Czym ogrzewać warsztat? Weź udział w ankiecie.

2 grudnia 2015, 11:27

Pora zimowa to wciąż utrapienie dla wielu warsztatów. Koszty ogrzewania dużej przestrzeni potrafią mocno nadszarpnąć budżet. Z drugiej jednak strony bezwzględnie należy zadbać o komfort pracy mechaników. Jaka metoda ogrzewania najlepiej sprawdza się w warsztacie?

Warsztat samochodowy zimą raczej nie kojarzy się z ciepłym i przytulnym miejscem. Dużą powierzchnię budynku trudno dostatecznie ocieplić i zabezpieczyć przed napływem chłodnego powietrza, np. przez wciąż otwierane wrota wjazdowe. Mechanicy nie należą do grup zawodowych szczególnie narzekających na warunki pracy, jednak każdemu z nich należy zapewnić przynajmniej minimum komfortu, które pozwoli na sprawną i wydajną pracę. Jest więc sprawą oczywistą, że warsztat trzeba ogrzewać. Pytanie tylko jak to zrobić, by uchronić dłonie mechaników przed marznięciem, jednocześnie nie wydając zbyt wysokiej kwoty.

W naszej ankiecie pytamy naszych Czytelników o to, w jaki sposób ogrzewany jest warsztat, w którym pracują. Będziemy wdzięczni za udział, jak i za pozostawienie pod tym postem komentarzy, dotyczących tematu. Zwłaszcza za zgłaszanie wad i zalet konkretnego typu ogrzewania.

{uri:/ankietka/51}

źródło zdjęcia: Castrol

Dowiedz się więcej

Katalogi online pierwszym wyborem warsztatowców – wyniki ankiety
Katalogi online pierwszym wyborem warsztatowców – wyniki ankiety

Ciężkie papierowe katalogi części powoli odchodzą do lamusa. Większość pracowników warsztatów posługuje się spisami referencji w formie cyfrowej. Na podstawie wyników naszej ankiety można wyciągnąć kilka interesujących wniosków. Producenci i dystrybutorzy części powoli wycofują się z drukowania papierowych katalogów części. Przyczyn jest kilka – po pierwsze szerokość oferty sprawia, że katalogi muszą liczyć nawet kilkaset […]

Warsztaty ogrzewane centralnie, lecz nie zawsze ekologicznie – wyniki ankiety
Warsztaty ogrzewane centralnie, lecz nie zawsze ekologicznie – wyniki ankiety

Na podstawie odpowiedzi naszych czytelników, możemy stwierdzić, że w większości polskich warsztatów pracownicy nie marzną zimą. Niemal połowa serwisów posiada centralne ogrzewanie. Ciepło uzyskiwane jest jednak nie zawsze w sposób ekologiczny. W naszej ankiecie zapytaliśmy czytelników, w jaki sposób jest ogrzewany warsztat, w którym pracują? Największa część naszych respondentów – 34,6% – pracuje w warsztacie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

NICK, 2 grudnia 2015, 21:01 0 -1

Kocioł na olej przepracowany z płaszczem wodnym oraz do tego markowy palnik świetnie sobie radzą przy naprawdę niskich kosztach oraz nie pochłaniania dodatkowego czasu tak cennego dla nas bo piec uruchomiamy jednym przyciskiem, ustawiamy temp i możemy sobie iść pracować a po pracy przycisk wyłączamy i idziemy spać. Dobrą rzeczą jest obok tego pieca na olej zamontować zwykły kocioł opałowy na wypadek awarii palnika lub braku oleju co jest rzeczą mało spotykana. Mój koszt opalenia 2 sezonów zimowych to cena 400 zł wynikający z dodatkowego dokupienia oleju. Pozdrawiam Gorący Warsztat!!!!

Odpowiedz

Mlody, 3 grudnia 2015, 22:12 0 0

To w końcu są legalne te piece na olej przepracowany ?

Odpowiedz

Anonim, 4 grudnia 2015, 14:33 1 0

Wolę jednak markowy piec gazowy i podgrzewaną podłogę. Polecam pod każdym względem. Kosztowo to też bardzo ładnie wychodzi

Odpowiedz