tenneco podczas targów to… Andrzej Gajdziński: Chcemy zwrócić uwagę zwiedzających na całą naszą gamę […]

febi na ProfiAuto Show 2013 – wywiad z Magdaleną Kowalską z Febi Polska
febi na ProfiAuto Show 2013 – wywiad z Magdaleną Kowalską z Febi Polska

Jedną z największych atrakcji targów ProfiAuto Show 2013 był Volkswagen T2, zdobiący stoisko marki febi. Firma wykorzystała wiele części ze swojej oferty do odrestaurowania pojazdu. O przebiegu targów i ekspozycji febi rozmawialiśmy z Magdaleną Kowalską z Febi Polska. Czy febi może zaliczyć te targi do udanych? Magdalena Kowalska: Targi zaliczamy do bardzo udanych. Staraliśmy się […]

Nowa linia w ofercie Nissens – sprężarki klimatyzacji – wywiad z przedstawicielem firmy Nissens
Nowa linia w ofercie Nissens – sprężarki klimatyzacji – wywiad z przedstawicielem firmy Nissens

Oferta firmy Nissens – producenta chłodnic i elementów układów termicznych, niedawno poszerzyła się o linię sprężarek klimatyzacji. O nowych, jak i dobrze znanych produktach Nissens, rozmawialiśmy z Arturem Gołembniakiem, managerem sprzedaży Nissens na rynek polski. Spotykamy się na targach ProfiAuto. Które produkty Nissens są szczególnie promowane na stoisku? Mamy bardzo szeroką i ciekawą ofertę części […]

,,Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop to wyzwanie dla warsztatów” – wywiad z Adamem Potępą z Johnson Controls
,,Akumulator w pojazdach z systemem Start-Stop to wyzwanie dla warsztatów” – wywiad z Adamem Potępą z Johnson Controls

Producenci akumulatorów w ostatnich latach muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami, jakie stawiają nowe przepisy dotyczące ekologii. Na temat technologii Start-Stop oraz ofercie produktowej Johnson Controls, rozmawialiśmy z Adamem Potępą – Key Account Coordinator’em firmy. W minionym roku finansowym firma Johnson Controls  sprzedała ponad milion akumulatorów – co się przyczyniło do tego sukcesu, i jak […]

,,Postęp technologiczny dosięgnął termostatów” – wywiad z Tomaszem Małkowskim z firmy IHR
,,Postęp technologiczny dosięgnął termostatów” – wywiad z Tomaszem Małkowskim z firmy IHR

Termostat to część, która rzadko sprawia, że samochód ulega awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę, dlatego często jest niedoceniany przez kierowców i mechaników. Ma jednak wpływ na pracę silnika, a także na jego żywotność. O tym niepozornym podzespole rozmawialiśmy z Tomaszem Małkowskim z firmy IHR, reprezentującym markę Wahler. Termostat wydaje się nieskomplikowaną częścią. Co jest istotne przy […]

Układ kierowniczy i zawieszenia – nowe części i katalog Delphi
Układ kierowniczy i zawieszenia – nowe części i katalog Delphi

Firma Delphi wprowadziła 98 nowych numerów części, uzupełniających program przeznaczony do napraw układów kierowniczych i zawieszenia. Firma wprowadziła też nową edycję europejskiego katalogu części układów kierowniczych i zawieszenia. Nowości Delphi W katalogu zawarta jest wiodąca oferta komponentów dla układów kierowniczego i zawieszenia, przeznaczonych dla pojazdów wyprodukowanych w Europie i w Azji, obejmująca ponad 90% europejskiego […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!