Wymiana sprzęgła samonastawnego – zwiększ konkurencyjność warsztatu

, 21 lutego 2013, 14:28

Z badania MotoFocus na temat rynku sprzęgieł wynika, że ponad połowa warsztatów nie posiada sprzętu do montażu i demontażu sprzęgieł samonastawnych. Tymczasem jest to rozwiązanie coraz częściej stosowane w samochodach – także niższych klas.

Naprawa sprzęgieł samonastawnych

Aby zwiększyć konkurencyjność swojego warsztatu warto pomyśleć o wprowadzeniu usług wymiany sprzęgieł samonastawnych. Sprzęgło samonastawne, choć wygodne dla użytkowników samochodów, w powszechnej opinii nie jest łatwe w obsłudze dla mechaników. Przede wszystkim jego montaż wymaga użycia specjalnego narzędzia. Nieprawidłowe przeprowadzenie czynności montażu i demontażu może zakończyć się uszkodzeniem docisku i awarią sprzęgła. 

Aż 53,5% osób biorących udział w badaniu MotoFocus odpowiedziało, że nie posiada sprzętu do montażu sprzęgieł samonastawnych.

Badanie MotofocusTymczasem liczba samochodów wyposażanych w  sprzęgła samonastawne stale rośnie, można je coraz częściej spotkać w autach klas niższych. Rośnie także liczba koniecznych wymian tego elementu w  starzejących się pojazdach, zatem zapotrzebowanie na dostępność tej usługi na rynku również wzrasta. Sprzęgła samonastawne do seryjnego montażu trafiły już 18 lat temu – takie samochody zapewne nie są serwisowane w ASO.

Odsetek warsztatów posiadających sprzęt do montażu sprzęgieł SAC jest nieco wyższy w dużych miejscowościach niż małych, jednak jest to różnica zaledwie 7% – generalnie więc, niezależnie od tego, gdzie działa warsztat, konkurencja w zakresie usług wymiany sprzęgieł samonastawnych jest podobnie niewielka. Pośrednio oznacza to możliwość uzyskania przez warsztat większych przychodów z wykonania naprawy.Badanie Motofocus

Korzyści z posiadania sprzętu do montażu sprzęgła samonastawnego

Na stronie MotoFocus można znaleźć porady dotyczące montażu sprzęgła samonastawnego wraz z ważnym przypomnieniem „By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem. Niezastosowanie narzędzia powoduje uszkodzenie docisku SAC i awarię sprzęgła.”.

Ze względu na coraz częstsze występowanie sprzęgieł samonastawnych w nowoczesnych samochodach, inwestycja w przyrząd do ich montażu powinna zwrócić się bardzo szybko. Koszt sprzętu nie powinien stanowić większego obciążenia finansowego dla warsztatu (na dobrej jakości urządzenie trzeba przeznaczyć ok. 1000 zł). Producenci sprzęgieł dostarczają szczegółowych instrukcji na temat montażu i demontażu i zapewniają, że nie jest on trudniejszy, tylko po prostu inny niż w przypadku sprzęgieł tradycyjnych. W wiedzę i sprzęt warto zainwestować także po to, by zwiększyć swoją konkurencyjność wobec innych warsztatów. Ponad połowa z nich nie oferuje naprawy sprzęgieł samonastawnych. Taka usługa może więc wpłynąć na wzrost liczby klientów, także tych z sąsiednich miejscowości, a co za tym idzie, pozwolić zwiększyć przychody.

Dowiedz się więcej

Montaż sprzęgła samonastawnego
Montaż sprzęgła samonastawnego

Montaż sprzęgła samonastawnego (SAC) wymaga specjalnego narzędzia. Nieprawidłowe przeprowadzenie czynności montażu i demontażu może zakończyć się uszkodzeniem docisku i awarią sprzęgła. Opisujemy, jak powinno się przeprowadzić te czynności. By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem. Narzędzie przedstawiono na poniższych ilustracjach. […]

Elektroniczne sprzęgło w autach z manualną skrzynią
Elektroniczne sprzęgło w autach z manualną skrzynią

Sprzęgło eClutch firmy Bosch ma umożliwić bardziej ekonomiczną jazdę pojazdami wyposażonymi w manualną przekładnię, wyposażonymi w system Start-Stop. Rozwiązanie to ułatwi także poruszanie się w korkach, ograniczając je do użycia pedału hamulca i gazu, bez ryzyka, że silnik zgaśnie. Zastosowanie elektronicznego sprzęgła eClutch zwiększa oszczędność paliwa w trybie jazdy z wyłączonym silnikiem. Sprzęgło odcina silnik […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 lutego 2013, 19:22 3 0

a ja wyciskam docisk na wiertarce stołowej i w ten sposób przestawiam pierścień regulacyjny :-)

Odpowiedz

Anonim, 28 lutego 2013, 18:49 0 0

tak,jeśli zależy nam na większej liczbie klientów np.z powodu drogiego kredytu zaciągniętego na zakup owego sprytnego przyrządu.

Odpowiedz

Anonim, 28 lutego 2013, 19:43 0 0

narzędzie potrzebne przy ewentualnym demontażu już zamontowanego sprzęgła,nowy zestaw jest specjalnie zablokowany (przynajmniej tak było przy bmw x-5 3.0dt)

Odpowiedz

Anonim, 2 marca 2013, 11:16 0 0

Witam. Nie potrzeba posiadac żadnego drogiego urządzenia.Wystarczy wiertarka stołowa.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 6 marca 2013, 19:14 0 0

Po co komuś drogie narzędzia do wymiany sprzęgła SAC skoro podczas ostatnich targów IC specjaliści LUKa uczyli jak wymienić sprzegło bez jakiegokolwiek przyżądu, czyli grali do własnej brami. Swoją drogą ciekawe czy zarząd LUKa wie o takiej kreciej robocie swoich pracowników.
Okazuje się że wszystko można zrobić bez jakichkolwiek przyżądów.

Odpowiedz