Continental to nie tylko opony

, 15 października 2015, 10:45

Continental ma poważne aspiracje ku temu, aby znacząco wpływać na przyszłość motoryzacji. Większość osób kojarzy firmę wyłącznie z produkcją wyrobów z gumy, tymczasem jest to tylko jedna trzecia jej działalności. Podejmowane inwestycje w nowe technologie mogą w krótkim czasie zmienić dotychczasowe postrzeganie koncernu…

Nad czym pracuje Continental?

Firma Continental zdecydowała się poinformować o swoich planach na najbliższe lata. W tym celu, 14 X w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, której głównym tematem była, niekoniecznie odległa, przyszłość motoryzacji.

Continental zajmuje drugie miejsce na świecie na liście wiodących dostawców oryginalnego wyposażenia. Oprócz opon i elementów gumowych, które stanowią ok. 30% całkowitej sprzedaży, firma dostarcza także m.in. elementy podwozia, układu napędowego, wnętrza. Jej dużym i coraz intensywniej rozwijanym działem są systemy bezpieczeństwa. Continental inwestuje rekordowe kwoty w badania i rozwój – w latach 2013 i 2014 wyniosły odpowiednio około 800 i 724 mln euro. Inwestycje w nowe technologie Continental obejmują m.in. rozwój: automatycznego systemu testowania skuteczności hamowania (AIBA), konfiguratora ContiLifeCycle oraz Centrum Zaawansowanych Technologii w Korbach. W nowe centrum produkcji i procesów technologicznych w Korbach zainwestowano łącznie 40 mln euro.

Właśnie z technologiami dotyczącymi bezpieczeństwa Continental wiąże swoją przyszłość, jako dostawcy systemów, które zmienią oblicze motoryzacji. Kluczowym tematem w laboratoriach firmy jest automatyczna jazda.

– „Od ponad 140 lat opracowujemy rozwiązania technologiczne, które służąc kierowcom na co dzień, zmieniają oblicze motoryzacji. Naszym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, przy zachowaniu troski o środowisko naturalne. Zero wypadków, śladowe zużycie paliwa i całkowicie bezstresowe prowadzenie pojazdu, to już nie fantazje, lecz zadania, znajdujące się w zasięgu ręki. Z technicznego punktu widzenia, większość niezbędnych rozwiązań już istnieje. Obecnie, głównym wyzwaniem jest poprawa wzajemnej współpracy poszczególnych technologii." – powiedział dr Piotr Zielak, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.

2025 – rok bez wypadków drogowych

Jak wynika z badań Komisji Europejskiej, aż 95% wszystkich wypadków jest wynikiem błędu człowieka, a w ponad trzech-czwartych przypadków wina leży wyłącznie po stronie człowieka.

Jednym z rozwiązań tego problemu, nad którymi pracują eksperci Continental, jest zwiększanie stopnia automatyzacji jazdy. Automatyczne prowadzenie może nie tylko przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, ale także znacznie zwiększyć komfort i swobodę kierowcy. Continental angażuje się w projekty badawcze dotyczące automatycznego prowadzenia od 2007 roku.

– „Pracujemy nad zapewnieniem przystępnej cenowo mobilności w ramach trzech kluczowych obszarów: zero wypadków drogowych, czyste powietrze oraz inteligentne pojazdy. Są to podstawowe założenia zbliżające nas do automatycznego prowadzenia. Jestem przekonany, że świadomość zalet automatycznej jazdy wzrośnie, w miarę wzrostu zaufania do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy." – komentuje James Remfrey, Dyrektor ds. Inteligentnych Technologii w Dziale Podwozi i Bezpieczeństwa koncernu Continental.

Zintegrowane czynne i bierne technologie bezpieczeństwa, jak zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), asystent lewoskrętu, czy coraz popularniejsza funkcja asystenta parkowania, to tylko niektóre z rozwijanych przez Continental projektów. Firma dostarcza rozwiązania, które mogą ułatwić kierowcy prowadzenie zarówno w prostych, jak i bardziej złożonych sytuacjach na drodze. Celem jest zwiększenie aktywnego bezpieczeństwa pojazdu na tyle, by umożliwić kierowcy wykorzystanie czasu spędzanego podczas jazdy na zadania niezwiązane z prowadzeniem – np. pracę, korzystanie z internetu.

Praca inżynierów Continental już teraz znajduje uznanie niezależnych ekspertów i ośrodków badawczych, zdobywając m.in. tytuły: „Development Tool of the Year” – przyznane AIBA oraz „Tor Testowy Roku” dla Contidrom. Continental został także uznany „Producentem Opon Roku 2014”, a opony koncernu zwyciężają w wielu testach motoryzacyjnych.

Dowiedz się więcej

System Surround View od Continental umożliwia automatyczne parkowanie
System Surround View od Continental umożliwia automatyczne parkowanie

Continental zaprezentował nowe możliwości zastosowań kamer Surround View w prototypowym pojeździe, który parkuje w sposób całkowicie automatyczny jedynie w oparciu o obraz pochodzący z kamer. Technologia Surround View umożliwia także zdalne parkowanie pojazdem, co może oznacza, że w przyszłości kierowcy nie będą musieli w ogóle siedzieć za kierownicą podczas wykonywania tego manewru. Continental zaprezentował prototypowy […]

Droga hamowania skrócona o 1/5 w 15 lat
Droga hamowania skrócona o 1/5 w 15 lat

Od 2000 roku droga hamowania skróciła się o 20 procent i znacznie zwiększyła się przyczepność opon. Aby sprawdzić jakie ma to znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania systemów wspomagania kierowcy Continental przeprowadził test porównawczy dwóch opon – współczesnej i z przeszłości. Producenci opon opracowali bardziej zaawansowane mieszanki, unowocześnili budowę opon i zoptymalizowali wzory ich bieżników. W rezultacie […]

Dobre wyniki opon ContiWinterContact
Dobre wyniki opon ContiWinterContact

Pierwsze zestawienia opon zimowych są publikowane już wczesną jesienią. Jedne z najbardziej oczekiwanych, to wyniki testów przeprowadzonych wspólnie przez kluby automobilowe ADAC, ÖEAMTC, TCS i organizację konsumencką Stiftung Warentest. W tym sezonie najlepsza w tych testach dla rozmiaru 205/55 R16 H okazała się opona Continental ContiWinterContact TS 850. Continental ContiWinterContact TS850   Eksperci docenili zwłaszcza […]

Continental partnerem kampanii NCAP
Continental partnerem kampanii NCAP

Continental został partnerem globalnej kampanii informacyjnej „Stop wypadkom” prowadzonej przez Global NCAP. W ramach kampanii „Stop wypadkom” Global NCAP wspólnie z partnerami, w tym z Continental, będą prezentować systemy i technologie wpierające bezpieczeństwo na drodze, by podkreślić jak ważne jest ich stosowanie w masowej produkcji samochodów, szczególnie w segmencie aut kompaktowych i miejskich. Akcja będzie […]

Otwórz auto smartfonem
Otwórz auto smartfonem

Współczesny kluczyk do auta nie tylko potrafi w prosty, bezpieczny, bezdotykowy sposób otworzyć czy zamknąć samochód, ale coraz częściej jest kluczem do świata komfortu kierowcy. Reaguje gdy kierowca zbliża lub oddala się od pojazdu, zapala światła o zmroku czy włącza ulubioną muzykę i dostosowuje ustawienia fotela. Continental, międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, oferuje szeroki […]

Komentarze

Brak komentarzy