Jak często klient wraca z reklamacją? Wyniki ankiety.

, 1 marca 2016, 14:16

Widok, klienta wracającego do warsztatu z niezadowoloną miną może śnić się mechanikom po nocach. Sprawdziliśmy jak często takie sytuacje zdarzają się w rzeczywistości i jaki jest ich finał.

Większość mechaników oraz właścicieli warsztatów, którzy wzięli udział w naszej ankiecie musi borykać się z reklamacjami. Jednak stosunkowo duża liczba osób – 7% wskazała odpowiedź "nigdy". Jeśli rzeczywiście mamy w Polsce aż tylu nieomylnych mechaników, których klienci nigdy nie skarżą się na jakość wykonanej usługi, nam pozostaje tylko pogratulować.

Tych, którym rewizyty niezadowolonych klientów się zdarzają jest jednak zdecydowanie więcej. 27% ankietowanych wskazało, że tylko raz w roku, natomiast aż 46%, że kilka razy w roku. 17% ankietowanych przyznało, że boryka się z reklamacjami raz, góra dwa razy w miesiącu. Zaledwie 3% ankietowanych podobne sytuacje zdarzają się częściej.

To, że klient zgłasza reklamację, wcale nie oznacza, że zostanie ona uznana. Na szczęście aż 66% ankietowanych przyznało, że rozpatruje pozytywnie od 80 do 100% skarg. Proklienckie podejście nie jest jednak regułą. 12% mechaników wskazało, że uznaje zaledwie mniej niż 20% reklamacji. Oczywiście powody mogą być różne, a w wielu przypadkach mechanik nie ponosi całej winy za nawracającą usterkę.

Dowiedz się więcej

Gdy klient przychodzi z reklamacją – ankieta
Gdy klient przychodzi z reklamacją – ankieta

W każdej działalności usługowej, a więc i w warsztatach, zdarzają się reklamacje. To sytuacja kłopotliwa zarówno dla klienta, jak i mechanika. W naszej ankiecie pytamy o skalę i najczęstsze przyczyny reklamacji. Zachęcamy do wypełnienia naszej ankiety. Prosimy zwrócić uwagę, że pytamy w niej o reklamacje na usługi, a więc naprawy, a nie na montowane w […]

Recykling akumulatorów i polskie przepisy – teoria i praktyka
Recykling akumulatorów i polskie przepisy – teoria i praktyka

Akumulatory to dla środowiska naturalnego przenośne bomby o opóźnionym zapłonie. Zawierają substancje, które mogą skutecznie skazić wodę lub glebę. Właśnie dlatego ważną rolę odgrywają procesy zbiórki i recyklingu zużytych baterii. Jak zbiera się i przetwarza akumulatory na polskim rynku? Zbiórka zużytych baterii Przeprowadzanie efektywnej zbiórki złomu akumulatorowego na terenie całego kraju jest trudne z wielu […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Skrupulatny, 3 marca 2016, 12:47 0 0

No pięknie, ale jaki jest procent w stosunku do wszystkich zleceń, np. miałem 100 napraw i 5 reklamacji. Raz w roku dla gościa wykonującego naprawę raz w roku to 100%. A dla wykonującego 3.000... Mniej. Więc co to za statystyka - raz w roku? Poproszę o sensowne dane!

Odpowiedz

Skrupulatny, ale nie umiejący matematyki, 4 marca 2016, 16:15 0 0

Szanowny Panie od znajomości zasad matematyki! Może ja nie rozumiem tej dziedziny wiedzy, więc będę wdzięczny za użycie owych matematycznych podstaw i objaśnienie mi, ile jest w rzeczywistości reklamacji w badanych warsztatach (na podstawie owego "artykułu"). W przeliczeniu na 100 napraw, czyli procentowo. "Raz w roku" to żadna statystyka. Trzeba się odnieść do liczby napraw. Uniżenie dziękuję.

Odpowiedz